ملکاژان
زندگی در طبقه اول آپارتمان

زندگی در طبقه اول آپارتمان چه مزایا و معایبی دارد؟

تصور کنید برای خرید آپارتمان اقدام کرده اید و آپارتمان یک خوابه با قیمت مناسب را در محله شیک - اما بسیار گران قیمت پیدا کرده اید، کافیست متوجه شوید آپارتمان شما در طبقه اول قرار دارد، زندگی در طبقه اول آپارتمان کمی سخت می باشد که این موضوع باعث کنسل شدن بسیاری از قراردادها شده است.
موضوعات این مطلب

تصور کنید برای خرید آپارتمان اقدام کرده اید و آپارتمان یک خوابه با قیمت مناسب را در محله شیک – اما بسیار گران قیمت پیدا کرده اید، کافیست متوجه شوید آپارتمان شما در طبقه اول قرار دارد، زندگی در طبقه اول آپارتمان کمی سخت می باشد که این موضوع باعث کنسل شدن بسیاری از قراردادها شده است.

آپارتمان‌های طبقه اول اغلب به دلیل نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و سر و صدا، نسبت به آپارتمان‌هایی که در طبقات بالاتر از سطح خیابان هستند، متقاضیان کمتری دارد.

اما قبل از اینکه آنچه را که می‌تواند یک قطعه اصلی از املاک و مستغلات باشد، به اشتراک بگذارید، کارشناسان توصیه می‌کنند که برای بررسی اینکه آیا آپارتمان طبقه اول واقعا ارزش دنبال کردن دارد یا خیر، وقت بگذارید. و تفاوت بین خرید و زندگی در طبقه اول آپارتمان یا زندگی در طبقه آخر آپارتمان را بدانید تا بهتر و هوشمندانه عمل کنید.

مانند هر جستجوی آپارتمانی، شما می خواهید در مورد آنچه که می توانید و نمی توانید تحمل کنید با خود صادق باشید. مهم است که مزایا و معایب آپارتمان های طبقه اول را قبل از امضا کردن روی خط نقطه چین بسنجید – یا یکی از آنها را نادیده بگیرید. در اینجا چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

انتخاب زندگی در طبقه اول آپارتمان

مزایا زندگی در طبقه اول آپارتمان

  • هزینه:

بزرگترین مزیت به نفع یک آپارتمان طبقه اول این است که معمولاً هزینه کمتری برای اجاره یا خرید آن باید بدهید. تیم حرفه ای ملکاژان بر این باور است که «شاید بتوانید با هزینه کمتری وارد یک محله آرام شوید. «تا آنجایی که ارزش فروش مجدد پیش می‌رود، بهتر است بدترین خانه را در بهترین مکان داشته باشید تا بهترین خانه در بدترین محله».

در نتیجه بهتر است اگر مقدار کمی پول دارید زندگی در طبقه اول آپارتمان را در محله ای بسیار آرام و با فرهنگ شروع کنید.

  • دسترسی آسان:

اگر مشکلات حرکتی دارید – یا نمی خواهید هر بار که از خرید بازگشتید به فکر بالا رفتن از پله ها باشید، زندگی در طبقه اول آپارتمان برای شما مناسب است. در صورتی که این روزها با وجود آسانسورها، رفت و آمد بسیار راحت شده است اما این بالابرها هنوز در تمامی ساختمان ها وجود ندارند مگر آنکه برای خرید خانه نوساز اقدام کنید. البته که نداشتن بالا و پایین رفتن از پله‌ها یا استفاده از آسانسور باعث صرفه‌جویی در زمان نیز می‌شود.

علاوه بر این، اگر فردی هستید که به طور منظم دوچرخه سواری می‌کنید، اگر گلف یا ورزش دیگری بازی می‌کنید که به تجهیزات زیادی نیاز دارد، با کودک کوچکی زندگی می‌کنید که از کالسکه استفاده می‌کند، ممکن است از فضای طبقه اول قدردانی کنید.

  • هزینه های تهویه مطبوع کمتر:

به هنگام تابستان و فصل هایی که آفتاب به طور مستقیم در هر طبقه ای می تابد، به این فکر کنید که در واحد شما هیچ گونه گرمای آزاردهنده ای وجود ندارد در نتیجه در مصرف هزینه ها صرفه جویی بالایی می کنید.

طبقه اول و مزایای آن

  • باغ یا پاسیو:

اگر دوست دارید وقت خود را بیرون بگذرانید، آپارتمان طبقه اول شما ممکن است دارای یک باغ یا پاسیو باشد که در آن بتوانید گلدان های رنگی بسیاری آویزان کنید و یا میز و صندلی برای گذراندن وقت خود و فرزندتان در آن بچنید. این فضا را می توانید به زیبایی تزئین کنید تا مکانی برای استراحت و آرامشتان باشد.

  • سر و صدا:

برای اکثر مردم، سر و صدای مداوم یک پرچم قرمز مهم است، اما اگر واقعاً به زندگی شهری علاقه دارید، می تواند یک مزیت باشد. «مردم زیادی هستند که شلوغی و شلوغی شهر را دوست دارند.  بسته به جایی که آپارتمان شما در آن قرار دارد، سر و صدا ممکن است حتی مشکلی نداشته باشد.

به عنوان مثال، اگر آپارتمان شما در پشت است یا رو به حیاط داخلی است، ممکن است نسبتاً ساکت باشد. برخی از آپارتمان‌های طبقه اول ممکن است در خیابان‌های فرعی ساکت و با ترافیک بسیار کم باشند.

معایب زندگی در طبقه اول آپارتمان

معایب زندگی در طبقه اول

  • فقدان حریم خصوصی:

زندگی در طبقه اول آپارتمان بسته به اینکه آپارتمان شما در داخل مجتمع قرار دارد، ممکن است مجبور باشید با کمبود حریم خصوصی دست و پنجه نرم کنید.

برای مثال: «اگر پنجره‌های شما رو به پیاده‌رو باشد، احتمالاً در نهایت با پرده‌ها یا پرده‌هایی که همیشه کشیده‌اند زندگی می‌کنید، تا هنگام عبور افراد غریبه به خانه‌تان نگاه نکنند.»

  • امنیت:

اکثر سرقت هایی که اتفاق می افتد، برای واحد های طبقه  اولی می باشد به همین دلیل باید از ایمنی خانه خیالتان را آسوده کنید به همین دلیل پیشنهاد ما به شما داشتن درب های ضد سرقت و پنجره هایی با داشتن قفل های محکم و حفاظ می باشد.

 

 

  • قبوض گرمایشی بالاتر:

از آنجایی که آپارتمان های طبقه اول تمایل دارند خنک تر بمانند، ممکن است هزینه گرم کردن آپارتمان شما در زمستان بیشتر باشد.

معایب زندگی در طبقه اول آپارتمان

  • سر و صدا:

لازم به ذکر است که نویز مجدداً ذکر شده است، زیرا می تواند برای اجاره کنندگان و مالکان نیز منفی باشد. اگر آپارتمان شما رو به خیابان است، ممکن است مجبور باشید با سر و صدای بیشتری نسبت به آپارتمان های بالای سر خود دست و پنجه نرم کنید. پنجره های عایق صدا ساخته شده از شیشه لمینت می توانند در این مورد کمک کنند، اما اگر به صدا حساس هستید، ممکن است بخواهید به دنبال آپارتمانی باشید که دورتر از عمل باشد.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

یک پاسخ

  1. من سال های زیادی زندگی در طبقه اول آپارتمان رو تجربه می کنم به نظرم راحته هم توی رفت و آمد هم برای سرما و گرما و … فقط کمی سرو صدا اذیت می کرد که تو بازسازی خونه پنجره ها رو عوض کردیم الان عالیه واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *