ملکاژان
سینک ظرفشویی گرانیتی

انواع سینک ظرفشویی گرانیتی + مزایا و معایب خرید

موضوعات این مطلب

امروزه بسیاری از افراد برای داشتن خانه ای مدرن در تلاش هستند تا وسایل و ابزاری را خریداری کنند که جذاب ترین نما را به دکوراسیون خانه آن ها بدهد. همان طور که می دانید از قدیم، آشپزخانه را قلب یک خانه می دانستند چرا که بانوی هر خانه ای ساعات زیادی را باید در این مکان سپری کند در نهایت باید راختی و آرامش را برای او فراهم کرد.

سینک ظرفشویی، یکی از مهمترین وسایل یک آشپزخانه محسوب می شود و انتخاب آن برای اکثر بانوان دشوار است چرا که سینک های ظرفشویی امروزه دارای جنس و مدل های بسیار مختلفی هستند مانند: استیل،سنگ، چدن، سرامیک، گرانیت، مس و… که مهمترین المان برای انتخاب،جنس و مرغوبیت آن ها می باشد.

اگر قصد خرید آپارتمان و یا بازسازی خانه ی خود را دارید بهتر است از مدرن ترین دکوراسیون برای زیباسازی آشپزخانه خود استفاده کنید.

انواع سینک ظرفشویی گرانیتی

انواع سینک ظرفشویی گرانیتی

بهترین متریالی که برای ساخت سینک ظرفشویی امروزه بیشتر به کار گرفته می شود، گرانیت می باشد. سینک ظرفشویی گرانیتی اصولا از 70 درصد گرانیت و 30 درصد مواد رزین و یا اکرلیک ساخته می شود. سنگ های گرانیتی یکی از مقاوم ترین مواد در طبیعت هستند در نتیجه گزینه ای خوب و مناسب برای سینک های ظرفشویی محسوب می شوند. سینک ظرفشویی گرانیتی انواع مختلفی دارد که ادامه به هر کدام از آن ها اشاره می کنیم تا در انتخاب هوشمندانه عمل کنید.

  • سینک گرانیتی طبیعی کوارتز:

این مدل از سینک ظرفشویی گرانیتی از سنگ های گرانیتی کوارتز و پلیمری ساخته و تولید شده اند کارگر آن ها بسیار عالی می باشد در نتیجه دارای قیمت بالایی هستند. سینک های طبیعی گرانیت دارای ظاهری منحصر به فرد هستند  و دوام و کیفیت بالایی دارند اما نیاز به مراقبت دارند تا ماندگار باشند.

موادهایی مانند اسیدهای شست و شو و روغن ها می توانند به تدریج به آن ها آسیب برسانند. در مقاله ی مفید وکالت حقوقی در مجله ملکاژان می توانید انواع وکالت در رابطه با خرید و فروش ملک را مطالعه و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

  • سینک گرانیتی پلیمری:

این مدل از سینک ظرفشویی گرانیتی تنها از مواد پلیمری ساخته شده اند. آن ها شبیه به گرانیت هستند در نتیجه قیمتی پایین تر دارند. سینک های پلیمری به گرانیت مصنوعی معروف هستند.

  • سینک ظرفشویی کورین:

این نوع سینک ظرفشویی تنها ظاهری شبیه به گرانیت دارد اما ترکیباتی که برای ساخت آن ها به کار رفته است آلومینیوم و مایع اکریلیکی می باشدو این سینک ها دارای قیمتی ارزان بوده و شبیه سازی آن آنقدری ماهرانه است که گاهی آن ها را با سینک ظرفشویی گرانیتی اشتباه می گیرند.

راه های تشخیص سینک ظرفشویی گرانیتی با کیفیت

راه های تشخیص سینک ظرفشویی گرانیتی با کیفیت

  • اگر قصد خرید سینک ظرفشویی گرانیتی را دارید توجه داشته باشید که این نوع سینک ها مات می باشند و هیچ گونه براقیتی از خود ندارند. زمانی که سینک های ظرفشویی گرانیتی براق باشند یعنی در آن ها مواد شیمیایی آکرلیک به کار رفته است.
  • سینک ظرفشویی گرانیتی از سنگ ساخته شده است هم وزن بالایی دارد و هم به هنگام لمس آن ها حس می کنید دست به سنگ زده اید اما نوع مصنوعی ان ها مانند پلاستیک هستند و این حس را به شما منتقل می کنند.

مزایای خرید سینک ظرفشویی گرانیتی

مزایای خرید سینک ظرفشویی گرانیتی

  • قبل از هر چیزی مقاومت این سینک ها زبان زد شده است. آن ها تحت فشار بالایی ساخته شده اند به همین دلیل بسیار با دوام و محکم هستند و به هیچ عنوان حتی با ضربه های محکم هم آسیب پذیر نمی باشند. همچنین لکه های آب روی آن ها ماندگار نیست در نتیجه برای خانم هایی که بسیار حساس هستند بسیار مناسب می باشد.
  • هر چقدر مواد گرانیتی در این سنگ ها اصلی تر باشد در نتیجه ضد خش تر هستند. زمان تولید سینک ظرفشوی گرانیتی با کیفیت لایه ای محافظتی روی آن ها کشیده می شود که این لایه استقامت و دوام را بالاتر می برد و آسیب پذیری را محدود می کند و اگر آسیبی به آن ها وارد شود با استفاده از پولیش می توان آن را برطرف کرد.
  • یکی از مکان هایی که همیشه باید از هر چه الودگی هست به دور باشد سینک ظرفشویی می باشد اما سینک ها مکانی خوب برای رشد باکتری می باشند و بهترین انتخاب برای سینک ظرفشویی همین مدل ها می باشند چرا که گرانیت خاصیت ضد باکتریا داره و رشد باکتری را تا 95 درصد کاهش می دهد.
  • سینک ظرفشویی گرانیتی در دمای بسیار بالایی کوره می شوند و همین دلیل کافیست تا رنگ آن ها ثابت و با دوام باشد. همچنین به دلیل صیقلی و زراخی مدرنی که دارند بسیار منحصر به فرد هستند و نمای بسیار زیبایی به آشپزخانه می دهند. این نوع سینک ها تنوع بسیار بالایی در رنگ و مدل دارند و می توانید متناسب با دکور آشپزخانه خود ان ها را خریداری کنید.

معایب خرید سینک ظرفشویی گرانیتی

معایب خرید سینک ظرفشویی گرانیتی

  • سینک ظرفشویی گرانیتی دارای وزنی بسیار بالا می باشد که تنها توسط متخصصان باید نصب گردد که این کار هزینه ای بالا به همراه دارد.
  • همان طور که گفته شد سینک های ظرفشویی مکانی مناسب برای رشد باکتری ها می باشند و نیاز به تمیز کاری و نگهداری بالا دارند درست است که این نوع سینک ها از وجود و تجمع باکتری ها جلوگیری می کنند اما باز هم باید همیشه شست و شوی آن ها را الویت قرار داد و یکی از معایب آن ها این است که به هیچ عنوان نباید برای تمیز کاری از مواد شوینده قوی و اسیدی استفاده کنید چرا که مرور زمان رنگ و کیفیت خود را از دست می دهند. تنها از محلول جوش شیرین و سرکه، صابون و مایع به همراه اسفنج استفاده کنید.
  • یکی دیگر از معایب سینک ظرفشویی گرانیتی قیمت بسیار بالای آن ها است.
  • بعد از مدتی استفاده ممکن است لکه آب روی سینک گرانیتی بیفتد بیشتر لکه‌ها به خاطر مواد معدنی موجود در آب است که با مراقبت روزانه میتوان از آن جلوگیری کرد.
  • بعضی از سینک‌های گرانیتی جایی برای نصب شیر آب ندارند اگر بخواهید در آن جای شیر آب تعبیه کنید ممکن است باعث شکستن آن شوید پس یا شیر آب را روی کابینت نصب کنید یا سینکی بخرید که جای شیر آب در آن تعبیه شده باشد.
مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *