ملکاژان
انواع دستگیره درب

انواع مختلف دستگیره درب چیست؟

دستگیره درب ، جواهرات یک خانه را تشکیل می‌دهند. هنگامی که کمی فکر کنید، دستگیره درب ها واقعاً می توانند فضا را خاص تر کنند. پس از همه، اینها در همه اشکال، اندازه ها، طرح ها و پرداخت ها هستند و عملکرد و زیبایی را کاملا متعادل می کنند. در نتیجه به هنگام خرید آپارتمان به این نکات ریز توجه داشته باشید.
موضوعات این مطلب

دستگیره درب ، جواهرات یک خانه را تشکیل می‌دهند. هنگامی که کمی فکر کنید، دستگیره درب ها واقعاً می توانند فضا را خاص تر کنند. پس از همه، اینها در همه اشکال، اندازه ها، طرح ها و پرداخت ها هستند و عملکرد و زیبایی را کاملا متعادل می کنند. در نتیجه به هنگام خرید آپارتمان به این نکات ریز توجه داشته باشید.

اگر «انواع دستگیره درب» را در گوگل جستجو کرده اید و به مقاله ما برخورد کرده اید، با یک راهنمای دقیق و آموزنده در مورد انواع مختلف دستگیره درب مواجه هستید. شاید قصد به باسازی خانه یا محل کار خود را دارید و به این فکر می کنید که کدام دستگیره درب مناسب است، یا شاید به سادگی مجذوب انواع دستگیره های درب شده باشید.

شاید دستگیره‌ درب های شما قدیمی و فرسوده‌ شده باشند که باید در اسرع وقت از بین بروند و باید با دستگیره‌های زیبای جدید جایگزین شوند. با این حال، به نظر می رسد تنوع در انتخاب برای شما بسیار است. با مطالعه این مقاله در مجله ملکاژان می توانید راخت تر انتخاب کنید و هوشمندانه ترین خرید را داشته باشید.

این روزها درب ضد سرقت حرف اول را در تمامی ساختمان ها می زنند که زیبایی خاصی دارند و نمای ساختمان را تغییر می دهند و می توانید با انتخاب یک دستگیره زیبا آن را منحصر به فرد کنید.

سه نوع اصلی دستگیره در وجود دارد: دستگیره اهرمی، دستگیره کششی و دستگیره در. خواه می خواهید ملک درجه بندی شده خود را با دستگیره های درب مشکی تزئین کنید یا می خواهید با جایگزین کردن دستگیره های ساده و خسته کننده با دستگیره های درب برنجی، فضای داخلی خود را تازه کنید – انتخاب با شماست. با دستگیره های درب مناسب، خانه خود را بیشتر شبیه خانه کنید.

انواع دستگیره درب های داخلی آپارتمان

  • دستگیره های اهرمی:

دستگیره های اهرمی که به عنوان اهرم درب نیز شناخته می شوند، رایج ترین نوع دستگیره درب هستند که در منازل مسکونی و همچنین ساختمان های تجاری و عمومی مورد استفاده قرار می گیرند. دستگیره های اهرمی از یک میله دستگیره متصل به یک گل رز یا یک صفحه پشتی تشکیل شده است، ممکن است این دسته ها را به ترتیب به عنوان دسته های اهرمی روی رز و دسته های اهرمی روی صفحه پشتی بشناسید.

دسته های اهرمی روی رز

دستگیره‌های اهرمی روی رز دستگیره‌های درب‌های امروزی‌تری هستند که بر روی یک رز گرد یا یک رز مربع قرار می‌گیرند و بسیار کوچکتر از صفحات پشتی هستند. این نوع دستگیره درب با چفت کار می کند. با این حال، می توان آن را به طور جداگانه با مکانیسم های قفل برای امنیت بیشتر جفت کرد. معمولاً با یک قفل چرخشی انگشت شست یا قفل در و اسکاج (پوشش سوراخ کلید) ترکیب می‌شود تا ظاهری مرتب و مرتب‌تر داشته باشد.

  • دستگیره های اهرمی روی صفحه پشتی:

دستگیره های اهرمی روی صفحه پشتی، دستگیره های درب سنتی هستند که روی صفحه پشتی قرار می گیرند. اینها برای خواص سنتی مناسب هستند. با این حال، با انتخاب گسترده پوشش‌ها و سبک‌ها، بسیاری از دستگیره‌های اهرمی روی یک صفحه پشتی نیز می‌توانند برای فضاهای مدرن‌تر استفاده شوند.

دستگیره های اهرمی روی صفحه پشتی

برای داشتن ظاهری شیک و مدرن، اهرم کروم براق، برنجی بر روی صفحه پشتی یا اهرم آنتیک برنجی، روی صفحه قفل حمام گزینه‌های عالی هستند. اگر می‌خواهید ظاهری سنتی‌تر و/یا کلاسیک‌تر داشته باشید، اهرم چشم برنجی جفتی بر روی صفحه پشتی قفل یورو یا ست یورو قفل اهرمی مستقیم از آنتیک می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

  • مکانیزم های عملیاتی:

این دستگیره ها می توانند دارای سه مکانیسم عملیاتی شامل قفل اهرمی، حمام اهرمی و چفت اهرمی باشند.

1.قفل اهرمی: این مکانیسم دارای یک سوراخ کلید برای کارکردن دستگیره در است که امنیت و حریم خصوصی را فراهم می کند و اغلب با یک قفل مرکب ترکیب می شود.

قفل اهرمی

2.حمام اهرمی: اغلب در درهای حمام و اتاق خواب استفاده می شود، جایی که به حریم خصوصی نیاز است. این مکانیزم دارای قفل چرخشی انگشت شست است که می‌توان آن را به راحتی از داخل با چرخاندن، قفل  و باز کرد، اما در مواقع اضطراری با چرخاندن شکاف سکه از بیرون نیز باز می‌شود.

حمام اهرمی

3.چفت اهرمی: این نوع مکانیزم برای درب های داخلی که نیاز به قفل ندارند استفاده می شود. این یک مکانیسم ساده برای استفاده است که فقط باید دستگیره در را به سمت پایین فشار دهید تا در باز شود.

چفت اهرمی

دستگیره درب های ورودی

دستگیره های درب معمولاً دستگیره های گردی هستند که در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخند تا درب باز شود. اینها عمدتاً برای درهای ورودی آپارتمان ها به عنوان جایگزینی برای دستگیره های اهرمی استفاده می شوند. دستگیره های در وسط نیز وجود دارد که به عنوان قطعات تزئینی و کاربردی برای بسته شدن درهای ورودی از بیرون استفاده می شود.

دستگیره درب انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • دستگیره های درب ساختگی:

این نوع دستگیره درب برای کار کردن نیازی به چرخش ندارد. برای باز کردن درب فقط باید کشیده شود. عمدتا در درب کابینت و درب کمد استفاده می شود.

دستگیره های درب ساختگی

  • دستگیره های درب پاساژ:

این دستگیره‌های درب معمولاً در راهروها یا اتاق‌هایی که نیازی به حریم خصوصی ندارند استفاده می‌شوند. آنها با یک چفت کار می کنند و برای باز کردن در نیاز به چرخش دسته دارند.

دستگیره های درب پاساژ

  • دستگیره های درب حریم خصوصی:

این نوع دستگیره درب دارای قفل پیچشی است که فقط از یک طرف عمل می کند و برای درهای حمام و اتاق خواب ایده آل است. در مواقع اضطراری می توان قفل آنها را از بیرون نیز باز کرد. اینها همچنین به عنوان دستگیره های چرخش و رها کردن یا قفل انگشت شست شناخته می شوند.

دستگیره های درب حریم خصوصی

  • دستگیره های درب ورودی کلید دار:

این دستگیره‌های در دارای مکانیزم قفل و کلید در دو طرف در هستند و می‌توانند در هر اتاقی که برای ایمن بودن آن نیاز دارید استفاده کنید.

دستگیره های درب ورودی کلید دار

دستگیره های درب در طیف گسترده ای از طرح ها، سبک ها و پرداخت ها موجود هستند.

اهرم درب در مقابل دستگیره در

هنگام انتخاب دستگیره درب خانه، طبیعی است که این سوال را بپرسید: “آیا باید اهرم درب را انتخاب کنم یا دستگیره در؟”. هر دو نوع دستگیره درب زیبایی به هر خانه یا دفتری ارائه می دهند، با این حال، برای هر دستگیره چند مزایا و معایب وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

دستگیره‌های درب از این نظر کاربردی‌تر هستند که در صورت تعبیه چفت‌های مناسب، بدون توجه به موقعیت درب، می‌توان آن‌ها را با چرخاندن دستگیره به هر طرف استفاده کرد. با این حال، این دستگیره‌های درب به اندازه دستگیره‌های اهرمی چسبندگی ندارند، بنابراین استفاده برای افراد مسن و کودکان دشوارتر است.

اهرم های درب راحتی بیشتری را برای کاربر به ارمغان می آورند، زیرا به راحتی کار می کنند (حتی با آرنج خود وقتی کیسه های مواد غذایی را در خانه حمل می کنید!). این نوع دستگیره‌های درب، نه تنها از نظر انتخاب صفحه پشتی، بلکه از نظر فناوری، گزینه‌های متنوع تری را شامل می‌شوند، به طوری که برخی از دستگیره‌های درها با قفل دیجیتال کار می‌کنند.

اهرم درب در مقابل دستگیره در

با این وجود، دستگیره‌های در و اهرم‌های در را می‌توان در اطراف خانه ترکیب کرد تا عناصر طراحی متفاوتی را به دکوراسیون کلی شما ببخشد. بنابراین، اگر در مورد دستگیره درب خاصی مطمئن نیستید، چرا ترکیب و هماهنگی نمی کنید؟ امیدواریم این راهنما مفید و آموزنده بوده باشد.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

2 پاسخ

  1. دستگیره درب یکی از ابزارهای مهمی که سال ها مورد استفاده قرار می گیره و میشه گفت نوعی اکسسوری برای درب ها محسوب میشه و انتخابش خیلی مهم که هم باید به دیزاین خونه و مدا درب بیاد و هم باید با سبک زندگی صاحب خانه همخوانی داشته باشه

    1. سلام آقای کریم پور:
      کاملا با نظر جنابعالی موافق هستنم و بهترین موردی که اشاره کردید این بود که دستگیره درب اکسسوری درب ها محسوب می شه و حتی یک گزینه دیزایین داخلی به حساب میاد👏👏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *