ملکاژان

جاذبه ها و مراکز تفریحی پردیس

موضوعات این مطلب

پردیس یکی از شهرستان های نزدیک به تهران که امروزه مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است و در این مقاله قصد داریم مراکز تفریحی پردیس را برای شما بازگو کنیم تا با این شهر آشنا شوید. این روزها که قیمت خانه در تهران بسیار نجومی شده است بسیاری افراد هستند که پرداخت این مبالغ برایشان بسیار سنگین می باشد به همین دلیل نمی توانند در تهران یک زندگی معمولی داشته باشند و ترجیح می دهند از تهران کوچ کنند و یکی از انتخاب های پیش رو، پردیس می باشد چرا که دارای امکانات بسیار بالایی است و تنها 17 کلیومتر از شرق تهران فاصله دارد و رفت و آمد برای اکثرا آسان می باشد اینگونه هم می توانند کار خود را در تهران حفظ کنند و هم می توانند در نزدیکی تهران با قیمتی بسیار معقول صاحب خانه شوند.

جاذبه ها و مراکز تفریحی پردیس بسیار زیاد می باشد چراکه در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد و از آب و هوای فوق العاده ای بهرمند می باشد به همین دلیل یکی از شهرهایی می باشد که توریست پذیر بوده و موقعیت های طبیعی بسیاری دارد.

شهر جدید پردیس قابلیت بالای گردشگری، توریستی دارد و دارای مکان ها و مراکز تفریحی خوبی می باشد زیرا در ارتفاعات قرار داشته و آب و هوای مطلوبی برای گردشگری دارد. شهر پردیس دارای پوشش گیاهی مناسب به همراه چشمه های آب در نقاط مختلف می باشد. در هر فصلی که به این شهر بروید می توانید زیبایی های خاص آن را ببینید. در فصل بهار سرسبزی های زیبا و چشم نواز، در فصل زمستان زمین های برفی و هوای بسیار مطلوب و … که باعث شده افراد بسیاری نه تنها این شهر را برای تفریح بلکه برای زندگی انتخاب کنند.

مراکز تفریحی پردیس را بشناسید

همان طور که گفته شد شهر پردیس به دلیل موقعیت قرار گیری در ارتفاعات دارای آب و هوای بسیار مطلوب و مناطق دیدنی و گردشگری بسیاری است. که در این قسمت از مقاله به معرفی مراکز تفریحی پردیس می پردازیم:

  • پارک های شهر پردیس:

مراکز تفریحی پردیس دارای پوشش گیاهی و رودخانه های پر آبی است که باعث شده این شهر در تمام فصل ها توریست پذیر باشد و زیبایی خاصی داشته باشد. از پارک های پردیس می توان به پارک: سلامت، بوستان گل ها، پارک خلیج فارس، بوستان ارغوان، بوستان الغدیر و… اشاره کرد که بسیار زیبا و دارای امکانات تفریحی می باشند.

پارک های شهر پردیس

  • رودخانه جاجرود:

رودخانه جاجرود که در روستایی به نام سعید آباد می باشد یکی از اثار تاریخی تهران می باشد که بر روی این رودخانه پلی به نام شاه عباسی ساخته شده است این پل یکی از مراکر تفریحی پردیس محسوب می شود که در 10 کیلومتری شمال شرقی تهران می باشد. پل شاه عباسی در فهرست آثار ملی ثبت شده است و به عنوان یکی از اصلی ترین بناهای تاریخی تهران می باشد که دارای چهار دهانه می باشد که در گذشته با حجم بالای آب این چهار دهانه همیشه خروشان از آب بوده اند که متاسفانه امروزه با احداث سد لتیان از حجم این آب بسیار کاسته شده است.

رودخانه جاجرود پردیس

  • آبشار کمرد:

این آبشار در 20 کیلومتری تهران و جاده ای که به رودهن منتهی می شود واقع شده است. آبشار کمرد در روستای سرسبز کمرد و بین جاجرود و پردیس قرار دارد. برای رسیدن به این روستا باید مسیر تهران فیروزکوه را طی کنید که پس از 2 کیلومتر گذر از شهرستان جاجرود به این روستا می رسید  زمانی که به این منطقه رسیدید باید اولین دوربرگردان را برگشته و وارد جاده اصلی کمرد شوید تا به این روستای زیبا برسید.

آبشار کمرد پردیس

  • قلعه گلخندان:

یکی از مراکز تفریحی پردیس قلعه گلخندان می باشد که آثار تاریخی دارد که در 5 کیلومتری جنوب بومهن قرار دارد. این روستا و قلعه تاریخی گلخندان دارای قدمت بسیار کهنی می باشد که کاوشگران قدمت آن را از قرون اولیه اسلامی تا قرن 18 هجری می دانند.

قلعه گلخندان پردیس

  • دشت سیاه پالاس:

نام یکی از مراکر تفریحی پردیس دشت سیاه پالاس می باشد که می توانید در این دشت انواع گوناگونی از گیاهان را مشاهده کنید. در این مرکز تفریحی چشمه ها و رودخانه های فراوانی وجود دارد که دارای گونه های مختلف جانوری می باشد. اگر علاقه دارید زیباترین گل ها را در ذهن خود ثبت کنید بهتر است در فصل بهار به این دشت سفر کنید تا از دیدن: شقایق، نیلوفر وحشی، لاله های قرمز و … لذت ببرید و منظره ای بی نظیر را به خاطر بسپارید.

دشت سیاه پالاس پردیس

  • غار چهل دختر:

از روستای کمرد برایتان گفتیم که یکی از مراکز تفریحی پردیس می باشد حال می توانید در این روستا به پشت آبشار کمرد رفته تا غاری را مشاهده کنید که نام آن چهل دختر است و افسانه ای محلی وجود دارد که می گویند چهل دختر در این غار رفته اند که باز نگشته اندو همچنین می توانید شاهد خانه های بسیار قدیمی در این روستا باشید که یکی از آن ها خانه امامزاده ظیب ابن طاهر می باشد که در گذشته های دور به کدخدا ده تعلق داشته است.

غار چهل دختر پردیس

  • مرکز خرید بهارستان پردیس:

اگر به دنبال یک مرکز خرید مجلل هستید می توانید به مرکز خرید بهارستان بروید. این مرکز خرید در ابتدای شهر قرار دارد که دارای امکانات بسیار ویژه می باشد. کرکز خرید بهارستان پردیس 3 طبقه دارد که به طور کل دارای 183 واحد تجاری شیک می باشد که نیاز ساکنین شهر پردیس را به راحتی پاسخ می دهد.

مرکز خرید بهارستان پردیس

  • روستای واصفجان:

این روستا که بسیار دیدنی می باشد در شمال شهر پردیس قرار گرفته است. این روستای زیباف سابقه سکونتی 800 ساله دارد که در دامنه کوه گته بند است و طبیعتی بی نظیر و چشمگیر دارد.

روستای واصفجان پردیس

نکات مهم بازدید از مراکز تفریحی پردیس

پارک‌ها به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب، مکانی مناسب برای گذراندن ساعات خوشی هستند. در زیر به برخی از نکات مهم در بازدید از پارک‌ها و گذراندن ساعات خوش در آن‌ها اشاره می‌کنم:

  • بررسی ساعات بازدید: پیش از بازدید از مراکز تفریحی پردیس ، بهتر است ساعات بازدید آن را بررسی کنید. برخی از پارک‌ها در ساعات خاصی باز می‌شوند و برخی دیگر در روز‌های خاصی بسته می‌باشند.
  • انتخاب زمان مناسب: برای گذراندن ساعات خوش در مراکز تفریحی پردیس بهتر است زمان مناسبی را انتخاب کنید. برای مثال، در فصل بهار و پاییز هوای دلپذیری داریم و در فصل تابستان هم‌چنین می‌توان از ساعات ابتدای صبح یا پایان عصر استفاده کرد.
  • انتخاب فضای مناسب: پارک‌ها دارای فضاهای مختلفی مانند فضاهای سبز، شهربازی، زمین‌های ورزشی و … هستند. برای گذراندن ساعات خوش، بهتر است فضایی را انتخاب کنید که با علایق و سلیقه شما هماهنگ باشد.
  • فعالیت‌های مختلف: مراکز تفریحی پردیس دارای فعالیت‌های مختلفی هستند که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. برای مثال، در برخی پارک‌ها می‌توانید کودکان خود را با بازی های تاب و سرسره و… سرگرم کنید، در برخی دیگر می‌توانید از بازی های دریاچه ای استفاده کنید و در برخی دیگر می‌توانید از فضای سبز و طبیعی پارک لذت ببرید.
  • غذا و نوشیدنی: برخی از مراکز تفریحی پردیس دارای رستوران و کافی‌شاپ هستند که می‌توانید در آن‌ها غذا و نوشیدنی خود را سفارش دهید و لذت ببرید.
  • رعایت قوانین پارک: در بازدید از پارک‌ها باید به قوانین آن‌ها توجه کنید. برخی از پارک‌ها ممکن است محدودیت‌هایی برای ورود حیوانات خانگی، تخریب محیط زیست و … داشته باشند. بنابراین، بهتر است قبل از بازدید از پارک، قوانین آن را بررسی کنید و آن‌ها را رعایت کنید.
  • مراعات بهداشت:  بسیار مهم است که در این مکان‌ها، به مراعات بهداشت توجه کنید. مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی، پیش بروید. بنابراین، پیش از بازدید از پارک، بهتر است از دستورالعمل‌های بهداشتی آن آگاهی داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید.

در کل، پارک‌ها به عنوان یکی از مکان‌هایی که می‌توانید ساعات خوشی را در آن‌ها گذراند، بسیار جذاب هستند. با رعایت نکاتی که بالا ذکر شد، می‌توانید از بازدید از پارک‌ها لذت ببرید و ساعات خوشی را در آن‌ها سپری کنید. فضای سبز و محیط زیست را جدی بگیرید و به تمیزی آن ها اهمیت دهید.

ملکاژان معتبر ترین برند در زمینه خرید و فروش ملک در این منطقه است تسلط پرنسل بر تمام نقاط این منطقه اشراف کاملی از اطلاعات را به شما میدهد.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *