ملکاژان
درب ضد سرقت

درب ضد سرقت چیست؟ انواع آن کدام است

موضوعات این مطلب

امنیت در زندگی همیشه حرف اول را می زند. امروزه درب ضد سرقت به دلیل امنیت بالایی که دارد یکی از محبوب ترین مدل های درب برای منازل محسوب می شود و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است.

این نوع درب ها را می توانید در انواع مختلف در سایز، رنگ، مدل و… برای خانه ی خود سفارش دهید که بر اساس همین موارد قیمت آن ها متفاوت می باشد اما ارزش هزینه کردن را دارد زیرا مزایای زیادی از لحاظ امنیت برای شما به ارمغان می آورد و این روزها اکثر افراد برای خرید آپارتمان به امنیت آن توجه بالایی دارند.

درب ها یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده ی آپارتمان ها به حساب می آیند و بر حسب نوع آن ها کاربردهای بسیار مختلفی دارند که مهمترین آن ایجاد امنیت می باشد. به همین دلیل این روزها یکی از درب هایی که بسیار کاربردی و پرطرفدار است درب ضد سرقت می باشد. این نوع دربها در برابر فشار بالا، هر گونه دستکاری با قفل ها و یا برش مقاوم هستند و ایمنی بالایی نسبت به دربهای دیگر دارند.

اگر قصد خرید نرده های محافظتی و یا آکاردئونی را دارید با کوچکترین تحقیق در میابید که به جای آن ها به سمت درب ضد سرقت بروید که هم امنیت بالایی را برای خانه شما به ارمغان می آورند و به حد بسیار بالایی از سرقت و ورود غیر مجاز جلوگیری می کنند و هم بسیار زیبا، شیک و بادوام هستند.

اگر قصد خرید و یا باسازی خانه و خانه ویلایی و… خود را دارید بهتر است از متریال مدرن و درجه یک استفاده کنید. یکی از زیبایی هایی که در آشبرخانه به شدت به چشم می خورد وجود یک سینک ظرفشویی مرغوب و شیک است در نتیجه می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ی سینک ظرفشویی گرانیتی را در مجله ملکاژان مطالعه کنید.

درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت چیست؟

در واقع قبل از توضیح هر چیزی باید بدانید که درب ها یک پوشش فیزیکی هستند که برای جلوگیری از ورود افراد و کنترول تردد کارایی دارند که بهترین ابزار برای بالا بردن امنیت می باشند. درب ها در مدل ها و انواع مختلفی تولید می شوند. زمانی که ما از کلمه ی ضد سرقت استفاده می کنیم، اصولا انتظار داریم امنیت خانه و یا هر مکانی با استفاده از آن ها بسیار افزایش پیدا کند.

درب ضد سرقت ویژگی های بسیاری دارد:

  • اول از هر چیزی استحکام بسیار بالا در برابر هر گونه ضربه و نفوذ سارق
  • مقاومت بالا این درب ها در برابر رطوبت، نفوذ خشرات موذی مانند موریانه، آتش سوزی
  • درب ضد سرقت دارای یک نوار پلاستیکی محکم می باشد که از نفوذ هر گونه گرد و غبار و حرارت و … جلوگیری می کند و عایقی بسیار محکم می باشد.
  • یک قفل محکم چندزبانه در جهت‌های مختلف به منظور جلوگیری از شکستن قفل در برابر ضربه
  • تنوع بسیار بالا در رنگ و مدل برای زیباسازی مکان های مختلف
  • پوشش فیزیکی محکم و مقاوم در برابر هر چیزی

درب ضد سرقت چوبی

انواع درب ضد سرقت

به طور کلی باید گفت درب های ضد سرقت از لحاظ جنس به سه دسته: چوبی، فلزی، کامپوزیتی تقسیم بندی و تولید می شوند.

  • درب ضد سرقت چوبی:

یکی از المان هایی که موقع خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه بالایی داشته باشید جنس آن ها می باشد که مطابق با سلیقه شما ساخته می شود. درب ضد سرقت با جنس چوب خواهان بالایی دارد و اصولا از چوب درخت راش، گیلاس، صنوبر، بلوط ساخته می شوند زیرا استحام آن ها بالا است و مرغوبیت خوبی نسبت به چوب های دیگر دارند.

اما از آنجایی که این درب ها بسیار مستحکم شوند و دوام بالایی داشته باشند، در آن ها از ورقه های فولادی و آهنی استفاده می شود این ورقه ها باعث استحکام سازی و دوام بالا در این درب ها می شوند و به وسیله یراق های مخصوص نگهداری می شوند. با استفاده از ورقه های فولادی، این درب ها وزن بسیار بالایی پیدا می کنند.

درب ضد سرقت فلزی

  • درب ضد سرقت فلزی:

درب ضد سرقت فلزی که در بازار مشاهده می کنید معمولا ساخت کشور چین هستند البته که کشور ترکیه نیز این درب ها را تولید می کند که بسیار باکیفت تر هستند و مقاومت بالاتری نسبت به دربهای ساخت چین دارند.این درب ها اصولا با استیل های ضد زنگ ساخته می شود که بیشتر برای اماکنی مانند کارخانه ها استفاده می شوند.

درب های ضد سرقت فلزی که از چین وارد می شوند در برابر عوامل محیطی مانند: خط و خش، آنش سوزی و… مقاوم می باشند زیرا در ساخت آن ها استیل به کار رفته است. اما این نوع درب ها دارای یک نقطه ضعف هستند آن هم این است که از ورق های فولادی در پشت آن ها استفاده نمی شود که این موضوع باعث می شود دوام و کیفیت آن ها کاهش پیدا کند. این نوع محصول دارای درجه بندی می باشد که با توجه با بودجه ی خود می توانید آن ها را انتخاب و خریداری کنید.

درب ضد سرقت کامپوزیتی

  • درب ضد سرقت کامپوزیتی:

یکی از دلایلی که باعث شده تا درب ضد سرقت تنوع در رنگ، مدل و طرح داشته باشند وجود کامپوزیت که یکی از متریال های ساخت می باشد، است. از کامپوزیت در صنعت های مختلفی استفاده می شود. کامپوزیت به راختی فرم و شکل دلخواه را به خود می گیرد، چیزی که فلز و چوب این مزایا را ندارند.

کامپوزیت یکی از محبوب ترین متریال در ساخت درب ضد سرقت می باشد زیرا در برابر رطوبت مقاوم است و وزنی سبک دارد که این موضوع باعث می شود درب وزن بالایی نداشته باشد. این موضوع مزیت های بسیاری دارد که مهمترین آن حمل درب ها می باشد که به آسانی امکان پذیر هستند.

از ورق های فولادی در تولید درب های کامپوزیتی استفاده می شود که موضوع نشانه ی کیفیت این محصول است. این درب ها در برابر صدا و رطوبت عایق بالا و خوبی دارند که از نقاط قوت درب های کامپوزیتی محسوب می شود. این نوع جنس بیشتر برای مکان هایی مانند: درب ورودی آپارتمان ، اتاق خواب و شرکت ها مناسب می باشد.

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت

  • اسکلت درب که معمولا به صورت چند لایه می باشند. یک ورقه فلزی بین دو لایه روکش چوبی قرار دارد.
  • ورقه های فلزی که مهمترین اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت می باشند و نبود آن ها محصول را به یک درب معمولی تبدیل می کند.
  • استفاده از ورقه ها، کلاف، پشم، لولا که در داخل درب تعبیه می شود.
  • رویه درب که بر اساس مکان استفاده، می تواند متفاوت باشد. مثلا در مکان هایی که رطوبت بالا است از لایه های بیرونی ضد آب، ضد زنک، ضد رطوبت استفاده می شود.
مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *