ملکاژان
خرید خانه در یونان

راهنمایی برای خرید خانه در یونان

از چرایی خرید خانه در یونان چه می‌دانید؟! همانطور که می‌دانید، سهم قابل توجهی از اقتصاد یونان مربوط به سرمایه گذاری شهروندان غیر اتحادیه اروپایی در این کشور است. همچنین با توجه به اهمیت ویزای طلایی یونان برای سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا، دریافت آن بسیار محبوب و پرطرفدار خواهد بود.
موضوعات این مطلب

از چرایی خرید خانه در یونان چه می‌دانید؟! همانطور که می‌دانید، سهم قابل توجهی از اقتصاد یونان مربوط به سرمایه گذاری شهروندان غیر اتحادیه اروپایی در این کشور است. همچنین با توجه به اهمیت ویزای طلایی یونان برای سرمایه گذاری در اتحادیه اروپا، دریافت آن بسیار محبوب و پرطرفدار خواهد بود.

راهکارهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد اما یکی از بهترین آنها، خرید ملک در این کشور است. امروزه شاهد افزایش میزان سرمایه گذاری بسیاری از مردم کشورمان در کشورهای خارجی هستیم.

برخی از این کشورها به سبب برخورداری از شرایط بسیار مطلوب، گزینه‌ی ایده‌آل و مناسبی برای خرید ملک و اخذ اقامت، هستند. اگر به دنبال یک سرمایه گذاری کم ریسک با مزایای فوق العاده هستید، انتخاب کشورهای توسعه یافته با سیستم اقتصادی ایده‌آل (اغلب کشورهای اروپایی) بسیار مفید خواهد بود.

اگر به دنبال خرید آپارتمان ارزان برای سرمایه گذاری با پول کم هستید، بهترین انتخاب برای شما خرید آپارتمان در پردیس می باشد که مزایای بسیاری دارد و می توانید با مراجعه به مجله ملکاژان، جواب اکثر سوالات خود را در این زمینه دریافت کنید. این آپارتمان ها دارای وام خرید مسکن هستند که یکی از مهمترین مزایا برای خرید محسوب می شود.

چگونگی خرید خانه در یونان

اهمیت خرید خانه در یونان:

بسیاری از المان‌های مهم سبب شده‌اند که امروزه شاهد افزایش میزان خرید خانه در یونان باشیم. هدف بسیاری از افراد برای خرید خانه در این کشور علاوه بر سرمایه گذاری ایده‌آل، دریافت اقامت از این کشور نیز است.

کشورهای بسیار زیادی با استفاده از این برنامه‌ی ایده‌آل، میزان سرمایه گذاری افراد خارجی در کشور خود را افزایش داده‌اند. از این رو چرخه‌ی اقتصادی آنها نیز با ورود ارز به داخل کشور، رونق گرفته است.

این راهکار یکی از راهکارهای هوشمندانه برای پیشرفت اقتصادی در داخل کشور به شمار می‌رود. حال این سوال پیش می‌آید که کشور یونان از چه ویژگی‌های خاصی برخوردار است که خرید خانه در آن مطلوب و ایده‌آل می‌باشد؟

اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید می توانید این مقاله را مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مزایای خرید خانه در کشور یونان:

  1. کشور یونان از جمله کشورهای اروپایی است که عضو اتحادیه اروپا و همچنین حوزه شنگن می‌باشد. بنابراین از شرایط بسیار مطلوب و ایده‌آلی جهت سرمایه‌گذاری برخوردار است. افرادی که به دنبال دریافت اقامت در کشورهای اروپایی هستند می‌توانند این کشور را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.
  2. یکی از ویژگی‌های متمایز کننده‌ی این کشور با بسیاری از کشورهای دیگر جهت محبوبیت اخذ اقامت و خرید خانه در یونان، برخورداری از شرایط ایده‌آل آب و هوایی است. این کشور از جمله کشورهای خوش اقلیم در مناطق اروپایی به شمار می‌رود. بنابراین سالانه با حجم گسترده‌ای از توریست‌ها مواجه خواهد بود.
  3. افرادی که از کارت اقامت کشور یونان برخوردار هستند می‌توانند بدون در دست داشتن ویزا و به صورت کاملا آزادانه به 25 کشور سفر نمایند. از جمله کشورهای مد نظر برای سفر عبارتند از: آلمان، فرانسه و غیره.
  4. یکی از فواید خرید خانه در یونان و اخذ اقامت آن، دریافت اقامت 5 ساله به صورت نامحدود و برخورداری از امکان تمدید، می‌باشد. فرد با خرید ملک در این کشور نیازی به حضور دائمی در آن نخواهد داشت. همچنین می‌تواند خانه مد نظر را اجاره داده و از این طریق درآمد ارزی کسب نماید.
  5. با خرید خانه در یونان می‌توان پس از گذشت هفت سال، اقدام به دریافت حق شهروندی و پاسپورت یونان نمود. توجه داشته باشید که اخذ ویزای طلایی در این کشور، هزینه پایین و مقرون به صرفه‌ای را در بر دارد.

فواید خرید خانه در یونان

قوانین مهم برای خرید خانه در یونان:

برای خرید خانه در یونان نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، باید از قوانین و مقررات مختلفی تبعیت کرد. این کشور از جمله کشورهایی است که با خرید خانه در آن، می‌توانید در کشور دیگر نیز به زندگی خود ادامه داده و نیازی به حضور در آن، نباشد.

برای اینکه بتوانید به راحتی اقدام به خرید ملک یا خانه در این کشور نمایید، بهتر است از راهنمایی‌های مشاور املاک ملکاژان استفاده نمایید. برای خرید ملک در این کشور، باید به موارد زیر توجه نمایید:

  • برای خرید خانه در یونان حتما باید به دفاتر اسناد رسمی در این کشور مراجعه نمایید. برای این منظور، تدوین و امضای یک قرارداد اولیه، بسی مهم و ضروری خواهد بود.
  • در هنگام عقد قرارداد خرید خانه در این کشور، باید مبلغی را به عنوان سپرده‌ی اولیه (5 الی 10 درصد از هزینه کل خرید خانه) پرداخت نمایید.
  • در صورت پشیمانی پس از عقد قرارداد، می‌توانید اقدام به فسخ آن نمایید. این در صورتی امکان پذیر است که سپرده اولیه به عنوان جریمه، در نظر گرفته شود. در صورتی که فروشنده پس از فروش ملک پشیمان شود، باید مبلغی همسان با دو برابر مبلغ سپرده اولیه خریدار را به وی تقدیم نماید.

قوانین مختلف زیادی در این زمینه وجود دارد که برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید خانه در یونان به صورت هوشمندانه، بهتر است آنها را مد نظر قرار دهید. در این زمینه نیز می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی و حرفه‌ای نیز استفاده کنید.

شرایط ایده‌آل برای خرید خانه در یونان

هزینه‌های پرداختی برای خرید خانه:

نکته قابل توجه برای هر خریدار، توجه به هزینه‌ و قیمت خرید خانه در یونان است. در کشور یونان نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر، می‌توان شاهد خانه‌های مختلف با قیمت‌های متفاوت نیز بود.

یکی از دغدغه‌های بسیار مهم اغلب سرمایه گذاران و خریداران ملک، قیمت آن است. از جمله عواملی که در تعیین قیمت ملک در این کشور موثر هستند، عبارتند از:

  • امکانات تعبیه شده در خانه‌ها
  • متراژ خانه
  • سال ساخت خانه
  • محل قرارگیری و موقعیت جغرافیایی خانه

اغلب افرادی که سرمایه ناچیزی را در بر دارند نیز می‌توانند اقدام به خرید خانه‌ در یونان نمایند. خانه‌های قدیمی و یا متراژ پایین و … بهترین گزینه برای خرید خانه توسط این افراد به شمار می‌روند.

توجه داشته باشید که برخی از محله‌ها که به مرکز شهر دسترسی بهتری دارند، قطعا قیمت بالاتری را نیز برای خرید در بر خواهند داشت. از دسته بندی مختلف خانه‌ها در این کشور، می‌توان به:

  • خانه‌های ویلایی
  • خانه‌های قدیمی
  • آپارتمان‌های نوساز

اشاره نمود. هر کدام از این خانه‌ها بر اساس فاکتورهای مهمی تعیین قیمت می‌شوند. از جمله شهرهای بسیار ایده‌آل و مناسب برای سرمایه گذاری در کشور یونان عبارتند از:

  • یونان مرکزی
  • جزیره کرت
  • پلوپونز
  • آتن
  • جزیره کورفو

خانه‌های جذاب در یونان

هزینه‌های جانبی خرید خانه در یونان:

از دیگر موارد بسیار مهم برای تخمین قیمت خرید خانه در یونان، توجه به هزینه‌های جانبی خرید خانه است. از جمله این هزینه‌های جانبی عبارتند از:

  • هزینه وکیل
  • هزینه تاسیسات و برخی از امکانات رفاهی
  • هزینه مالیات بر ارزش افزوده
  • هزینه مالیات شهرداری
  • هزینه مالیات انتقال و یا خرید
  • هزینه ثبت زمین
  • هزینه نقشه برداری و …
مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *