ملکاژان

روستای جابان کجاست؟

موضوعات این مطلب

آیا می‌دانید روستای جابان کجاست؟ در بین خوش آب و هواترین و زیباترین روستاهای اطراف پردیس، می‌توان به روستای جابان اشاره کرد. این روستا در جنوب شرقی از رشته کوه البرز قرار گرفته که به همین سبب از طبیعت خارق العاده و چشم‌نوازی برخوردار می‌باشد.

این روستا دربردارنده‌ی تاریخ قدیمی و کهن است که محبوبیت آن را دو چندان نموده‌اند. در طول تاریخ شاهد تغییر اسم این روستا به اسامی مختلفی خواهیم بود. از نام‌های مختلف این روستا می‌توان به:

  • گوپان
  • کابان
  • جاوان
  • جاف
  • جافان

و غیره اشاره نمود. هر کدام از این نام‌ها دربردارنده‌ی سخنان ارزشمندی از بزرگان دولتی در تاریخ این شهر خواهند بود. این روستا نیز مانند بسیاری از توابع دماوند دارای قدمت تاریخی بالایی است. از دیگر خصوصیات مهم این روستا، برخورداری آن از آب و هوای دلنشین و بی‌نظیر می‌باشد.

روستای دیدنی و جذاب جابان

 

موقعیت جغرافیایی روستای جابان:

همانطور که ذکر کردیم، روستای جابان در دامنه‌ی رشته کوه‌های البرز واقع شده است که آب و هوای دل انگیزی را در بر دارد. این روستا از توابع دماوند است که در فاصله‌ی بسیار کوتاهی از پردیس واقع شده است.

برای رسیدن به این روستا از منطقه‌ی پردیس باید به سمت دماوند حرکت کرده و پس از 25 کیلومتر، می‌توانید به این روستا برسید. ساکنین این روستا از کردهای کرمانج بوده و در طول تاریخ با فراز و نشیب‌های بسیار زیادی مواجه شده‌اند.

اگر بخواهیم از تهران به این روستا سفر کنید، باید مسیری برابر با 95 کیلومتر را بپیمایید. این مسیر با وجود ترافیک، بسی طولانی و زمان‌بر خواهد بود. در صورتی که با انتخاب این مسیر از پردیس، نه تنها در زمان بسیار کوتاه به مقصد می‌رسید، بلکه با عدم ترافیک جاده‌ای نیز مواجه هستید.

بنابراین افرادی که اقدام به سکونت و خرید ملک در پردیس نموده‌اند، می‌توانند به راحتی از مزایای فوق العاده‌ی این روستا برخوردار گردند.

گردشگری در روستای جابان

جاهای دیدنی روستا:

امروزه شاهد افزایش میزان گردشگری در روستای جابان خواهیم بود. هدف اغلب افرادی که اقدام به خرید ملک در پردیس نموده‌اند، صرف زمان طولانی در این روستاها و لذت بردن از آب و هوای آنها است.

این روستا یک گزینه‌ی هوشمندانه برای صرف اوقات فراغت به شمار می‌رود. در این روستا می‌توان شاهد بسیاری از جاهای دیدنی چشم نواز و تکرار نشدنی نیز بود. از جمله جاهای دیدنی این روستا عبارتند از:

  • زرین کوه
  • رود هفت چشمه
  • معماری چشم نواز خانه‌های روستایی
  • دشت‌ها و باغ‌های پر از میوه
  • چشم شاه

در این روستا می‌توان شاهد بسیاری از محصولات ارگانیک کشاورزی بود. بنابراین افرادی که اقدام به اقامت در پردیس نموده‌اند، نه تنها می‌توانند از آب و هوای دلنشین این روستا لذت ببرند، بلکه می‌توانند مواد غذایی سالم و ارگانیک را نیز تجربه کنند.

از محصولات زراعی و  باغ های این روستا می‌توان به: گردو، هلو، گیلاس، خیار و غیره اشاره نمود. این روستا از منظره‌ی تکرار نشدنی و محصور کننده‌ای برخوردار است.

شرایط دسترسی به روستای جابان

بهترین زمان برای بازدید از روستای جابان:

یکی از موارد قابل توجه برای بازدید از روستای جابان انتخاب زمان مناسب برای مراجعه به این روستا است. در نظر داشته باشید که اگر در شهرهای دور زندگی می‌کنید، مسیر دسترسی پر پیچ و خمی را باید سپری نمایید.

در صورتی که اقدام به خرید آپارتمان در پردیس نموده‌اید قطعا از شرایط دسترسی ایده‌آل به این روستا برخوردار خواهید شد. بنابراین مهم نیست چه زمانی را برای بازدید از این روستا انتخاب کنیم! شما در هر زمان و موقعیتی می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن از این روستا بازدید نمایید.

این روستا نه تنها از طبیعت خیره کننده‌ای در فصل تابستان برخوردار است، بلکه در پاییز، بهار و حتی زمستان نیز جذابیت بی‌نظیری در بر دارد. لازم است بدانید که در این روستا انواع خوراکی‌ها و سوغات ارزشمند وجود دارد که شما را از زندگی‌های ماشینی رهایی می‌بخشد. از جمله سوغات ارزشمند در این روستا، عبارتند از:

  • نان محلی (فتیر)
  • انواع آجیل و مغزهای خوراکی
  • انواع لواشک‌های محلی خوش طعم
  • انواع صنایع دستی
  • گلیم بافی
  • معرق کاری
  • گیوه دوزی
  • فرش بافی

جاهای دیدنی روستای جابان

امکانات و دسترسی‌های روستا:

در روستای جابان امکانات ساده‌ای برای زندگی وجود دارد. بنابراین بسیاری از افراد نمی‌توانند در این مناطق سکونت داشته باشند. برای دسترسی به امکاناتی از قبیل:

و غیره باید محل بهتری را برای سکونت مد نظر قرار دهید. یکی از راهکارهای بسیار ساده در این زمینه، پیش خرید آپارتمان در پردیس است. پردیس از جمله شهرهایی است که از شرایط و امکانات فوق العاده‌ای برای زندگی برخوردار می‌باشد.

همچنین دسترسی ساده‌ی این شهر به شهر تهران و مناطقی از جمله دماوند، محبوبیت اقامت در آن را دو چندان نموده است. تا جایی‌ که بسیاری از شهروندان این منطقه را برای سکونت و اقامت بر می‌گزینند. همچنین با انتخاب این شهر برای سکونت، می‌توان در کمترین زمان و در ساده‌ترین مسیر، به روستاهای اطراف از جمله: جابان، دست یافت.

مناطق بکر در جابان

اقامت در روستای جابان:

بسیاری از افراد که از مسیرهای دور به روستای جابان مراجعه می‌کنند، به دنبال راهکارهای مناسب برای اقامت در این روستا هستند. اغلب این افراد اقامت یک روزه را در نظر گرفته‌اند. برای اقامت یک روزه در این روستا، می‌توانید از ویلاها، خانه‌های ییلاقی، خانه چوبی استفاده کنید.

یکی از راهکارهای پیشنهادی ایده‌آل و موثر در این زمینه، استفاده از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های دقیق ملکاژان است. با دریافت مشاوره‌های دقیق و هوشمندانه از افراد حرفه‌ای و توانمند، می‌توانید بهترین راهکار برای اقامت در این روستا در مدت زمان مشخص را تعیین کنید.

در صورتی که اقدام به خرید قسطی آپارتمان در پردیس نمایید، قطعا می‌توانید با مزایای فوق العاده‌ای در این زمینه مواجه گردید. در این صورت علاوه بر سهولت برای دسترسی به روستاهایی نظیر جابان، می‌توانید از مناطق گردشگری دیگر مانند: دماوند، جاجرود و … نیز بازدید کنید.

اهمیت اقامت در پردیس با توجه به مزایای فوق العاده‌ی آن تا جایی است که امروزه بسیاری از ساکنین دماوند نیز، پردیس را برای سکونت انتخاب می‌کنند. اگر به دنبال یک راهکار مفید برای فرار از آلودگی، ترافیک و … در تهران هستید، می‌توانید اقامت در این شهر را برگزینید.

همچنین اگر به دنبال شرایط ایده‌آل برای دسترسی به جاهای دیدنی در کمترین زمان ممکن هستید نیز می‌توانید این شهر را برای سکونت انتخاب کنید.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *