ملکاژان
شهر آبسرد

شهر آبسرد کجاست؟

موضوعات این مطلب

آیا می‌دانید شهر آبسرد کجاست؟ در شهر تهران علاوه بر مناطق مسکونی بسیار زیاد مانند: پرند و پردیس و …، می‌توان شاهد بسیاری از شهرهای اطراف با جاذبه‌های گردشگری فوق العاده نیز بود. یکی از این شهرهای دیدنی که از جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی برخوردار است، شهر آبسرد می‌باشد.

دلایل بسیار زیادی سبب محبوبیت فوق العاده‌ی این شهر در تهران شده‌اند. این شهر از جمله شهرهای بخش مرکزی در شهرستان دماوند می‌باشد که از آب و هوای بسیار دلنشین و مطبوعی برخوردار است. از این منطقه به عنوان یک منطقه ییلاقی یاد می‌کنند که در جهت‌های مختلف، به روستاهای مهم و دهستان‌های ارزشمندی راه می‌یابد.

این شهر به جهت برخورداری از شرایط جغرافیایی و همچنین شرایط اقلیمی تکرار نشدنی، سالانه با خیل عظیم گردشگران مواجه است. این موضوع سبب شده است که در اطراف این شهر شاهد سکونت بسیاری از خانوارهای مختلف باشیم.

شهر آبسرد کجاست؟

شهر آبسرد کجاست؟

اگر بخواهیم به سوال: شهر آبسرد کجاست؟ پاسخ دهیم می‌توان به فاصله 45 کیلومتری از شهر تهران اشاره کرد. این شهر از مساحتی برابر با 9381 هکتار برخوردار می‌باشد که جاذبه‌های گردشگری فوق العاده‌ای را در خود جای داده است.

از شرایط دسترسی این شهر می‌توان به: دسترسی به شهر دماوند از سمت غرب و دسترسی به شهر گیلان از سمت جنوب اشاره کرد. این شهر از موقعیت جغرافیایی فوق العاده‌ای برخوردار است که همین موضوع سبب محبوبیت آن نیز شده است. این شهر با در برداشتن برخی از محله‌های محبوب مانند:

  • محله مرکزی آبسرد
  • کوی لاله و گلایل
  • روستای بیدک، وادان، اتابک بالا، اتابک پایین و …
  • محله قدیمی قلعه کهن
  • قلعه آقا باشی

و بسیاری از موارد دیگر، مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است. برای شناخت این محله‌ها می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی ملکاژان استفاده کنید. در این صورت به راحتی می‌توانید بهترین محله‌های این شهر را شناخته و از آنها بازدید نمایید.

جاذبه‌های گردشگری در شهر آبسرد

جاذبه‌های گردشگری آبسرد

شهر آبسرد کجاست و جاذبه‌های گردشگری آن کدامند؟ شاید این سوال نیز برای بسیاری از افرادی که اقدام به خرید آپارتمان در پردیس نموده‌اند، پیش آید. شرایط دسترسی فوق العاده پردیس به شهر آب سرد، سبب محبوبیت این منطقه برای سکونت شده است. افرادی که اقدام به خرید ملک در پردیس نموده‌اند می‌توانند به راحتی به شهر آبسرد دسترسی داشته باشند و از جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرند.

در این شهر شاهد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری فوق‌العاده خواهیم بود که توجه هر مخاطبی را به سمت خود جلب می‌نماید. به طوری که بسیاری از گردشگران خارجی نیز طرفدار بازدید از این منطقه هستند. از جاذبه‌های گردشگری در این منطقه می‌توان به:

 آبشار آینه ورزان: (این آبشار از جمله جاذبه‌های گردشگری در دامنه قله زرین کوه می‌باشد که زیبایی محصور کننده‌ای را در بر دارد. این آبشار در روستای آینه ورزان قرار دارد.)

پارک تل حاجی در فیروزکوه: (از دیگر جاهای دیدنی و گردشگری فوق العاده در این شهر، می‌توان به انواع پارک‌ها اشاره نمود. یکی از جذاب‌ترین آنها، پارک تل حاجی فیروزکوه است که منظره‌ی دل انگیزی را در ذهن شما به ثبت می‌رساند.)

تنگه واشی: (اگر مسیر آبشار را برای گردشگری ادامه دهید، با یک منظره‌ی بی‌نظیر و تکرار نشدنی مواجه خواهید شد. تنگه واشی یکی از جاذبه‌های گردشگری است که از جاهای بکر در شهر آبسرد می‌باشد.)

موقعیت جغرافیایی شهر آبسرد کجاست؟

 

شرایط اقلیمی و جغرافیایی شهر آبسرد

حال که دانستیم شهر آبسرد در کجا قرار گرفته است به منطقه جغرافیایی این شهر نیز پی میبریم. این شهر از جمله شهرهایی در اطراف تهران است که از شرایط ایده‌آل آب و هوایی برخوردار است. هوای تمیز و پاکیزه در این شهر، توجه بسیاری از ساکنین در تهران را به سمت خود جلب نموده است.

بسیاری از مسافران شهر آبسرد را به عنوان یک منطقه‌ی ییلاقی شناخته و در فصل‌های مختلف از آن بازدید می‌کنند. اغلب افراد نیز با خرید آپارتمان در اطراف تهران گامی هدفمند برای دسترسی ایده‌آل به این شهر برداشته‌اند. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از زمین‌های زراعی بود که سبب ایجاد هوای پاکیزه آنجا شده اند.

زمان شکل گیری این شهر به 1100 سال پیش بازمی‌گردد. یکی از محصولات بسیار مرغوب و نامی در این شهر، سیب آبسرد است. زبان و گویش این شهر دماوندی است. دلیل این امر نیز به نزدیکی دماوند به آن، می‌باشد. اگر بخواهیم به فاصله‌ی این شهر با تهران اشاره کنیم، می‌توان از فاصله‌ی 60 کیلومتر یاد کرد. بنابراین برای رسیدن شهر آبسرد، باید حدود یک ساعت در راه باشید.

امکانات و دسترسی‌های ایده‌آل شهر آبسرد

یکی از مواردی که ذهن مخاطب را به خود درگیر می‌کند این است که: امکانات شهر آبسرد چیست؟ همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم شهر آبسرد یکی از شهرهای بسیار زیبا و چشم نواز در اطراف تهران و پردیس است. این شهر با برخورداری از آب و هوای بسیار مطلوب و دلنشین، گزینه‌ی مناسبی برای گردشگری به شمار می‌رود.

بسیاری از افراد که به دنبال محل اقامت مناسب برای دسترسی ساده به این شهر هستند، پردیس را برای زندگی انتخاب می‌کنند. این شهر دارای برخی از امکانات مناسب برای تفریح و گردشگری می‌باشد اما نکته بسیار مهم شرایط اقلیمی آن در فصل زمستان است.

امکانات شهر آبسرد

در این شهر می‌توان شاهد زمستان‌های سرد و پربرف نیز بود. بنابراین بسیاری از افراد و گردشگران، همچنان این شهر را برای تفریح و گردش انتخاب می‌کنند. برای دسترسی به این شهر نه تنها می‌توان از وسیله‌ی نقلیه شخصی استفاده کرد، بلکه می‌توانید از وسیله نقلیه عمومی نیز استفاده کنید.

شهر آبسرد در بر دارنده‌ی جاذبه‌های فوق العاده برای گردشگری و تفریح در فصل‌های مختلف، می‌باشد. بنابراین با یک انتخاب هوشمندانه، ساعات فراموش نشدنی و دلنشینی را برای خود رقم بزنید.

آیا به مسیر سفر خود اندیشیده‌اید؟ اگر به دنبال انتخاب یک مسیر ایده‌آل برای دسترسی ساده به این شهر هستید، می‌توانید پردیس را برای زندگی انتخاب کنید. با پیش خرید آپارتمان در پردیس نه تنها می‌توانید از آب و هوای بسیار مطلوب شهر آبسرد در اوقات مختلف برخوردار گردید، بلکه زمان کوتاهی را در سفر خواهید بود. همین موضوع سبب شده است که بسیاری از افراد، این منطقه را برای سکونت انتخاب نمایند.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *