ملکاژان

طراحی کاغذ دیواری اتاق کودک + نمونه های جذاب

موضوعات این مطلب

همان طور که می دانید اتاق خواب ها یکی از قسمت های مهم هر خانه محسوب می شوند که دارای اهمیت بالایی می باشند زیرا فضایی برای استراحت و داشتن آرامش هستند. در اینجا قصد داریم کاغذ دیواری اتاق کودک و ویژگی های مهم آن را برایتان بگوییم تا در انتخاب آن ها هوشمندانه عمل کنید.

همه ی افراد علاقه دارند محیطی که در آن زندگی می کنند پر از آرامش، نشاط و امنیت باشد که این موضوع برای کودکان مستنثنی نمی باشد. در واقع کودکان بیشترین زمان خود را در طول روز در اتاق هایشان سپری می کنند در نتیجه باید به گونه ای طراخی و چیده شوند که که کودک در آن حس خوبی داشته باشد و به هنگام وقت گذراندن در اتاق خواب خود به وجد بیایید.

دیوارها از آنجایی که مهمترین قسمت هر خانه هستند باید به شکلی زیبا رنگ و یا کاغذ دیواری شوند قسمت بزرگی از هر اتاق را دیوارها تشکیل داده اند که طرخ و رنگ آن ها به شدت بر روی روحیه کودکان تاثیر گذار می باشد در نتیجه برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک باید وسواس زیادی را به خرج دهید تا از بین تمام طرح های موجود بهترین را انتخاب کنید.

کاغذ دیواری های جذاب اتاق کودک

 

شیک ترین کاغذ دیواری های کودک

 

مدلهای کاغذ دیواری اتاق کودک

همان طور که می دانید کاغذ دیواری ها دارای رنگ و طرح های مختلفی می باشند که بر حسب کیفیت و طرح قیمت های مختلفی نیز دارند. یکی از راه های مهم برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک این است که نظر فرزند خود را بدانید.

اگر او به سنی رسیده است که می تواند نظر خود را بیان کند حتما اجازه دهید تا انتخاب خود را داشته باشد اینگونه به او حس استقلال می دهید و با انتخابی که دارد می تواند با رضایت ساعت ها در اتاق خود وقت بگذراند.

نورپردازی محیطی را فراموش نکنید. نورها می توانند به اتاق خواب حس امنیت و آرامش را بدهند در نتیجه برای نور پردازی اتاق کودک دقت بسیاری داشته باشید اینگونه دکوراسیون و طراحی آن زیباتر و شیک تر به نظر می اید.

ویژگی های بهترین کاغذ دیواری اتاق کودک

اگر تصمیم گرفته اید به جای رنگ دیوارهای اتاق کودک با کاغذ دیواری اتاق کودک خود را زیبا کنید بهتر است از رنگ و طرح هایی استفاده کنید که هارمونی کامل با دکوراسیون و تم خانه ی شما را داشته باشد اما در عین حال آنقدری هم جذاب باشد که کودک را شگفت زده کند.

کاغذ دیواری یک انتخاب هوشمندانه بشمار می آید زیرا هم دارای طرح ها و رنگ های مختلف است و هم ماندگاری بالایی نسبت به رنگ دارد در نتیجه می توانید با مراقبت از آن ها سال های سال از کاغذ دیواری اتاق لذت ببرید.

مدل مرد عنکبوتی کاغذ دیواری اتاق کودک

 

مدل کاغذ دیواری اتاق کودک اسپرت

 

 ویژگی های کاغذ دیواری اتاق کودک

برخی از کاغذ دیواری ها قابلیت شست و شو دارند که انتخابی درست به عنوان کاغذ دیواری اتاق کودک می باشند زیرا کودکان مدام به آن ها برخورد می کنند و اگر دست آن ها خوراکی و یا غذا باشد به راحتی می توانند ظاهر آن ها را آلوده و کثیف کنند.

این موضوع باعث می شود که کاغذ دیواری زشت و آلوده شود اما اگر قابلیت شست و شو را داشته باشند به راحتی می توان با محلول های شست و شو آن ها را تمیز کرد و آلودگی ها را پاک کرد. این موضوع هم برای سلامت و بهداشت کودک مهم است و هم زیبایی وظاهر اتاق، حفظ می شود و می توانید سال ها از آن ها استفاده کنید بدون آن که خراب شوند.

همان طور که پیش تر اشاره کردیم کاغذ دیواری ها مدل های مختلفی دارند همچنین می توانید از پوسترهایی که کاراکترهای کارتونی روی آن ها می باشد را برای اتاق کودک انتخاب کنید.

این گونه طراحی های دکوراسیون اتاق کودک برای آن ها بسیار جذاب جلوه می کند اما قبل از انتخاب حتما به جنسیت فرزند خود دقت داشته باشید حتی برای انتخاب رنگ آن ها زیرا علاقه دخترها با پسران در رنگ متفاوت می باشد.

اگر قصد بازسازی خانه ی خود را دارید می توانید در قسمت آشپرخانه از سینک ظرفشویی گرانیتی استفاده کنید که دوام بیشتری دارند همان طور که می دانید آشپزخانه قلب خانه برای هر بانویی است و باید به زیباترین شکل طراحی شود.

کاغذ دیواری اتاق کودک پسرانه

 

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک

 

کاغذ دیواری اسپرت اتاق بچه

انتخاب کاغذ دیواری اتاق کودک مناسب با متراژ اتاق

بسته به متراژ اتاق می توانید کاغذ دیواری اتاق کودک را انتخاب کنید و رنگ ها و طرح ها را تغییر دهید بنابراین زمانی که اتاق خواب کودک شما متراژ پایینی دارد و کوچک می باشد می توانید از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که رنگ روشنی دارند و یا طرح های عمودی دارند. این طرح ها و رنگ ها اتاق را دلباز و بزرگ تر نشان می دهند.

یکی از مهمترین مزایای کاغذ دیواری اتاق کودک که بسیار مهم می باشد این است که اگر قسمتی از آن دچار آسیب شود مثلا پاره شود دیگر لازم نیست به فکر تعویض و تغییر کل آن باشید بلکه می توانید تنها همان قسمت آسیب دیده را بازسازی و ترمیم کنید تا مثل روز اول شود.

کودکان از داشتن اتاقی رنگارنگ لذت می برند و این موضوع می تواند به روحیه شاد آن ها کمک کند در نتیجه لازم نیست برای کاغذ دیواری اتاق کودک اصول و قواعدی که برای اتاق خواب خودتان رعایت می کنید را برای آن ها هم رعایت کنید و قانون برای چیدمان و طراحی اتاق او پیش بگیرید.

به طور کل می توانید هر دیوار را به یک شکل و رنگ کاغذ دیواری کنید تا با این ترکیب ها اتاق را برای کودک جذاب تر کنید تنها توجه داشته باشید که رنگ ها هارمونی را رعایت کنند.

کاغذ دیواری ساده و شیک کودکانه

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *