ملکاژان
فاز یک پردیس

معرفی فاز یک پردیس و امکانات آن

موضوعات این مطلب

شهر جدید پردیس که در نزدیکی تهران قرار گرفته است دارای 11 فاز می باشد که در این مقاله قصد دارید به معرفی فاز یک پردیس بپردازیم. این فاز یکی از قدیمی ترین فازهای شهر پردیس می باشد که دارای امکانات کاملی است نقل مکان از تهران به شهر پردیس بسیار آسان شده است زیرا خانواده های زیادی هستند که این شهر را برای سکونت انتخاب کرده اند.

فاز یک پردیس با امکانات فوق العاده ای که دارد افراد زیادی هستند که این شهر را برای زندگی انتخاب کرده اند چرا که هم آب و هوای بسیار عالی دارد و هم محیطی امن و آرام می باشد همچنین قیمت های خرید آپارتمان در پردیس بسیار مناسب تر از شهر تهران می باشد.

همان طور که گفته شد شهر پردیس فازهای مختلفی دارد که هر کدام دارای معایب و مزایای بسیاری هستند و اینکه بخواهیم بگوییم کدام فاز بهترین می باشد یک اشتباه بزرگ می باشد به همین دلیل اگر قصد خرید آپارتمان ارزان در پردیس را دارید بهتر است بدانید که تمام فازهای مسکونی این شهر دارای مزایای بسیاری می باشند و مهمتر از همه قیمت خانه ها می باشد که صد در صد برای سرمایه گذاری و یا خرید انتخاب درستی می باشند زیرا قیمت خانه در شهر تهران آنقدری بالا رفته است که بسیاری از افراد توانایی پرداخت و خرید خانه در تهران را ندارند بنابراین انتخاب پردیس می تواند گزینه ای درست باشد.

البته که ما به شما توصیه می کنیم قبل از خرید آپارتمان در پردیس حتما تحقیقات لازم را انجام دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید چرا که باید خواسته های خود را برای خرید خانه در نظر بگیرید و آن را با انتخاب خود مطابقت دهید تا پس از خرید خانه از انتخابی که کرده اید پشیمان نشوید.

اطلاعاتی داشته باشید از  فاز 2 پردیس و  فاز 10 پردیس که راحت تر بتوانید برای اجار آپارتمان، خرید خانه و یا خرید زمین در پردیس اقدام کنید چرا که شناخته محله ی زندگی حتی برای اجاره نشینی مهمترین قدمی است که برای خانواده خود برمی دارید.

مزایای و معایب خرید آپارتمان در فاز یک پردیس

  • مزایا خرید خانه در فاز یک پردیس:

از آنجایی که این فاز یکی از قدیمی ترین فازهای این شهر می باشد امکانات کاملی دارد به همین دلیل قیمت خانه در این فاز نسبت به فازهای دیگر گران تر می باشد چرا که امکانات رفاهی در فاز یک پردیس کامل و بی نقص می باشد و در این فاز خانه ها دارای سند رسمی می باشند همچنین دسترسی و حمل و نقل در این فاز به راحتی امکان پذیر می باشد و هر نوع ساختمانی که مد نظر دارید را می توانید در این فاز خریداری کنید از خانه های ویلایی گرفته تا آپارتمان، برج، مجتمع و …

این فاز از آنجایی که قدیمی ترین فاز شهر پردیس می باشد دارای تراکم جمعیت بالایی می باشد و امنیت در این فاز حرف اول را می زند. اکثر خانه های سند دار را می توانید در این فاز ببینید. هر آنچه از امکانات رفاهی و شهری در نظر داشته باشید را می توانید در فاز یک پردیس پیدا کنید از بیمارستان ها پردیس گرفته تا مجتمع های تجاری و اداری، سینما، سازمان های دولتی، امکانات تفریحی و پارک های پردیس و … هر آنچه نیاز باشد تا زندگی خوبی را تجربه کنید در این فاز به چشم می خورد.

پیش بینی آینده و توسعه شهر پردیس یکی از ویژگی های است که افراد را برای سرمایه گذاری در پردیس ترقیب می کند. مترو پردیس یکی از مهمترینن امکاناتی است که در حال احداث می باشد و این موضوع می تواند پردیس را برای زندگی گزینه ای محبوب کند چرا که اکثر افراد تنها معایب آن را دوری و سختی در رفت و آمد می دانند.

فاز یک پردیس

  • معایب و مشکلات خرید خانه در فاز یک پردیس:

  1. این فاز نمی تواند برای سرمایه گذاری انتخاب درستی باشد چرا که از نظر قیمتی رشد خود را کرده است به همین دلیل اگر می خواهید با خرید خانه سرمایه خود را چند برابر کنید بهتر است از این فاز صرف نظر کنید و به دنبال خرید حق امتیاز مسکن در پردیس و فازهای دیگر پردیس باشید که همچنان جای رشد در آن ها باقی مانده است.
  2. توجه داشته باشید در فاز یک پردیس خانه های نوساز به ندرت دیده می شود و اکثر خانه ها قدیمی و حدود 20 سال ساخت می باشند در نتیجه اگر قصد دارید خرید آپارتمان نوساز دارید بهتر است به فاز های دیگر پردیس فکر کنید که همچنان در حال ساخت و ساز و رشد می باشند.
  3. این فاز از انجایی که گفته شد بافت قدیمی دارد بنابراین نباید انتظار داشته باشید که آپارتمانی فول امکانات را در این فاز بتوانید خریداری کنید زیرا اکثر واحدها آسانسور ندارند همچنین اگر واحدی دارای پارکینگ باشد بهتر است بدانید که پارکینگ آن ها مسقف نمی باشد.
  4. همان طور که گفته شد این فاز دارای تراکم جمعیت بالایی می باشد اما به دلیل بافت قدیمی که دارد کوچه های آن کم عرض می باشد به طور کل توقع یک شهر قدیمی را داشته باشید.

امکانات فاز یک پردیس

همان طور که گفته شدفاز یک پردیس محله ای قدیمی محسوب می شود که تا کنون رشد خود را کرده است  به همین جهت امکانات این فاز را برای شما مطرح می کنیم تا اگر قصد خرید آپارتمان در فاز یک پردیس را دارید اطلاعات مورد نیاز را از این مقاله کسب کرده باشید.

فاز یک پردیس

  • معرفی مراکز آموزشی فاز یک پردیس:

مراکز آموزشی، دانشگاه های پردیس، مهدکودک های شهر پردیس و….  بسیار هستند که بیشتر آن ها در فاز یک قرار گرفته اند، که یکی از ویژگی های مثبت آن می باشد و همین موضوع باعث شده تا خانواده های زیادی این فاز را برای زندگی انتخاب کنند مخصوصا خانواده هایی که دارای فرزند می باشند می توانند برای خرید خانه در پردیس فاز یک را انتخاب کنند.

برخی از مراکز آموزشی پردیس: مرکز آموزش امام جعفر صادق، دبستان دخترانه اندیشه، مدرسه منتظران قائم، مدرسه پسرانه ابتدایی امام جعفر صادق، مدرسه ابتدایی پسرانه فطرت 2، مرکز آموزشی خدیجه کبری و….

  • معرفی مراکز درمانی فاز یک پردیس:

همان طور که گفته شد این فاز از لحاظ امکانات بسیار غنی می باشد و می تواند پاسخ گوی نیازهای مرد و ساکنین شهر پردیس باشد. در این فاز دو مرکز درمانی قرار دارد که نیاز افراد و ساکنین را رفع می کند همچنین می توانید داروخانه ها و آزمایشگاه های زیادی را در آن بیابید که این موضوع باعث شده تا هیچ گونه کمبودی از نظر بهداشت و درمان در این فاز وجود نداشته باشد.

فاز یک پردیس

  • معرفی مراکز تجاری و تفریحی فاز یک پردیس:

در این فاز مراکز تجاری و تفریحی زیادی وجود دارد که ساکنین به راحتی می توانند نیازهای خود را برطرف کنند. که به عنوان نمونه می توان به مجتمع تجاری کوروش، جام جم، ولیعصر و … اشاره کرد که محبوب ساکنین این منطقه می باشد و افراد برای خرید مایحتاج زندگی به این مجتمع های تجاری مراجعه می کنند.

فاز یک پردیس

  • وسایل نقلیه عمومی فاز یک پردیس:

به طور کل می توان گفت دسترسی به وسایل نقلیه این فاز نسبت به فازهای دیگر پردیس بسیار آسان تر می باشد. این فاز به واسطه ی بلوارهای شمال، جنوب و مرکز به فاز 3 و از غرب به فاز دو راه دارد. البته به طور کلی تمام فازهای پردیس دارای وسایل نقلیه عمومی می باشد و ساکنین هر فاز به راحتی می توانند در بین فازها تردد داشته باشند.

فاز یک پردیس

بهترین فاز پردیس برای اجاره

برای اجاره نشینی و انتخاب محله، چند نکته مهم وجود دارد که بهتر است در نظر گرفته شوند:

  • بودجه: برای اجاره مسکن، باید محدوده بودجه خود را مشخص کنید و به دنبال انتخاب محله‌ای با قیمت مناسب باشید. اگر بودجه ای بالا دارید و قصد دارید در پردیس به دنبال خانه باشید خوب صد در صد پیشنهاد ما به شما انتخاب فازهای 1 تا 4 می باشد که دارای تراکم متعادل جمعیت، مراکز تفریحی و فرهنگی، وجود مراکز تجاری، امکانات رفاهی، وجود مراکز بهداشتی – درمانی و … می باشند.
  • فاصله تا محل کار: اگر شما کارمند هستید، بهتر است که محل اجاره شما به فاصله قابل قبولی از محل کار شما باشد. اکثر فازهای پردیس دسترسی محلی و حمل‌ونقل مناسبی دارند در نتیجه پس از یک پرس و جوی ساده می توانید بهترین فاز را انتخاب کنید.
  • نزدیکی به امکانات عمومی: انتخاب محله‌ای که به امکانات عمومی نزدیک باشد، مانند مراکز خرید، پارک‌ها، بیمارستان‌ها و مدارس، برای زندگی روزمره شما بهتر است.
  • امنیت: بهتر است اطمینان حاصل کنید که محل اجاره شما در یک منطقه امن و خوش آب و هوا قرار دارد، که شهر پردیس در این موارد بی نظیر می باشد و تمام فازهای آن به خصوص فاز 8 پردیس و فاز 11 پردیس که تراکم جمعیت نسبی دارند، هم آب و هوای تمیزتری دارند و هم آرامش بالایی.
  • انعطاف پذیری: بهتر است یک محله با انعطاف پذیری را انتخاب کنید که در صورت نیاز به تغییر مسکن، امکان انتقال به سایر محله‌ها را به شما بدهد. در نتیجه بهترین گزینه می تواند انتخاب پردیس باشد زیرا سال به سال بر قیمت مسکن افزوده می شود اما شما می توانید به راحتی با بودجه ای که دارید بهترین خانه ها را برای آپارتمان نشینی در فازهای مختلف با توجه به بودجه خود انتخاب کنید.
  • همسایگان: بهتر است با همسایگانی که در محله اجاره شما زندگی می‌کنند، آشنا شوید و از آنها در مورد محله و شرایط زندگی در آنجا پرس و جو کنید.
  • ترافیک: بهتر است محل اجاره شما در نزدیکی محورهای اصلی شهر و مسیرهای حمل و نقل عمومی باشد تا در صورت نیاز به رفت و آمد آسان‌تر باشید.
  • سبک زندگی: انتخاب محله‌ای که با سبک زندگی و سلیقه شما سازگار است، برای زندگی شما راحت‌تر خواهد بود.
  • محیط زیست: بهتر است محله‌ای را انتخاب کنید که محیط زیست بهداشتی و سالمی داشته باشد و آلودگی هوا و آب کمتری داشته باشد.
  • ترجیحات فردی: نهایتاً، باید ترجیحات فردی خود را در نظر بگیرید و محله‌ای را انتخاب کنید که با نیازها، سلیقه و شرایط شما سازگاری داشته باشد.

 

در انتها باید بگوییم که انتخاب شهر پردیس برای خرید آپارتمان و خانه های ویلایی می تواند گزینه ای درست باشد چرا که این روزها قیمت خانه افزایش چشمگیری داشته است و افراد نمی توانند برای داشتن سرپناه در تهران که در نزدیکی شهر پردیس می باشد اقدامی کنند بنابراین ترجیح می دهند برای ادامه زندگی به اطراف تهران کوچ کنند در نتیجه انتخاب شهر پردیس از هر نظری می تواند گزینه ای درست و هوشمندانه باشد.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *