ملکاژان
کابینت آشپزخانه

نکات مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه

از قدیم قلب یک خانه را آشپزخانه ی آن می دانستند چرا که خانم خانه زمان زیادی را در این مکان به سر می برد به همین دلیل است که باید برای طراحی و انتخاب وسایل آن دقت بالایی به خرج داد که قبل از هر چیزی خانم خانه در آن احساس خوبی داشته باشد و سپس معماری و نوع چیدمان آشپزخانه می تواند بر زیبایی خانه تاثیر بسیاری بگذارد.
موضوعات این مطلب

از قدیم قلب یک خانه را آشپزخانه ی آن می دانستند چرا که خانم خانه زمان زیادی را در این مکان به سر می برد به همین دلیل است که باید برای طراحی و انتخاب وسایل آن دقت بالایی به خرج داد که قبل از هر چیزی خانم خانه در آن احساس خوبی داشته باشد و سپس معماری و نوع چیدمان آشپزخانه می تواند بر زیبایی خانه تاثیر بسیاری بگذارد.

یکی از شاخصه های مهم برای زیبا سازی خانه، کابینت آشپزخانه می باشد. آشپزخانه نقطه ای می باشد که امروزه برای آن در تعبیه نمی شود و فضایی است که کاملا در دید می باشد به همین دلیل باید فضای ظاهری خوبی داشته باشد که این موضوع ارتباط مستقیمی با کابینت آشپزخانه دارد.

کابینت های آشپرخانه

کابینت آشپزخانه دارای مدل، جنس، رنگ و طرح های مختلفی می باشد که به افراد این امکان را می دهد که آن را به گونه ای انتخاب کنند که هارمونی دکوراسیون خانه را حفظ کند و زیبایی آن را چندین برابر کند. کابینت آشپزخانه کاربرد بسیاری دارد که با استفاده از آن ها می توان ظاهر خانه و آشپزخانه را شیک و مرتب کرد.

این روزها یکی از مهمترین نکاتی که به هنگام خرید خانه نوساز به آن بسیار توجه می شود طرح و مدل کابینت آشپزخانه می باشد. که با مدل هایی که در بازار دیده می شود می توان فضای یک خانه را با آن ها متحول کرد.

کابینت آشپزخانه و تاثیر آن در دکوراسیون خانه

به وضوح دیده اید که در همه ی خانه ها کابینت وجود داشته است حتی در خانه های قدیمی، در اکثر پروژه های دکوراسیون داخلی و یا بازسازی خانه، کابینت آشپزخانه یکی از مهمترین بخش ها محسوب می شود. طراحی آشپزخانه را هر چه به سمت مدرن پیش ببرید هم خانه ای زیبا خواهید داشت و هم آشپزخانه ای دلباز و شیک.

کابینت آشپزخانه و تاثیر آن در دکوراسیون خانه

یکی از مهمترین عناصر یک خانه کابینت آشپزخانه می باشد که فضای خانه را دگرگون و متحول می کند. طیف رنگی کابینت های امروزی بسیار زیاد می باشد و می توانید با توجه به دکوراسیون خانه ی خود و سلیقه ی شخصی آن ها را انتخاب کنید توجه داشته باشید که هارمونی وسایل منزل و کابینت ها می تواند بر روی زیبایی منزل شما تاثیر بسزایی بگذارد.

اگر قصد پیش خرید ملک را دارید می توانید از همان ابتدا برای خرید تجهیزات خانه ی خود موارد و خواسته های مورد نیاز خود را مطرح کنید مثلا مدل و طرح و رنگ کابینت ها،درب ضد سرقت، داشتن سینک ظرفشویی گرانیتی، کاغذ دیواری اتاق کودک خود و… را می توانید از پیش تعیین کرده و یا خود آن ها را انجام دهید.

نکات مهم برای انتخاب کابینت آشپزخانه

امروزه صنعت کابینت سازی رشد بالایی داشته است که این موضوع باعث شده تا مشتریان بتوانند به راحتی بهترین کابینتی را که مد نظر دارند بیابند چرا که تنوع در این زمینه به شدت رشد داشته است.

انتخاب کابینت آشپزخانه یکی از مهمترین موارد برای زیباسازی یک خانه می باشد در نتیجه توجه به برخی المان ها باعث می شود تا شما هوشمندانه ترین خرید را داشته باشید:

1_ توجه به متراژ آشپزخانه برای انتخاب کابینت:

یکی از مهمترین نکات برای انتخاب کابینت آشپزخانه توجه به متراژ آن است زیرا متراژ می تواند در انتخاب مدل و رنگ تاثیر گذار باشد.

کابینت آشپزخانه کوچک

  • کابینت آشپزخانه کوچک:

اگر یک طراح دکوراسیون داخلی برای مدل و سبک آشپزخانه شما کابینت انتخاب کند صد در صد می تواند با انتخاب و چیدمان درست فضای بیشتری برای آشپزخانه شما ایجاد کند. کاربری کابینت ها در آشپزحانه ی کوچک بسیار مهم می باشند.

برای خانه های کوچک بهتر است کابینت های ساده با رنگ های روشن انتخاب کنید زیرا فضا را بازتر نشان می دهند. تک رنگ بودن کابینت آشپزخانه در خانه های متراژ پایین بسیار مهم است. کابینت های طرح دار و زنگ های تیره می توانند با خطای دیدی که ایجاد می کنند باعث کوچک دیده شدن فضای آشپزخانه شوند به همین دلیل کابینت های مدرن بهترین انتخاب می باشند.

کابینت آشپزخانه بزرگ

  • کابینت آشپزخانه بزرگ:

هر چند که در آشپزخانه های متراژ بالا می تواند انتخابی راحت تر داشت اما اگر در چیدمان آن ها دقت نشود بسیاری از کابینت ها بلا استفاده می مانند. در نتیجه بهتر است استاندارد را در انتخاب و چیدمان آن ها در نظر داشته باشید تا بهترین کارایی و زیباترین مدل ها به دست بیایید.

در خانه هایی که متراژ آن ها بالا می باشد برای انتخاب طرح ها و رنگ ها دستی باز دارید. در این خانه ها می توان از کابینت های کلاسیک نیز استفاده کرد. در این آشپزخانه ها می توان با کمک کابینت آشپزخانه میز ناهار خوری نیز تعبیه کرد اما باز هم ما م گوییم سعی کنید در انتخاب دقت بالایی داشته باشید و با رنگ ها و مدل های شلوغ فضای دلباز را تنگ و تاریک نکنید.

رنگ کابینت آشپزخانه

2_رنگ کابینت آشپزخانه:

رنگ یکی از مهمترین المان هایی است که برای انتخاب کابینت آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشید. انتخاب رنگ می تواند فضای خانه را شاد و یا دلگیر کند همچنین رنگ ها تاثیر بسزایی بر روحیه افراد خانواده می گذارند در نتیجه دقت زیادی برای انتخاب آن به خرج دهید.

برای انتخاب رنگ قبل از هر چیزی به دکوراسیون خانه و اجزای آشپزخانه توجه داشته باشید تا هارمونی را میان اجزاء به خوبی رعایت کنید. مواردی مانند: یخچال، گاز، فر، ماشین ظرفشویی و … می توانند در انتخاب رنگ شما را راهنمایی کنند.

طراحی کابینت آشپزخانه

3_ طراحی کابینت آشپزخانه:

یکی از مهمترین و اولین چیزی که برای انتخاب کابینت آشپزخانه مهم است طراخی آن می باشد که اکثر افرادی که در صنعت کابینت سازی مهارت دارند می توانند به خوبی آن را با توجه به متراژ و دکوراسیون داخلی خانه شما آن را طراحی کنند. به طور کل دو سبک در طراحی وجود دارد:

  • سبک مدرن
  • سبک کلاسیک

این دو سبک کاملا با یکدیگر تفاوت دارند یعنی تفاوت را می شود در مدل، رنگ، دستگیره ها، نورپردازی و … دید.

به طور کلی در سبک مدرن از مدل های ساده با رنگ های روشن استفاده می شود البته در انتخاب رنگ شما می توانید آزادانه عمل کنید و زنگ های روشن بیس کار محسوب می شوند یعنی در خانه هایی با متراژ کودک از رنگ های سفید و تک رنگ و یا نهایتا دو رنگ که نزدیک به هم هستند استفاده می شود.

انواع کابینت آشپزخانه

در سبک کلاسیک شما انتخابی محدود دارید. می توانید به سراغ رنگ های قهوه ای، طلایی، بژ و … بروید و طرح های چوب در این سبک خواهان بیشتری دارند. سبک کلاسیک برای خانه هایی که متراژ بالا دارند انتخابی بهتر است .

انواع کابینت آشپزخانه با توجه به جنس

یکی از عوامل مهمی که در انتخاب جنس کابینت آشپزخانه تاثیر گذار است بودجه ی شما می باشد. همچنین با وجه به جنس کابینت آشپزخانه کیفیت و استحکام آن متفاوت می شود.

  • کابینت فلزی
  • کابینت چوبی
  • کابینت ام دی اف
  • کابینت آشبزخانه هایگلاس
  • کابینت ممبران
مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *