ملکاژان
نمای ساختمان

همه چیز درباره نمای ساختمان + نگهداری از آن

موضوعات این مطلب

این روزها با دیدن نمای ساختمان می توان به زیبایی خانه هایی که در آن ساختمان ساخته شده است پی برد. نگهداری و مراقبت از آن کمی دشوار است که بهتر است از روزهای آغازین ساخته شدن ساختمان به آن توجه داشته باشید چرا که با گذشت زمان در اثر باران و تابش نور خورشید و … کیفیت و زیبایی خود را از دست می دهد اما اگر روش های نگهداری از آن را بدانید می توانید سال های سال از نمای ساختمان خود مراقبت کرده و مانند روزهای اول آن را زیبا و تمیز نگهدارید.

استفاده از مصالح نوین در ساخت و سازها می تواند به عمر و مقاومت ساختمان ها کمک بسزایی کند در نتیجه به هنگام تهیه مصالح برای ساختن آپارتمان خود می توانید بهترین متریال را استفاده کنید تا ساختمان شما عمر و استحکام بالایی داشته باشد. نحوه اتصال نمای ساختمان می تواند در نگهداری آن کمک بسیاری به شما کند. این روزها در طراحی نمای ساختمان از سبک ها و مدل های مختلفی استفاده می شود که هر کدام نیازمند نگهداری به روش های مختلفی می باشند.

برخی از مدل های نما ساختمان پس از چندین سال دچار پوسته شدن و یا لک و کپک می شوند که نیاز به تعمییر و یا عوض کردن آن ها می باشد که برای انجام اینکار باید از داربست استفاده کرد که شامل هزینه ای بالا می شود اما امروزها با پیشرفت هایی که اتفاق افتاده است با استفاده از راپل یا همان طناب می توان نمای ساختمان را تغییر و تا ترمیم کرد که نوعی تکنیک پیشرفته محسوب می شود.

اگر قصد تغییر کاربری خانه ی خود را دارید بهتر است به مجله ملکاژان رفته و مقاله مورد نظر خود را مطالعه کنید.

نمای ساختمان قدیمی

 

 

روشهای نگهداری و یا تعمیر نمای ساختمان قدیمی

ساختمان های قدیمی اصولا دارای نمای رومی یا همان سیمانی می باشند که با گذشت زمان نیازمند بازسازی هستند. این مدل نماها بر اثر بارندگی، باد، تابش نور خورشید و تغییرات آب و هوایی دچار فرسودگی شده اند و آسیب بالایی دیده اند.

در برخی از ساختمان های قدیمی آسیب نما به خدی می باشد که به داخل ساختمان هم رسیده است و یا قسمتی از نمای بیرونی به صور کل از بین رفته و کنده شده است. یه همین دلیل یکی از راه های نگهداری از نمای ساختمان مرمت و تعمیر آن می باشد.

درب ضد سرقت یکی از راه هایی که می توانید به کمک آن ها امنیت زندگی خود را تضمین کنید، این نوع درب ها انواع مختلفی دارند که می توانید قبل از خرید و برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ی مورد نظر را به خوبی مطالعه کنید و با دیدی باز به خریدی هوشمندانه بروید.

نمای ساختمان کلاسیک

روش نگهداری از نمای ساختمان کلاسیک

نمای ساختمان کلاسیک از متریالی با این سبک ساخته می شود که بیشترین سنگی که برای نمای ساختمان کلاسیک استفاده می شود تراورتن می باشد. برای اجرای این سنگ باید از متخصصین کمک گرفته شود چرا که برای داشتن نمای تراورتن بای ستون ها، شمش هاو تاج ها به خوبی اجرا شوند و این موضوع اهمیت بالایی دارد. این نوع سنگ ها دارای حفره هایی در قسمتی پشتی هستند که به خوبی به دیوار ساختمان می چسبند و جذب آن می شوند.

اگر این نما را به درستی اجرا کنید می توانید هر چند سالی یک بار آن را به طور کامل بشویید. این سنگ ها دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند و اصولا پس از گذشت چندین سال نیاز به ترمیم و مرمت ندارند اما زمانی که قدمت ساختمان بسیار بالا رفته باشد نیاز است که تغییرات و ترمیمی را بر روی آن اجرا کنید.

نمای ساختمان مدرن

روش نگهداری از نمای ساختمان مدرن

اکثر ساختمان های مدرن نمایی از شیشه و آجر دارند که این متریال نیاز به نگهداری بسیاری دارد و بهتر است سالانه به فکر مرمت آن باشید. نگهداری و مراقبت از این نوع نمای ساختمان بسته به آب و هوا دارد که در طول عمر نمای مدرن ساختمان تاثیر گذار می باشد. این نما چونکه دارای شیشه می باشد می توان سالانه به فکر تمیز کردن آن بود اما برای شست و شو هر سه سال یک بار اقدام کنید که این موضوع هم بسته به درجه ی متریال به کار رفته می باشد.

نمای ساختمان در مرحله ی طراحی و اجرا نیاز به مراقبت دارد

برای طراحی نمای ساختمان بهتر است حتما از افرادی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید آن ها به خوبی می دانند که برای زیبا کردن یک ساختمان نباید امنیت آن را به خطر بی اندازند بلکه باید آنچه که می تواند به استحکام یک ساختمان کمک کند را به کار ببرند. آن ها با توجه به نوع ساختمان و شرایط آب و هوایی بهترین نوع متریال را برای نمای ساختمان به شما پیشنهاد می کنند.

نمای ساختمان در مرحله ی طراحی و اجرا

اجرای نمای ساختمان یکی از مهمترین مراحل آن می باشد. نگهداری از نمای ساختمان به نحوه اجرای آن برمی گرددو افرادی که برای اجرای نمای ساختمان دقت و ظرافت بیشتری به خرج می دهند و سعی می کنند بهترین متریال را برای زیر ساخت آن ها به کار بگیرند باعث می شوند تا نما عمری طولانی و استحکامی بالا داشته باشد.

روش نصب مصالح بسیار مهم می باشد حتی اگر تصمیم به ساخت خانه ویلایی و یا بازسازی خانه خود را دارید بهتر است به دنبال افراد متخصص باشید تا به بهترین شکل نما را برای ساختمان شما نصب کنند. استفاده از پیچ و رول پلاک می تواند به مقاومت آن کمک بسزایی کند و ماندگاری نما را افزایش دهد و هر زمانی که مشکلی برای قسمتی از آن رخ دهد به راحتی می توان برای مرمت آن اقدام کرد.

روش های کلی برای نگهداری از نمای ساختمان

به طور کلی بهتر است از نمای ساختمان محل زندگی و یا محل کار خود به خوبی مراقبت کنید. ساختمان ها نه تنها به زیبا سازی یک شهر کمک بالایی می کنند بلکه بهتر است در محیطی زندگی کنید که ایمنی کامل را داشته باشد. زمانی که قسمت نمای یک ساختمان آسیب می بیند، بر اثر باد و باران و … مقاومت آن رفته رفته کم می شود که در نهایتا از ایمنی آن کاسته می شود.

روش های کلی برای نگهداری از نمای ساختمان

  • به سرعت شکستگی ها، سستی ها و قسمت هایی که کنده شده اند را ترمیم کنید.
  • بندکشی نما را تعمییر کنید.
  • ترک ها را از بین ببرید و آن ها را ترمیم کنید.
  • ساختمان را رنگ آمیزی کنید.
  • درب ها و پنجره های آسیب دیده را تعویض و یا تعمییر کنید.
  • فلاشینگ ها را نعمیر کنید.
  • از گیاهان دیواری برای نمای ساختمانی آجری پرهیز کنید.
  • شست و شو و تمیز کاری نما را فراموش نکنید(هر چند سال یه بار)
مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *