ملکاژان
معرفی محله تهرانسر

تهرانسر و معرفی صفر تا صد این محله

تهرانسر یکی از محلات منطقه ۲۱ واقع در غرب تهران است. این محله توسط سرلشکر حمید باقری الماس گسترش یافته است و به ۴ بخش تقسیم می‌شود که هر بخش دارای چندین محله است.
موضوعات این مطلب

تهرانسر یکی از محلات منطقه ۲۱ واقع در غرب تهران است. این محله توسط سرلشکر حمید باقری الماس گسترش یافته است و به ۴ بخش تقسیم می‌شود که هر بخش دارای چندین محله است.

بخش‌های تهرانسر به شرح زیر است:

  • تهرانسر شمالی: شامل محله‌های شهرک گلها، شهرک بازرگان، میدان کمال الملک و قباد است.
  • تهرانسر مرکزی: شامل محله‌های بلوار اصلی، خیابان خسروپرویز، چهارراه صدف و خیابان گلناز است.
  • تهرانسر شرقی: شامل محله‌های شهرک پاسداران، بنفشه، نفت، فجر و گل محمدی است.
  • تهرانسر غربی: شامل محله‌های بهشتی، رجایی و شهرک دریا است.

تهرانسر

محله تهرانسر کجاست؟

محله تهرانسر در غرب تهران قرار دارد. این محله از شمال به جاده مخصوص کرج، از جنوب به بزرگراه فتح، از شرق به فرودگاه مهرآباد و از غرب به بزرگراه آزادگان محدود می‌شود. این محله به چهار بخش شمالی، مرکزی، شرقی و غربی تقسیم می‌شود. هر بخش شامل چندین بلوار و خیابان اصلی و فرعی است.

بخش شمالی شامل شهرک بازرگان، میدان کمال‌الملک و قباد است. بخش مرکزی شامل چهارراه صدف، خیابان گلناز، خیابان خسروپرویز و بلوار اصلی تهرانسر است. بخش غربی شامل شهرک دریا، خیابان بهشتی و رجایی است و بخش شرقی شامل شهرک‌های پاسداران، بنفشه، گلمحمدی، فجر و نفت است.

در سال‌های اخیر، تعداد زیادی از شهرک‌ها در این منطقه ساخته شده‌اند و چهره تهرانسر کاملاً تغییر کرده است.

این محله هم از نظر سرمایه‌گذاری و هم از نظر سکونت، یکی از ارزان‌ترین و بهترین مناطق تهران است. این منطقه از نظر امکانات سکونت کاملاً مناسب است و هیچ کمبودی احساس نمی‌شود، در عین حال هنوز شرایط مناسبی برای خرید مسکن در این منطقه وجود دارد. تنها نقطه ضعف تهرانسر، عدم داشتن خط مترو است که باعث افزایش هزینه رفت و آمد می‌شود.

محله تهرانسر کجاست؟

پیشینه محله تهرانسر

در گذشته، این منطقه یک شکارگاه سلطنتی در دوران قاجار بوده است. این منطقه دارای زمین‌های بکر و سرسبزی بود و به دلیل وجود چشمه‌ای در شرق تهرانسر، کشاورزی در آن رونق می‌گرفت. در ادامه، با ورود افرادی که دارای پول و نفوذ بودند، این زمین‌ها به تملک شخصی درآمدند.

در دوران پهلوی اول و دوم، وضعیت این زمین‌ها که حالا به نام خلیل معنوی می‌باشد، تغییر کرد. زمین‌ها از او خریداری شد و به دست شرکت‌های کارمندی و کارگری رسید. ابتدا برای کارمندان شرکت نفت، خانه‌سازی انجام شد و همزمان با اجرای این پروژه، نام شهرک به تهرانسر تغییر کرد. در ادامه، بسیاری از کارخانه‌های جاده مخصوص کرج، برای پرسنل خود در تهرانسر خانه ساختند.

آخرین مورد احداث شرکت تعاونی کارگران نیروی دریایی ارتش در شهرک دریا است. این شرکت در حال حاضر در این منطقه قرار دارد.

پیشینه محله تهرانسر

مراکز تفریحی و بوستان های محله تهرانسر

منطقه تهرانسر دارای بسیار زیادی فضاهای سبز و پارک‌های زیبا می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوستان شهدای گمنام
  • پارک نرگس
  • سینما ققنوس که در حال حاضر به کتابخانه تبدیل شده است
  • خانه اسباب بازی
  • پارک سه گوش (گلناز)
  • بوستان فجر (خیابان فجر)
  • بوستان کوثر (شهید اصغرنیا)
  • بوستان ریما
  • بوستان لاله
  • پارک سپید
  • بوستان ارغوان
  • بوستان نیلوفر
  • بوستان گلها
  • شهربازی الماس

این فضاهای سبز، برای افرادی که در منطقه سکونت دارند، امکانات و فرصت‌های بسیاری را فراهم می‌کنند و می‌توانند به عنوان مقصدی برای تفریح، ورزش و گذراندن اوقات فراغت مورد استفاده قرار گیرند.

مراکز تفریحی و بوستان های محله تهرانسر

زندگی در تهرانسر

زندگی در این محله با شرایط خوبی همراه است. این محله پرجنب و جوش است و دارای محله‌های متعددی با شرایط مختلف و بودجه‌های متفاوت است. مراکز خرید در آنجا بسیار پرتراکم و متنوع هستند. امکانات این منطقه نسبت به محله‌های همجوار و حتی محلات شمالی بسیار بیشتر است و از این رو، تهرانسر یک محله زنده و شاد است که روزانه افراد بسیاری در خیابان های آن در حال رفت و آمد هستند.

تنها نکته منفی این منطقه، وجود فرودگاه مهرآباد در مجاورت آن و آلودگی صوتی ناشی از فرودگاه است که با احداث فرودگاه امام خمینی و انتقال پروازهای خارجی از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام، بخشی از این مشکل رفع شده است.

این منطقه دارای خیابان‌های کشی مطلوبی است و به جز بلوار اصلی، در کمتر خیابانی ترافیک سنگین مشاهده می‌شود. امکانات درمانی در تهرانسر در سطح مطلوبی قرار دارد و وجود بیمارستانها و کلینیک‌های متعدد، نیاز اهالی محله را به خوبی پاسخ می‌دهد.

دسترسی به مناطق همجوار و امکانات مناطق ۵ و ۲۲ تهران، به دلیل قرار داشتن در کنار بزرگراه لشگری و بزرگراه حاج احمد متوسلیان، بسیار مطلوب است و این محله حتی به راحتی می‌تواند به امکانات منطقه‌های ۹ و ۱۸ تهران دسترسی داشته باشد.

همچنین، از نظر دسترسی به مراکز خرید، این منطقه دارای دسترسی‌های بسیار خوبی است، چرا که در این محله پاساژ‌های متعددی وجود دارد که در نوع خود، از مراکز خرید خوب تهران هستند و همچنین بازارهای میوه و تره بار تهرانسر، در چند نقطه از این محله با سهولت در دسترس هستند.

تمامی این موارد، از جمله نقاط مثبت زندگی در این منطقه هستند و نشان می‌دهند که تهرانسر، برای زندگی، شرایط مطلوبی را برای ساکنین آن فراهم کرده است.

بررسی قیمت خانه و آپارتمان در تهرانسر

بررسی قیمت خانه و آپارتمان در تهرانسر

این منطقه، یکی از مناطقی است که در آن قیمت خانه و آپارتمان با بودجه ی قشر متوسط در تهران همخوانی دارد. قیمت آپارتمان در این منطقه، به علت وابستگی به قیمت ملک های کلنگی، متناسب با آن قرار دارد.

به دلیل تناسب قیمت املاک کلنگی با سایر ارزش‌های منطقه، این محله به یکی از مناطق مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن تبدیل شده است. با توجه به قیمت متوسط خانه و آپارتمان در این منطقه، می‌توان به راحتی در این منطقه سرمایه‌گذاری کرد.

قیمت آپارتمان در این منطقه، به دلیل وسعت زیاد این منطقه، در سطوح مختلفی موجود است. به همین دلیل، متقاضیان خرید آپارتمان در تهرانسر، می‌توانند با توجه به بودجه خود، در متراژهای مختلف اقدام به خرید آپارتمان کنند. همچنین، متراژهای مختلف آپارتمان در این محله، شرایط بسیار خوبی را برای خرید و فروش آپارتمان در این منطقه به وجود آورده است.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

یک پاسخ

  1. تهرانسر خیلی محله ی خوبی مادر بزرگ من سال هاست اونجا زندگی می کنی هم ساختمان های تازه ساز داره و هم خیابان و کوچه های عریضی داره اینا رو نسبت به قدیمی بودنش می گم در کل واقعا جای خوبیه فقط یکم دسترسی سختی داره همین که اونم تازگی ها خطای تاکسی و اتوبوس داره راه می افته عالی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *