ملکاژان
شهر دماوند

طبیعت خیره کننده در شهر دماوند

موضوعات این مطلب

بسیاری از مردم تهران به دنبال مناطقی هستند که از آب و هوای تمیز و سالمی برخوردار باشد؛ از این رو شهر دماوند را انتخاب می‌کنند. این شهر یکی از شهرهای بسیار مهم در استان تهران شناخته شده است که به سبب برخورداری از آب و هوای مطلوب، پذیرای بسیاری از گردشگران می‌باشد.

این شهر علاوه بر برخورداری از آب و هوای تمیز و دلنشین، از جاذبه‌های دیدنی فوق العاده‌ای نیز برخوردار است. در این شهرستان می‌توان شاهد:

  • انواع جاذبه‌های طبیعی چشم نواز
  • قله دماوند
  • رودخانه‌های متعدد
  • باغ‌ها و مزارع سرسبز
  • غار رود افشان
  • مسجد جامع عتیق

و بسیاری از موارد دیگر نیز بود. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از روستاها و شهرهای دیگر نیز بود که هر کدام جذابیت فوق العاده‌ای را در بر دارند. لازم به ذکر است که: برخی از آثار این شهر به سبب برخورداری از ارزش بسیار بالا، ثبت ملی رسیده‌اند.

مسیر پردیس به دماوند

شهر دماوند کجاست و راههای دسترسی به آن کدامند؟

آب و هوای بسیار دلنشین و همچنین جاذبه‌های گردشگری تکرار نشدنی، شهر دماوند را به یکی از جاذبه‌های پرطرفدار گردشگری مبدل نموده‌اند. سالانه بسیاری از گردشگران در فصل‌های مختلف، این منطقه را برای گردشگری و تفریح انتخاب می‌نمایند.

این شهر نه تنها در فصل تابستان بلکه در فصل‌های دیگر نیز از جذابیت تکرار نشدنی و منحصر بفردی برخوردار است. این شهر یکی از شهرهای کهن و تاریخی در کشور ما است که در آن شاهد اطلاعات تاریخی هخامنشیان و مادها نیز بوده‌اند.

اغلب افراد از مناطق مختلف شهر دماوند را برای بازدید و گردشگری انتخاب می‌کنند. از راههای دسترسی به این منطقه‌ی گردشگری، می‌توان به مسیرهای مختلفی اشاره نمود. یکی از نزدیکترین و ایده‌آل‌ترین آنها، ورود به آزادراه تهران – پردیس است. اغلب افرادی که اقدام به خرید ملک در پردیس نموده‌اند، شرایط دسترسی ایده‌آل و مناسبی را به این منطقه، خواهند داشت.

بسیاری از موارد و موضوعات مختلف، سبب شده‌اند که اغلب افراد برای پیش خرید آپارتمان در پردیس اقدامات مناسبی را به کار ببندند. از جمله موضوعاتی که اغلب افراد را برای این عمل ترغیب می‌نمایند، عبارتند از:

  • شرایط دسترسی بسیار مطلوب و ایده‌آل
  • برخورداری از امکانات مناسب و درخور
  • برخورداری از شرایط جغرافیایی ایده‌آل
  • برخورداری از آب و هوای بسیار مطلوب

برای اینکه بتوانید از منطقه پردیس به این شهر برسید، فقط کافیست که 32 کیلومتر را طی نمایید. مسیر پردیس تا دماوند به مدت 37 دقیقه سپری خواهد شد. نکته قابل توجه در این زمینه، طی کردن یک مسیر چشم نواز و دیدنی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است مقاله شهرهای نزدیک به پردیس را مطالعه کنید.

جاهای گردشگری دماوند

شهرهای مختلف در مسیر پردیس به دماوند:

با خرید ملک در پردیس می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به دماوند برسید. جالب اینجاست که: در این مسیر می‌توانید شاهد بسیاری از شهرهای بسیار جذاب و دیدنی نیز باشید. شهرهایی که از زیبایی چشم نواز و خیره کننده‌ای برخوردار هستند. از جمله شهرها و روستاهایی که در این مسیر وجود دارند، عبارتند از:

  • رودهن
  • بومهن
  • دهستان آبعلی
  • کرشت
  • گل آهک
  • دهستان مهرآباد
  • گیلاوند
  • آبسرد

هر کدام از این روستاها و شهرها در بر دارنده‌ی بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی هستند. بنابراین بسیاری از گردشگران با دیدن این مسیر چشم نواز، حیرت زده خواهند شد.

جاهای گردشگری و دیدنی شهر دماوند:

همانطور که ذکر شد، یکی از دلایل بسیار مهم پس از آب و هوای مطلوب شهر دماوند، برخورداری از جاهای دیدنی فوق العاده‌ است. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری بود که هر کدام می‌توانند ساعات دلنشین و فراموش نشدنی را برای شما رقم بزنند. از جمله جاهای دیدنی و گردشگری در این شهر، عبارتند از:

  • دژ گل خندان (واقع در روستای گل خندان بوده و از مکان‌های تاریخی و جاهای دیدنی دماوند است.)
  • آبشار برف تنگه لار (از آبشارهای معروف در شهر دماوند است که در شرق منطقه‌ی لار واقع شده است.)
  • برج شیخ شبلی (این برج نیز از آثار تاریخی دماوند است که در دوران سلجوقی طراحی و ساخته شده است.)
  • دریاچه آهنک (واقع در روستای گرمابسرد است که جذابیت فوق العاده‌ای را در بر دارد.)

با ورود به شهر دماوند می‌توان شاهد بسیاری از قلعه‌ها، دره‌ها، دشت‌ها، رودخانه‌ها و … بود که هر کدام زیبایی حیرت انگیزی را در بر خواهند داشت. این شهر از جمله مناطق گردشگری است که سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران از اقصی نقاط کشور، می‌باشد.

در این منطقه می‌توان شاهد بسیاری از مکان‌های بکر و دست نیافتنی نیز بود که خاطرات باورنکردنی را برای شما رقم می‌زنند.

موقعیت جغرافیایی شهر دماوند

پردیس یا دماوند:

شاید این سوال نیز برای شما پیش آید که: خرید قسطی آپارتمان در پردیس هوشمندانه است یا سرمایه گذاری در شهر دماوند؟! قبل از هر چیز باید به برخی از سوالات مهم در این زمینه پاسخ دهید. بهتر است هدف خود را از این سرمایه گذاری مشخص نموده و سپس اقدامات لازم را به کار ببندید. توجه داشته باشید که کدام منطقه شرایط ایده‌آلی را برای زندگی در بر دارند.

برای این موضوع، می‌توانید از یک مقایسه‌ی بسیار کوتاه استفاده کنید. در نتیجه به راحتی و بدون دغدغه، می‌توانید یک انتخاب دقیق و هوشمندانه را تجربه نمایید. پردیس و دماوند دو منطقه‌ی بسیار محبوب هستند که هر دو از آب و هوای بسیار دلنشین و مطلوبی برخوردار هستند. بنابراین انتخاب آنها برای خلاص شدن از آلودگی هوای تهران، بسی هوشمندانه خواهد بود.

خرید ملک در پردیس این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به راحتی و بدون صرف زمان طولانی به مناطق مختلف دسترسی داشته باشید. برای نمونه افرادی که در دماوند زندگی می‌کنند، برای رسیدن به تهران باید زمان طولانی را سپری کنند.

در مقابل افرادی که در تهران زندگی می‌کنند نیز ناچار به صرف زمان طولانی‌تر برای رسیدن به دماوند، هستند. در صورتی که پردیس را برای سکونت انتخاب کرده باشید، هرگز با این مقوله مواجه نخواهید شد.

شهر دماوند یکی از شهرهای گردشگری است که از امکانات رفاهی کمتری نسبت به برخی از شهرهای مختلف، برخوردار است. اغلب ساکنین این شهر برای بسیاری از موارد مختلف مانند: مراجعه به مراکز پزشکی و درمانی، مراکز خرید و …، شهرهای دیگر را انتخاب می‌کنند.

پردیس یکی از انتخاب‌های بسیار مهم ساکنین دماوند، می‌باشد. در این صورت انتخاب منطقه پردیس برای سکونت، بسیار ایده‌آل و مفید نیز خواهد بود.

در پردیس خبری از ترافیک‌های سنگین و شلوغی و ازدحام نیز نخواهد بود. بنابراین ساکنین این منطقه، آرامش و رفاه را در بر داشته و همچنین روزانه شاهد پیشرفت قابل توجه این منطقه برای سکونت، هستند.

اگر قصد خرید آپارتمان در فاز 8 پردیس را دارید حتما با خواندن مقاله معرفی فاز 8 پردیس اطلاعات لازم را کسب کرده سپس اقدام به خریدی هوشمندانه کنید.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *