ملکاژان
خرید ملک وکالتی

نکات خرید ملک وکالتی

موضوعات این مطلب

از آنجایی که این روزها افراد درگیری ها و مشغله های زیادی در زندگی خود دارند برخی ترجیح می دهند ملک و خانه ی خود را به صورت وکالتی بفروشند که در این فروش ملک، مالک حضور نخواهد داشت. خریدار نمی تواند هیچ گونه ارتباطی با مالک برقرار کند و خرید ملک وکالتی نیاز به کسب اطلاعات دارد تا شما بتوانید خریدی هوشمندانه داشته باشید.

معامله با وکالت نامه سال ها است که در انواع خرید و فروش ها جای دارد که به هر دلیلی مالک در میان نمی باشد و شما با وکیل او در ارتباط خواهید بود و ملک به صورت وکالتی به فروش می رسد.

اگر قصد پیش خرید آپارتمان در پردیس را دارید علاوه بر وکالت نامه محضری یک اقرار محضری و سفته به اندازه ارزش کل ملک تحویل خریدار داده می شود تا زمانی که ساخت ملک تکمیل و آن را دریافت کند.

در نتیجه با اطمینانی کامل می توانید برای خرید امتیاز آپارتمان ارزان قیمت خود اقدام کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران خبره ملکاژان در ارتباط باشید. تسهیلات بانکی مانند وام خرید مسکن یکی دیگر از مزایای خرید خانه از ملکاژان می باشد.

وکالت نامه چیست؟

وکالت نامه چیست؟

وکالت به قراردادی گفته می شود که بین طرفین تنظیم و به امضاء می رسد. در این قرار داد دو فرد قرار گرفته اند که یکی موکل و دیگری وکیل می باشد و در آن موکل به وکیل خود اختیاراتی مشخص شده را برای انجام کارهای مشخص می دهد.

وکالت نامه اصولا دارای زمانی مشخص می باشد که پس از آن فسخ می شود البته دلایل دیگری نیز وجود دارند که با آن طرفین می توانند قرار داد وکالتنامه را فسخ کنند مانند: فوت یکی از طرفین، از دست دادن سلامت عقلانی موکل و یا وکیل، انجام کارهایی که در بندهای وکالت نامه قید نشده است و یا سرپیجی از آنچه قید شده است.

در گذشته وکالت را به صورت شفاهی هم به وکیل می دادند اما امروزه به دلیل مشکلاتی که وجود دارد آن را به صورت مکتوب در دفتر خانه های اسناد رسمی تنظیم می کنند که در دونسخه تهیه می شود یکی را در اختیار موکل قرار می دهند و دیگری برای وکیل می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مبایعه نامه می توانید به مجله ملکاژان مراجعه کرده و هر آنچه نیاز است بدانید را مطالعه کنید.

خرید ملک وکالتی

نکات مهم برای خرید ملک وکالتی

یکی از حسن های بسیار خوبه خرید ملک وکالتی صرفه جویی در وقت و هزینه می باشد اما اگر در روند کار دقت نداشته باشید ممکن است یا خریدار و یا فروشنده را متحمل ضرر و زیان های بزرگی کند.

این نوع معامله قوانین خودش را دارد در نتیجه باید خریدار کاملا از آن اطلاعات کافی را داشته باشد در غیر اینصورت امکان اینکه پولش را از دست بدهد بالا می باشد.

  • وکالتنامه وکیل را با دقت مطالعه کنید زیرا میزان حد دخالت در معاملات ملکی باید در وکالت نامه برای وکیل تعیین شده باشد.
  • هر وکالت نامه ای باید دارای مهر برجسته باشد در نتیجه باید در دفاتر اسناد رسمی یا سفارت خانه ها به ثبت رسیده باشد.
  • توجه داشته باشید که وکیل و مالک نباید ممنوع المعامله جهت فروش ملک وکالتی باشند.
  • هر گونه وکالت نامه ای دارای زمان مشخصی است در نتیجه باید به اعتبار آن توجه داشته باشید زیرا وکیل در مدتی که برای او در وکالتنامه تعیین شده است حق معاملات ملکی را دارد.
  • خرید مک نیز با وکالتنامه امکان پذیر می باشد یعنی وکیل به جای خریدار می تواند معامله ی ملکی انجام دهد.
  • وکالت نامه های ملکی بدون اطلاعات و مشخصات ملک،موضوع وکالت نامه و مدت زمان اعتبار از پیش تعیین شده و دادن حق دریافت مبلغ معامله توسط وکیل، فاقد اعتبار قانونی هستند.
  • هزینه نوشتن و تنظیم وکالتنامه ها با توجه به موضوع و نوع وکالت نامه در دفاتر اسناد رسمی متفاوت میباشد.

مدارک مورد نیاز برای معامله ملک وکالتی

مدارک مورد نیاز برای معامله ملک وکالتی

  • مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) طرفین قرارداد
  • سند مالکیت ملک
  • بنچاق انتقال ملک به نام فروشنده یا موکل

مدارک لازم برای تبدیل سند وکالتی به سند شش دانگ

مدارک لازم برای تبدیل سند وکالتی به سند شش دانگ

  • اصل مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی)
  • سند مالکیت
  • مدارک مورد نیاز برای اثبات مالکیت
  • پایان کار
  • مفاصا حساب دارایی و شهرداری
  • استعلام ثبت ملک
  • نام های وکالتنامه از دفترخانه برای اعتبار وکالت

وکالت فروش بلاعزل ملک

وکالت فروش بلاعزل ملک چیست؟

وکالت فروش بلاعزل عقد جایز است. جایز یعنی عقدی که بین دو طرف بسته می شود که یک طرف موکل قرار گرفته و طرف دیگر وکیل می باشد در این عقد موکل به وکیل اختیاراتی را می دهد که اگر در حین انجام آن ها مشکلی برای وکیل پیش بیایید این عقد باطل می شود.

برای مثال: موکل به وکیل خود اختیار می دهد تا خانه ای برای او خریداری کند اگر قبل از انجام این کار وکیل دچار جنون شود، فوت کند، استعفا دهد و یا موکل از انجام این کار او را عزل و برکنار کند، وکیل دیگر اجازه ندارد معامله ای رز سمت موکل خود انجام دهد.

سند وکالتی فروش املاک

سند وکالتی فروش املاک چیست؟

سند وکالتی، همان خرید و فروش ملک بدون انتقال سند قطعی می باشد. چنین معامله هایی ریسک بالایی دارند زیرا وکالت نامه ها با فوت طرفین باطل می شود و در این میان خریدار را دچار مشکلات در نقل و انتقال سند ملک خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است در صورت عقد قراردادهای خانه های وکالتی در اولین فرصت و هر چه سریع تر اقدام به ثبت و انتقال سند مالکیت کنید.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *