ملکاژان
مشکلات پردیس

بررسی مشکلات پردیس و راه‌حل‌های آنها

موضوعات این مطلب

از مشکلات پردیس چه می‌دانید؟! یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید قبل از اقدام به خرید آپارتمان در پردیس به آن توجه کنید، در نظر گرفتن مشکلات پیش رو در این شهر جدید می‌باشد. همانطور که می‌دانید هدف از بنیان شهر جدید پردیس ایجاد شرایط ایده آل برای در بر گرفتن بخشی از تراکم جمعیت شهر تهران است.

این شهر به سبب برخورداری از ویژگی‌های بسیار ایده آل و مطلوب، درصد بالایی از تراکم جمعیت شهر تهران را به خود اختصاص داده است. این شهر با وجود نوپا بودن، تامین نیاز بسیاری از مردم شهر تهران را برعهده گرفته است.

شهر جدید پردیس همچنان نیز در حال پیشرفت بوده و از موقعیت‌ها و ویژگی‌های بسیار مطلوب و درخشانی برخوردار خواهد بود. همچنین رشد جمعیت شهر پردیس بالا بوده و اکثر افراد برای خرید آپارتمان ارزان قیمت به سمت پردیس مهاجرت کرده اند.

شهر پردیس از جمله شهرهایی است که از موقعیت جغرافیایی بسیار ایده آل و مطلوبی برخوردار می‌باشد. یکی از موارد قابل توجه برای بسیاری از تهران نشینان، جدایی از  ترافیک سنگین شهر تهران است. بنابراین فاصله شهر پردیس تا تهران را به جان خریده و اقامت در این شهر را انتخاب می‌کنند.

برای اینکه بتوانید یک انتخاب هوشمندانه و سرمایه‌گذاری ایده‌آل را تجربه کنید، باید به تمامی مشکلات موجود در این شهر نیز توجه نمایید. در این صورت با آگاهی دقیق از مشکلات موجود و پیش رو، می‌توانید از یک سرمایه گذاری هوشمندانه بهره برداری نمایید.

شهر پردیس برای سکونت

شناخت مشکلات پردیس و راه حل آنها:

قطعا با راه اندازی شهر جدید، شاهد بروز برخی از مشکلات مختلف نیز خواهیم بود. مشکلات پردیس نیز از جمله مشکلاتی هستند که به راحتی قابل رفع بوده و از این رو بسیار ضروری تلقی نمی‌شوند. این شهر با وجود نوپا بودن از شرایط بسیار ایده‌آل و درخوری جهت سرمایه گذاری برخوردار است.

لذا بسیاری از سرمایه گذاران قدرتمند، این شهر را برای سرمایه گذاری‌های بزرگ و ارزشمند خود انتخاب می‌کنند. وجود برخی از مشکلات در این شهر غیر قابل انکار است. با شناخت این مشکلات، می‌توانید انتخاب هوشمندانه‌تری را تجربه کنید.

از جمله مشکلات مهمی که در این شهر با آن مواجه خواهید شد، عبارتند از:

  • عدم برخورداری از فرصت شغلی مناسب در شهر پردیس:

یکی از مواردی که به عنوان مشکلات پردیس تلقی می‌گردد، عدم برخورداری از فرصت شغلی مناسب در این شهر می‌باشد. همانطور که می‌دانید شهرهای بسیار زیادی در حاشیه تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند. بسیاری از این شهرها با عدم موفقیت در پیشروی و رشد مواجه شده‌اند.

شهر پردیس به سبب برخورداری از شرایط و ویژگی‌های منحصر به فرد، همچنان در حال پیشرفت و ترقی است.

یکی از موارد بسیار مهمی که توجه بسیاری از مخاطبین را به سمت خود جلب نموده است ،نبود فرصت شغلی مناسب در این شهر است. این موضوع سبب می‌شود که بسیاری از ساکنین این شهر با مشکلات مختلفی مواجه گردند.

عدم وجود فرصت‌های شغلی مناسب در این شهر موجب می‌شود که افراد به ناچار به شهر تهران برای کسب درامد رفت و آمد کنند. رفت و آمد به این شهر می‌تواند اختلالات مختلفی را برای آنها ایجاد نماید. در نهایت می‌توان از عدم وجود فرصت‌های شغلی به عنوان یکی از مشکلات قابل حل در شهر پردیس یاد کرد.

 

شهر پردیس برای سرمایه گذاری

  • عدم بهره برداری از امکانات توریستی و گردشگری:

از دیگر مشکلات پردیس می‌توان به عدم بهره برداری از امکانات توریستی و گردشگری در این شهر اشاره نمود. با توجه به موقعیت جغرافیایی و همجواری این شهر با بسیاری از جاهای دیدنی و تفریجی پردیس و روستاهای اطراف پردیس که محبوب و پرطرفدار هستند مانند:

  • پیست آبعلی
  • سد لار
  • دره بهشت
  • پارک علم و فناوری خاورمیانه
  • شهر دماوند

و بسیاری از موارد دیگر، بهره برداری از امکانات توریستی و گردشگری در آن بسیار ایده آل خواهد بود. در این شهرستان با بهره برداری از امکانات و ظرفیت‌های قابل توجهی گردشگری و توریستی می‌توان به شرایط اقتصادی بسیاری ایده‌آل و مطلوبی نیز دست یافت.

این مشکل نیز از جمله مشکلات قابل حل در شهر پردیس به شمار می‌رود که با رفع آن می‌توان به مزایای فوق العاده و بی‌نظیری دست یافت. همکاری نهادهای دولتی می‌تواند در این زمینه نقش بسزایی را ایفا نماید. بنابراین با خرید ملک در پردیس می‌توانید به یک سرمایه گذاری با پول کم اما هوشمندانه دست یابید.

امکانات پردیس

  • کمبود برخی از امکانات از مشکلات پردیس:

از دیگر مشکلات پردیس می‌توان به عدم برخورداری از امکانات کامل و قابل توجه در این شهر اشاره نمود. در صورتی که با دید بلند مدت به این شهر نگاه کنید می‌توانید شاهد نبود بسیاری از امکانات مختلف و خودنمایی قابل توجه آنها باشید.

بنابراین توجه به تغییرات اساسی برای بهره برداری از امکانات مختلف در این شهر، بسی حائز اهمیت و ضروری خواهد بود. قطعا امکاناتی که در شهر تهران وجود دارد، امکانات بی نظیر به شمار می‌روند که دستیابی به آنها در شهر پردیس برای مدت زمان کوتاه، باورنکردنی خواهد بود.

برای اینکه بتوانید در دراز مدت شاهد پیشرفت چشمگیر این شهر باشید، باید به کمبود امکانات در پردیس توجه نمایید. از جمله امکاناتی که وجود آنها در این شهر با کمبود مواجه است، عبارتند از:

  • کمبود فضاهای فرهنگی
  • کمبود فضاهای تفریحی
  • کمبود فضاهای ورزشی
  • وجود مشکل در مسیرهای مواصلاتی
  • کمبود برخی از امکانات رفاهی مانند تصفیه خانه‌های استاندارد و …
  • کمبود وجود سکونتگاه‌های رسمی
  • کمبود وجود اراضی بزرگ با سند رسمی

و بسیاری از موارد دیگر. این مشکل از جمله مشکلات قابل رفع در شهر پردیس است که با گذر زمان و پیگیری‌های متمادی، به راحتی قابل رفع خواهد بود.

مشکلات پیش رو در شهر پردیس

  • حمل و نقل برون شهری:

از دیگر مشکلات پردیس که در آینده‌ای نه چندان دور به شدت خودنمایی می‌کند، عدم وجود امکانات مناسب برای حمل و نقل برون شهری است. همانطور که می‌دانید این شهر از جمله شهرهای در حال پیشرفت است که سالانه با رشد جمعیت چشمگیری مواجه می‌باشد.

بنابراین توجه به حمل و نقل برون شهری بسیار قدرتمند در این شهر، امری ضروری تلقی می‌گردد.

با افزایش چشمگیر و باورنکردنی سطح رشد جمعیت در این شهر، در آینده‌ای نه چندان دور قطعا با مشکل در رفت و آمد مواجه خواهند شد. بنابراین توجه به زیر ساخت‌های لازم جهت حمل و نقل ایده‌آل و مناسب مسافران، بسی ضروری و حائز اهمیت به شمار می‌رود.

برای از بین بردن این مشکل، توجه به رفع موانع مهم برای ساخت و پیشروی مترو در پردیس، یک راه حل اصولی و کاربردی به شمار می‌رود.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *