ملکاژان
خانه چوبی

خانه چوبی و هر آنچه در مورد آن باید بدانید!

موضوعات این مطلب

زندگی در خانه چوبی یک تجربه متفاوت می باشد که امروزه اکثر افراد علاقه دارند در این مدل خانه ها زندگی کنند. خانه چوبی حس و حال خوبی دارد زیرا چوب باعث بالا رفتن انرژی مثبت می شود و افرادی که علاقه به این مدل خانه ها دارند بیشتر سعی می کنند خانه های ویلایی خود را در شهرهایی مانند شما از چوب بسازند.

خانه چوبی زیبایی خاصی دارد و بسیار آرامش بخش می باشد. بیشتر افراد با دیدن خانه چوبی در عکس ها و یا در مسافرت های چند روزه ای که می روند آرزو می کنند که یکی از این خانه های چوبی را داشته باشند و در آن با آرامش زندگی کنند برخی هم تصور می کنند که خانه چوبی ایمنی کافی را ندارد و دوام آن ها پایین می باشد.

اکثر چوب هایی که برای ساخت خانه به کار می روند بسیار محکم هستند و حتی در گرما محکم تر هم می شوند. البته نه گرمای بیش از حد یا دمای احتراق، زمانی که چوب خشک می شود استحکام بالایی پیدا می کند. خانه چوبی نسبت به دیگر خانه هایی که مصالح مختلفی در آن ها به کار رفته می توانند گرما را در خود نگه دارند و از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کنند.

ویژگی های خانه چوبی

ویژگی های خانه چوبی

اگر قصد دارید خانه ویلایی خود را با چوب بسازید قبل از هر چیزی باید آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی می کنید را در نظر داشته باشید. اکثر خانه های چوبی در جنگل ها به چشم می خورند و افرادی که طبیعت دوست می باشند علاقه زیادی به خانه چوبی دارند. اغلب برای ساخت این نوع خانه ها از چوب درختانی استفاده می شود که در مناطق سردسیر رشد کرده اند.

امروزه که فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است برای ساخت خانه چوبی از بهترین متریال و مدرن ترین فناوری ها استفاده می شود. استفاده از چوب هایی که دارای مقاومت بالا هستند و کیفیت و عمر طولانی دارند یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید زیرا این نوع خانه ها باید در شرایط نامساعد مانند زلزله، باران و برف سنگین و … استقامت بالایی داشته باشند.

افرادی که به دنبال ساخت خانه چوبی هستند باید توجه داشته باشند که استفاده از الوارهایی با ضخامت 15 تا 35 سانتی متر بهترین انتخاب است روش استفاده از این الوارها بدین صورت است که می‌ توان، آنها را به صورت گرد با پوسته و یا بدون پوسته درخت استفاده کرد، از الوارهای چوبی در نمای ساختمان، طراحی های بیرونی و درون ساختمان و … استفاده می شود،برای پارتیشن های داخلی خانه از الوارهای چوبی استفاده می شود، بیشترین نوع چوبی که برای ساخت خانه چوبی از آن استفاده می کنند چوب درخت کاج و صنوبر، می باشد. این دو نوع چوب، دارای قیمتی مناسب هستند.

مزایای ساخت خانه چوبی

مزایای ساخت خانه چوبی

خانه های چوبی از زمانی که بشر از غارنشینی به سمت ساخت خانه روی آورد نقش خود را تا به کنون حفظ کرده اند زیرا مزایای بسیاری دارند البته که امروزه در اکثر شهرها خانه چوبی نقشی ندارد اما اکثر افراد برای ساخت ویلا در جنگل ها و مناطق خوش آب و هوا به دنبال ساخت خانه چوبی هستند زیرا مزایای بسیاری دارد:

  • ایمنی خانه چوبی:

خانه های چوبی مقاومت بالایی دارند همچنین ایمنی ها در برابر رویدادهای طبیعی مانند زلزله بسیار است. خانه های چوبی در برابر زلزله با قدرت 10 ریشتری هم مقاوم هستند و خطر آسیب پذیری ساختمان در این مواقع به شدت کاهش پیدا می کند که این موضوع برای ساکنین نیز بسیار مهم می باشد.

ایمنی خانه های چوبی در برابر آتش سوزی: اکثر افراد تصور می کنند این نوع خانه ها در مقابل آتش سوزی تهدیدی جدی برای ساکنین می باشند اما بهتر است بدانید این نوع خانه ها اگر با فناوری جدید ساخته شوند یعنی عایق بندی شده باشند و تخته های گچی مخصوصی بین لایه های دیوار این گونه ساختمان ها قرار داده شود آتش سوزی نمی تواند تهدیدی جدی به شمار بیایید.

ایمنی خانه چوبی

  • قیمت و هزینه برای ساخت خانه های چوبی:

صد در صد می توان گفت ساخت این نوع خانه ها هزینه ای کمتر در بر دارد تا خانه هایی که برای ساخت نیاز به مصالحی مانند آهن، بتن و … دارند. در واقع می توان گفت خانه چوبی هم هزینه ای مناسب برای ساخت می برد و هم سریع تر ساخته می شود.

اگر خانه ی چوبی شما قدمت بالایی دارد بازسازی خانه های چوبی هم هزینه ای کم دارند و تغییرات در این نوع خانه ها سریعتر صورت می گیرد.

قیمت و هزینه برای ساخت خانه های چوبی

  • عایق بندی خانه چوبی:

یکی از بزرگترین دغدغه های افرادی که تصمیم دارند خانه ای چوبی داشته باشند این است که با تغییرات آب و هوایی و باران و برف این نوع خانه ها آسیب می بینند و باید بدانند که چه نوع عایقی برای ساخت آن ها استفاده می شود.

از طرفی چوبی که برای ساخت این خانه ها استفاده می شود، عایق و در برابر همه این تغییرات مقاوم است. مقاومت آنها حتی کمی بیشتر از سایر خانه ها است. خود چوب نیز عایق انرژی خوبی است. این بدان معنی است که از خروج گرما از خانه و نفوذ سرما جلوگیری می کند. نکته ای که به کاهش مصرف انرژی کمک می کند.

در نهایت باید گفت که به دلیل عدم کارایی اکسیداسیون روی چوب، عمر مفید انواع کلبه ها و خانه های چوبی نیز بسیار بالا بوده و از این نظر اقتصادی نیز محسوب می شوند.

عایق بندی خانه چوبی

  • امکان ساخت خانه چوبی در خاک سست

همان طور که گفته شد یکی از مهمترین نکاتی که برای ساخت خانه چوبی باید در نظر داشته باشید اقلیم آب و هوایی منطقه می باشد. این نوع خانه ها برای افراد ضعیف جامعه نیز بسیار مناسب می باشد و بهتر است بدانید این نوع خانه ها را می توانید بر روی خاک سست نیز بنا کنید زیرا در مقایسه با خانه های آهنی و بتنی وزن سبک تری دارند. این خانه ها از ایمنی کافی در برابر نیروها و تنش های وارده برخوردار هستند.

امکان ساخت خانه چوبی در خاک سست

اگر قصد خرید آپارتمان ارزان قیمت در تهران را دارید می توانید خرید آپارتمان در پردیس را انتخاب کنید. پردیس شهری بسیار خوش آب و هوا در نزدیکی شرق تهران می باشد که دارای امکانات بسیار کاملی می باشد و اکثر خانه ها دارای وام خرید مسکن هستند که یکی از مزیت های فوق العاده در این شرایط بسیار سخت محسوب می شود.

متریال لازم برای ساخت خانه چوبی

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *