ملکاژان
اقساط وام مسکن

محاسبه اقساط وام مسکن چگونه است؟

موضوعات این مطلب

از محاسبه اقساط وام مسکن چه می‌دانید؟ اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به دنبال خرید قسطی آپارتمان در پردیس می‌باشند، حتما به دنبال پی بردن به شرایط گرفتن وام، خواهید بود.

وام مسکن از جمله وام‌هایی است که می‌توانیم بر اساس شرایط خاص و نوع محاسبه، اقدام به دریافت آن برای خرید آپارتمان، نماییم. همان طور که می‌دانید بانک مسکن یکی از مهم‌ترین بانک‌ها برای ارائه وام است. از جمله المان‌هایی که سبب محبوبیت دریافت این وام شده‌اند، پایین بودن تعرفه درصد سود بانکی است.

بنابراین بسیاری از افراد، از راهکارهای مناسب برای دریافت این وام، اقدام می‌کنند. موارد بسیار زیادی را برای دریافت این وام باید مد نظر قرار دهید. از جمله مواردی که در دریافت این وام از اهمیت بالایی برخوردار است، اقساط و نحوه‌ی پرداخت آن است.

البته که مابقی موارد مانند: تعرفه درصد سود بانکی نیز از اهمیت بالایی در دریافت این وام برخوردار است. در ادامه به برخی از المان‌های مهم برای محاسبه و شرایط دریافت این وام، اشاره شده است.

آیا درباره مبایعه نامه اطلاعات کافی دارید؟ می توانید برای کسب اطلاعات به مجله ملکاژان مراجعه کرده و از مطالب مفید آن استفاده کنید.

دریافت وام برای خانه دار شدن

راهکارهای مهم برای محاسبه اقساط وام مسکن چیست؟

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که در هنگام دریافت وام اقدام به بررسی شرایط اقساط وام مسکن و محاسبه اقساط آن می‌نمایید، باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید. قطعا برای برخی از افراد سرمایه گذاری و خرید خانه در پردیس کمی دشوار و پیچیده خواهد بود.

وام مسکن یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای دستیابی شما به شرایط ایده آل برای خرید خانه است. در صورتی می‌توانید از شرایط ایده‌آل وام مسکن برخوردار گردید که به طور کامل این شرایط را بررسی نموده و مراحل پرداخت اقساط وام را نیز مد نظر قرار دهید.

برای دریافت این وام باید واجد شرایط بوده و از مدارک خاص و مهمی برخوردار باشید. از جمله مدارک مهم برای دریافت این وام، عبارتند از:

  • آماده سازی مدارک مهم مانند: مدارک شناسایی ضامن، خریدار، فروشنده
  • مبایعه نامه
  • سند خانه
  • گواهی پایان کار ساختمان

و مواردی از این قبیل. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی و هوشمندانه، استفاده کنید. برای سهولت در سپری کردن مراحل دریافت وام، باید تمامی مدارک و کپی آنها را آماده کرده و برای ارائه، مهیا باشید.

اگر قصد خرید آپارتمان در پردیس را دارید می توانید در مجله ملکاژان درباره فاز 11 پردیس و فاز 10 پردیس اطلاعات کاملی کسب کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

محاسبه اقساط وام

مراحل مهم برای دریافت وام مسکن:

یکی از راهکارهای هوشمندانه برای سرمایه گذاری، پیش خرید آپارتمان در پردیس است. برای این منظور، می‌توانید اقدام به دریافت وام مسکن نمایید. در این صورت با پرداخت اقساط وام، علاوه بر خرید خانه، از سرمایه گذاری قابل توجهی نیز بهره برداری نموده‌اید.

برای دریافت این وام، باید اقدام به طی کردن مراحل خاصی نمایید. از جمله این مراحل مهم و خاص عبارتند از:

  • باز کردن حساب در شعب بانک مناسب با توجه به نوع حساب (برای این منظور می‌توانید از مشاوره‌های حرفه‌ای استفاده کنید.)
  • مرحله‌ی دریافت استعلام از مدارک: (در این مرحله مدارک توسط بانک بررسی شده و پس از دریافت تاییدیه‌های لازم، مراحل دیگر سپری خواهد شد.)
  • تعیین ارزش ملک و تحویل پرونده: (در این مرحله کارشناس مربوطه به ملک مورد نظر مراجعه کرده و تخمین قیمت برای دریافت وام، انحام می‌پذیرد. توجه داشته باشید که در این مورد، عمر مفید ساختمان نیز بررسی خواهد شد. بر اساس عمر مفید، مدت زمان اقساط وام نیز تعیین می‌شود.)
  • وام اوراق: (برای دریافت این وام، زمان طولانی‌تری را باید سپری کنید. در این مرحله ملزم به دریافت کد بورسی هستید. در این وام، بر اساس مبلغ وام، باید اقدام به تهیه اوراق نمایید.)
  • دریافت چک تسهیلاتی: (پس از امضای مبایعه نامه توسط خریدار و فروشنده، ضامن و خریدار اقدام به امضای قرارداد تسهیلاتی نیز می‌نمایند. پیش نویس رهن نیز توسط شعبه مورد نظر به مهر و امضا رسیده و سپس چک تسهیلاتی تایید شده به دفترخانه ارجاع داده می‌شود.)
  • ثبت سند در دفترخانه: (این مرحله آخرین مرحله از سیستم بانکی و دریافت وام به شمار می‌رود.

سندها انواع مختلفی دارند مانند: سند نسقی، خانه قولنامه ای، سند شش دانگ و … بهتر است قبل از خرید خانه به سند آن توجه بسیاری داشته باشید.

دریافت وام مسکن

چگونگی محاسبه اقساط وام مسکن:

از جمله مواردی که در دریافت وام مسکن توجه بسیاری از مخاطبین را جلب می‌کند، اقساط وام مسکن و نحوه محاسبه آن می‌باشد. برای محاسبه اقساط وام باید از فرمول خاصی استفاده کرد. اقساط وام و نحوه بازپرداخت وام به گونه‌ای تعیین می‌شود که مخاطب بتواند به راحتی اقدام به دریافت وام نماید.

همچنین با این روش مخاطب می‌تواند به راحتی از شرایط ایده‌آل باز پرداخت وام نیز بهره مند گردد. در نحوه محاسبه این اقساط می‌توان شاهد مشخص بودن دقیق میزان سود و همچنین مبلغ هر قسط نیز بود. اگر شما نیز به دنبال یک راهکار ایده آل برای محاسبه اقساط وام هستید، می‌توانید از این فرمول‌ها استفاده کنید:

در ابتدا مدت ماه را با عدد 1 جمع نموده و در اصل وام و نرخ آن ضرب نمایید. سپس حاصل مورد نظر را بر عدد 2400 تقسیم کنید. در این صورت می‌توانید به سودی که باید برای وام دریافتی پرداخت کنید، دست یابید.

اگر به دنبال محاسبه اقساط وام مسکن هستید نیز می‌توانید: اصل وام را با سود به دست آمده جمع کنید. سپس حاصل جمع را بر مدت زمان وام (به ماه) تقسیم نمایید. در این صورت می‌توانید به مبلغ هر قسط دست یابید.

این روش محاسبه یکی از روش‌های بسیار ایده‌آل و مناسب برای محاسبه اقساط وام مسکن است. با این روش می‌توانید از مبلغ هر قسط و سود آن مطلع شده و برای دریافت و یا عدم دریافت وام، تصمیم بگیرید.

وام مسکن و بازپرداخت آن

نکات مهم و طلایی برای دریافت وام:

در محاسبه اقساط وام مسکن شاهد برخی از نکات مهم و طلایی خواهیم بود که هر کدام از آنها تاثیر بسزایی بر روی دریافت وام، خواهند داشت. از جمله این نکات مهم و طلایی عبارتند از:

  1. در نظر داشته باشید که سود کل وام به دست آمده، به نسبت مساوی بین تمامی اقساط وام تقسیم شده و از وام گیرنده دریافت می‌شود.
  2. وام‌هایی که به صورت قرض الحسنه ارائه می‌شوند، سود هر سال از وام را در قسط اول از وام گیرنده، دریافت می‌کنند. (در برخی از موارد نیز کل سود وام را در هنگام ارائه وام به مخاطب، از آن کم می‌کنند.)
  3. در برخی از قراردادها در وام‌های ارائه شده به افراد، علاوه بر کاهش سود بانکی، شاهد کاهش مبلغی با عنوان: آبونمان و کارمزد نیز خواهیم بود.
مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *