ملکاژان
انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری و مزایا و معایب استفاده از آن ها

انواع مختلف کاغذ دیواری از قبل از قرن هجدهم برای پوشاندن دیوارها و نقش یک عنصر تزئینی برای فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گرفت. این به ویژه در دوره رنسانس به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه برای ملیله ها ظاهر شد، که در آن زمان توسط طبقات ثروتمند برای پوشاندن دیوارهای سنگی، دور نگه داشتن گرما و رنگ دادن به اتاق هایشان استفاده می شد.
موضوعات این مطلب

انواع مختلف کاغذ دیواری از قبل از قرن هجدهم برای پوشاندن دیوارها و نقش یک عنصر تزئینی برای فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می گرفت. این به ویژه در دوره رنسانس به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه برای ملیله ها ظاهر شد، که در آن زمان توسط طبقات ثروتمند برای پوشاندن دیوارهای سنگی، دور نگه داشتن گرما و رنگ دادن به اتاق هایشان استفاده می شد.

کاغذدیواری در گذشته به جای الگوها، صحنه ها را نشان می داد و دو سازنده بزرگ آن انگلستان و فرانسه بودند. چین نیز در اواخر قرن هفدهم شروع به تولید کاغذ دیواری با کیفیت بالا کرد. نقاشی دستی و گران قیمت بود و به همین دلیل بیشتر در کاخ ها استفاده می شد.

کاغذدیواری بخشی از سنت دیرینه در نظر گرفتن دیوارها به عنوان آثار هنری است.

طراحی دیوار چیزی بیش از یک تمرین در زیبایی شناسی است: زمان و هزینه قابل توجهی را شامل می شود. بنابراین، چه طرح‌های کاغذ دیواری مدرن را برای اتاق‌ها انتخاب کنید، یا آنها را به روش قدیمی رنگ آمیزی کنید، باید مطمئن شوید که تصمیم شما آگاهانه است.

در نتیجه اگر قصد خرید آپارتمان و یا بازسازی خانه ی خود را دارید می توانید از کاغذ دیواری برای دیزاین داخلی و زیبایی انواع دیوار خانه استفاده کنید که با کار نورپردازی محیطی می تواند فضای بسیاری شیکی را به شما بدهد.

معرفی کاغذ دیواری

با ورود به قرن بیستم، کاغذدیواری طرح دار به یک ماده ضروری برای تکمیل دیوار برای خانه ها تبدیل شد. با این حال، در نیمه راه قرن، محبوبیت خود را به نقاشی ساده از دست داده بود. کاغذ دیواری ممکن است آن چیزی نباشد که در حال حاضر مرسوم است، اما هنوز هم گزینه ای برای تکمیل دیوار است که ارزش بررسی دارد که واقعاً می تواند به زیبایی اتاق هایی با فضای کم اضافه کند.

سازندگان اخیرا کاغذ دیواری هایی را با برخی ویژگی های مفید مانند مسدود کردن امواج وای فای، محافظت از دیوارها در برابر سقوط در هنگام زلزله، یا برای اهداف روشنایی با استفاده از ال ای دی، بازسازی کرده اند. همچنین، تکنیک های کاغذدیواری از چاپ و شابلون روی چوب به چاپ دیجیتال تکامل یافته است. که البته می توان گفت در ایران به سختی می توان این مدل ها را پیدا کرد.

کاغذدیواری معمولا به صورت رول فروخته می شود. اکنون، تمام دلایلی که چرا انتخاب کاغذ دیواری به عنوان سطح تکمیل دیوارهای خانه ایده خوبی است و چرا ممکن است اینطور نباشد را بررسی خواهیم کرد. سپس، منتخبی از انواع مختلف کاغذ دیواری ها را فهرست می کنیم و به طور خلاصه بهترین کاربرد آنها را مورد بحث قرار می دهیم.

مزایای استفاده از کاغذ دیواری

مزایای استفاده از کاغذ دیواری

کاغذدیواری ممکن است گرانتر از رنگ باشد اما انواع مختلفی دارد. که برخی از آنها کاملاً مقرون به صرفه هستند.

  • کاغذ دیواری در طیف گسترده ای از طرح ها، الگوها و پوشش های سطحی موجود است.
  • راه های زیادی برای چسباندن کاغذ دیواری به دیوار وجود دارد که عبارتند از: چسباندن دیوار، چسباندن کاغذ، و پوست کندن و چسباندن.
  • کاغذدیواری و به خصوص لایه برداری و چسباندن آن را می توان به راحتی جدا کرد و جایگزین کرد.
  • برخی از انواع می توانند بیش از 15 سال دوام بیاورند.
  • بسیاری از انواع کاغذ دیواری قابل شستشو هستند.
  • برخی از انواع به دلیل دوام و نگهداری آسان می توانند برای مناطق شلوغ خانه استفاده شوند.
  • همچنین می‌توان از کاغذ دیواری برای شخصی‌سازی خانه‌های موقت مانند خوابگاه‌ها و خانه‌های اجاره‌ای استفاده کرد، زیرا می‌توان آن‌ها را به راحتی نصب و جدا کرد بدون اینکه ردی از آنها باقی بماند.
  • این می تواند دیوارهای ناهموار را بپوشاند و عیوب را به راحتی پنهان کند.
  • کاغذ دیواری را می توان دوستدار محیط زیست دانست، زیرا می تواند صرفاً از مواد طبیعی ساخته شود و چسب های آن حاوی مواد شیمیایی مضر نیستند.
  • برای هر مکانی می توان از آن ها استفاده کرد: کاغذ دیواری اتاق کودک، بزرگ سال، پذیرایی و نشیمن و …

معایب کاغذ دیواری

معایب کاغذ دیواری

  • گرانتر از رنگ است.
  • نگهداری و حذف کاغذدیواری سنتی دشوار است.
  • لبه ها ممکن است از دیوار جدا شوند، به خصوص در هوای مرطوب، و نیاز به چسباندن یا چسباندن مجدد دارند.
  • الگوها باید با هم تطبیق داده شوند و به خوبی هماهنگ شوند. این به دقت بالایی نیاز دارد.
  • نمی توان آن را روی بتن خام و دیوارهای بافت دار اعمال کرد.
  • رنگ کاغذ دیواری ممکن است تحت تأثیر نور و سایه قرار گیرد. قسمت هایی که روزانه در معرض نور خورشید هستند ممکن است بسوزند.
  • انواع شکننده‌تر کاغذ دیواری ممکن است بیش از 5 سال عمر نکنند.

معرفی انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری لاینر

1. کاغذ دیواری لاینر:

این نوع کاغذدیواری که به کاغذ آستر نیز معروف است از کاغذ یا فایبرگلاس ساخته می شود. برای پنهان کردن عیوب دیوار و به حداقل رساندن تعمیرات موثر است و می تواند پایه ای برای انواع کاغذ دیواری ظریف تر باشد. می توان از آن به تنهایی استفاده کرد و حتی ممکن است رنگ آمیزی شود. علاوه بر این، اعمال و حذف آن آسان است.

کاغذ دیواری چاپ شده

2. کاغذ دیواری چاپ شده:

این نوع معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد و در طیف گسترده ای از رنگ ها و الگوها موجود است. کاغذدیواری چاپ دیجیتال معمولاً ارزان تر از چاپ دستی است و می توان آن را به صورت انبوه تولید کرد، اما به راحتی پاره می شود. همچنین جوهر چاپ بر پایه آب است، بنابراین بهتر است در آشپزخانه و در طراحی سرویس بهداشتی استفاده نشود.

کاغذ دیواری وینیل

3. کاغذ دیواری وینیل:

این نوع کاغذدیواری از کاغذ چاپی با روکش وینیل لایه ای تشکیل شده است. در حال حاضر به دلیل ماندگاری بالا، پرکاربردترین نوع کاغذ دیواری است. هرچه لایه پوشش وینیل ضخیم تر باشد، کاغذدیواری بادوام تر خواهد بود. کاغذ وینیل را می توان در آشپزخانه و حمام استفاده کرد، زیرا می تواند بخار را تحمل کند. همچنین می توان آن را شست و نگهداری را آسان می کند.

کاغذ دیواری فویل

4. کاغذ دیواری فویل:

یک فویل فلزی صیقلی به عنوان پایه ای برای این نوع استفاده می شود تا به فضای داخلی جلوه ای فلزی براق بدهد. کاغذ دیواری فویلی به دلیل انعکاس بالا، عیوب دیوار را برجسته می کند. بنابراین، ابتدا دیوار پایه باید تعمیر، درمان یا با کاغذ آستر پوشانده شود. فرآیند آستر و چسبندگی باید به اندازه کافی مرتب باشد، تا بازتاب و درخشندگی فویل را از بین نبرد.

تصویر زمینه گله

5. تصویر زمینه گله:

کاغذ دیواری گله به دلیل الگوهای سه بعدی فازی خود متمایز است که از الیاف مخمل مانندی که بر روی پایه کاغذ چاپ شده است، ایجاد شده است. این یکی از گران ترین انواع کاغذدیواری است، اما نگهداری از آن دشوار است. بافت مخملی آن حس لوکس بودن را منعکس می کند. با این حال، قابل شستشو نیست و ممکن است به سختی برداشته شود. بر این اساس، بهتر است برای اتاق هایی با ترافیک کمتر مانند اتاق خواب اصلی یا اتاق مهمان استفاده شود.

کاغذ دیواری مایلار

6. کاغذ دیواری مایلار:

این نوع کاغذدیواری مایلار شامل یک پایه کاغذ چاپ شده و یک فیلم پلی استر روی آن است. ظاهری مرطوب یا براق دارد، به نوعی شبیه کاغذ دیواری فویل است، و به همین ترتیب، عیوب دیوار را برجسته می کند، بنابراین توصیه می شود کاغذدیواری قبلی را پوشش دهید.

لایه پلی استر امکان شستشوی کاغذدیواری مایلار را فراهم می کند و همچنین به راحتی جدا می شود. با این حال، برای جلوگیری از چروک شدن کاغذ، باید در فرآیند نصب دقت بیشتری کرد. بیشتر برای آشپزخانه و حمام استفاده می شود.

کاغذ دیواری بامبو

7. کاغذ دیواری بامبو:

این نوع از بامبو طبیعی ساخته شده و روی کاغذ چسبانده شده است. سازگار با محیط زیست است و رنگ آن به دلیل پایه طبیعی از یک رول به رول دیگر متفاوت است. با این حال، هنگام چسباندن و نصب نیاز به درمان ظریفی دارد زیرا چسب ها می توانند ظاهر آن را خراب کنند و قابل شستشو نیست.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

یک پاسخ

  1. به نظر من کاغذ دیواری بهترین گزینه برای زیبایی و ماندگاری خوب دیواره اصلا بهتر از این نداریم 10 سال خونمو بازسازی کردم دیواراش و کاغذ دیواری زدم آخ نگفته فقط باید مراقبت کنی ازش حتی می تونی بشوریش البته نه با شلنگ و سطل آب
    ولی بهتر درست انتخاب کنید یعنی یکی که کاربلد باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *