ملکاژان
دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یکی از جاذبه های دیدنی

موضوعات این مطلب

با وجود دریاچه چیتگر (بزرگترین دریاچه مصنوعی در کشور) شاهد یک آب و هوای بسیار مطبوع و دلنشین خواهیم بود. افرادی که طرفدار تنفس یک هوای تمیز و عاری از آلودگی هستند، می‌توانند از این منطقه برای گردشگری استفاده کنند. همچنین مناطق اطراف این دریاچه، شرایط بسیار مطلوب و دلنشینی را برای سکونت در بر خواهند داشت.

آیا تاکنون به زندگی کردن در کنار دریاچه چیتگر اندیشیده‌اید؟ اگر بخواهیم از تهران به این منطقه عزیمت کنیم، باید مسیر‌های مختلفی (بر اساس مبدا) را طی کنیم. به طور کلی برای رسیدن به این منطقه تفریحی فوق العاده و منحصر بفرد، باید مسیری در حدود 25 کیلومتر را طی کنیم.

در حالت عادی طی کردن این مسیر بسیاری ناچیز و کوتاه است اما با وجود ترافیک‌های سنگین، قطعا نمی‌توان در مدت زمان کوتاه به مقصد رسید. به طوری که با اقامت در این منطقه، در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توانید از جاذبه‌‎های گردشگری آن، برخوردار گردید.

جذابیت دریاچه چیتگر

موقعیت جغرافیایی دریاچه چیتگر:

یکی از المان‌های بسیار مهم برای شناخت دریاچه چیتگر، توجه به موقعیت جغرافیایی آن است. بهتر است بدانید که از این دریاچه با عنوان دریاچه‌ی شهدای خلیج فارس نیز یاد می‌شود.

این دریاچه از مساحتی برابر با 130 هکتار برخوردار است که در بخش غربی از استان تهران واقع شده است. این دریاچه در شمال پارک جنگلی چیتگر واقع شده و از شرایط دسترسی آن می‌توان به:

  • از سمت جنوب به بزرگراه شهید همدانی
  • از سمت شمال به بزرگراه همت
  • از سمت شرق به بزرگراه آزادگان

اشاره نمود. این دریاچه یکی از دلایل بسیار مهم برای راه اندازی منطقه چیتگر و یا همان منطقه 22 در تهران می‌باشد. وجود این دریاچه مصنوعی سبب ایجاد بسیاری از پتانسیل‌های مناسب جهت پیشرفت این منطقه شده است.

بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران در زمینه خرید ملک در چیتگر و یا سرمایه گذاری در مراکز تجاری و تفریحی، با سودآوری قابل توجهی مواجه شده‌اند. در این منطقه  علاوه بر وجود انواع برج‌ها و شهرک‌های نوساز، می‌توان شاهد بسیاری از جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد نیز بود.

بنابراین می‌توان گفت که: این منطقه به عنوان یکی از بهترین مناطق جهت سکونت و همچنین سرمایه گذاری شناخته شده است.

گردشگری در دریاچه چیتگر

هدف از ساخت دریاچه شهدای خلیج فارس:

آیا می‌دانید هدف از ساخت دریاچه چیتگر چیست؟ با افزایش میزان جمعیت و همچنین افزایش سطح آلودگی در استان تهران، از پیشنهادات و راهکارهای بسیار زیادی بهره برداری شد.

یکی از گزینه‌های بسیار مهم در این زمینه (کاهش آلودگی و …) ساخت دریاچه مصنوعی بود که در طی سالهای 1382 تا سال 1389 مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت. امروزه با وجود این دریاچه‌ی مصنوعی، می‌توان شاهد مزایای فوق العاده و بسیاری از المان‌های مهم بود.

با وجود این دریاچه:

  • آلودگی هوا در این منطقه به شدت کاهش یافته به طوری که بهترین منطقه جهت سکونت بسیاری از افراد که از بیماری‌های مختلف رنج می‌برند، شناخته شده است.
  • در این منطقه با وجود راه اندازی بسیاری از امکانات گردشگری و تفریحی، شاهد افزایش میزان گردشگری و در نتیجه رونق اقتصادی خواهیم بود.
  • افرادی که اقدام به سرمایه گذاری و پیش خرید آپارتمان در چیتگر نموده‌اند، با سودآوری بسیار بالا و قابل توجهی مواجه شده‌اند. بنابراین سرمایه گذاری در این منطقه، بسی هوشمندانه و سود آور تلقی می‌گردد.
  • وجود بسیاری از امکانات مختلف در این منطقه، آن را به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی و گردشگری در استان تهران مبدل نموده است.

امکانات دریاچه چیتگر

امکانات و شرایط دسترسی به دریاچه چیتگر:

یکی از فواید بسیار مهم برای راه اندازی دریاچه چیتگر توجه به ایجاد امکانات ایده آل و مناسب برای دسترسی مطلوب به آن، می‌باشد .با توجه به مزایای فوق العاده این منطقه، بسیاری از افراد دوستدار بازدید و گردشگری در آن هستند.

همانطور که می‌دانید، 120 هکتار از زمین‌های اطراف دریاچه را به راه اندازی تفریحات مختلف اختصاص داده‌اند. بنابراین دور از ذهن نیست که سالانه گردشگران بسیار زیادی برای گردشگری و تفریح به این منطقه مراجعه نمایند. برای دسترسی ایده آل به این دریاچه می‌توانید از فاکتورهای بسیار زیادی استفاده کنید.

از جمله شرایط دسترسی به این منطقه عبارتند از:

  • مترو
  • اتوبوس
  • تاکسی
  • ماشین شخصی

شرایط ایده آل و مناسب برای دسترسی ساده به این منطقه سبب شده است که بسیاری از افراد، به فکر سرمایه گذاری در این منطقه باشند. برای رسیدن به این منطقه، می‌توانید از مسیرهای مختلف استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید از امکانات فوق العاده‌ و تفریحات هیجان انگیز این دریاچه برخوردار شوید، بهتر است ساعات کاری آن را نیز بررسی کنید. شما می‌توانید در بسیاری از روزهای سال، از خدمات این مکان تفریحی از ساعت 6 صبح تا 24 شب برخوردار گردید.

سرمایه گذاری در چیتگر

امکانات تعبیه شده در دریاچه شهدای خلیج فارس:

همانطور که ذکر کردیم یکی از دلایل مهم برای محبوبیت دریاچه چیتگر، وجود امکانات فوق‌العاده در آن می‌باشد. امکانات تعبیه شده منحصربه‌فرد در این دریاچه موجب شده است که بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری‌های هوشمندانه در این منطقه باشند.

به طوری که اقدام به خرید آپارتمان در چیتگر نموده و با سودآوری چشمگیری مواجه خواهند شد. از جمله امکاناتی که در این منطقه می‌توانید از آن بهره مند گردید عبارتند از:

  • برخورداری از آب و هوای بسیار ایده آل و مطلوب: (این منطقه از جمله مناطقی است که به سبب وجود دریاچه مصنوعی، از آب و هوای تمیز، پاک و ایده آلی برخوردار است. بنابراین بهترین مکان برای سرمایه گذاری شناخته شده است.)
  • برخورداری از تفریحات متعدد: (در این مکان با توجه به فراخور سلیقه و علاقه خود می‌توانید شاهد بسیاری از تفریحات منحصر به فرد باشید. از جمله تفریحات در نظر گرفته شده در این منطقه عبارتند از: قایق سواری، ماهیگیری، دوچرخه سواری، پیاده روی در ساحل سنگی، ساحل شنی، شهربازی، کارتینگ و …)
  • برخورداری از امکانات رفاهی: (از دیگر مزایای بازدید از دریاچه چیتگر و همچنین سرمایه گذاری در اطراف آن، وجود امکانات رفاهی بسیار مطلوب است. در این منطقه می‌توانید شاهد بسیاری از امکانات ایده‌آل مانند: خدمات رفاهی، خدمات درمانی چیتگر و بسیاری از موارد دیگر باشید. این مکان از شرایط دسترسی بسیار ایده‌آل و مناسبی نیز برخوردار است.)

امکانات تعبیه شده در دریاچه چیتگر و همچنین شرایط فوق العاده‌ی آن موجب افزایش رونق اقتصادی در این منطقه شده است. لذا بسیاری از سرمایه گذاران موفق، این منطقه را برای سرمایه گذاری‌های هوشمندانه (با توجه به رشد اقتصادی آن) انتخاب می‌نمایند.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *