ملکاژان
زندگی در طبقه آخر آپارتمان

زندگی در طبقه آخر آپارتمان و مزایا و معایب آن

موضوعات این مطلب

زندگی در طبقه آخر آپارتمان برای برخی لذت بخش و برای برخی اذیت کننده می باشد. امروزه که اکثر ساختمان ها بالای 5 طبقه ساخته می شوند کاملا برخلاف گذشته می باشد که ساختمان ها نهایتا در سه طبقه خلاصه می شدند. برخی از افراد علاقه به زندگی در طبقه آخر آپارتمان ها را دارند چرا که از نظرشان مزیت های بسیاری دارد و از نظر دید و چشم انداز زیبایی و جذابیت بیشتری دارد.

پدیده انبوه سازی باعث ایجاد آپارتمان ها و برج های بلند شده است و زندگی در آن ها مزیت ها و معایب بسیاری دارد. اما اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که زندگی در طبقه آخر آپارتمان برایتان لذت بخش است و قصد خرید آپارتمان دارید بهتر است این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با ذهن و دیدی بازتر خرید خود را انجام دهید.

زندگی در طبقه آخر آپارتمان

در کشورهای اروپایی افرادی که در طبقه آخر آپارتمان خانه می خریدند افرادی ثروتمند محسوب می شدند و این طبقات برای آن ها جذابیت بالایی داشت به خصوص که از شلوغی ها و هیاهوی شهر به دور بودند و آلودگی صوتی باعث آزار آن ها نمی شد. اما زندگی در طبقه آخر آپارتمان معایبی هم دارد که مهمترین آن رفت و آمد و بالا و پایین شدن افراد است گر چه امروزه وجود آسانسورها این روند را آسان ساخته است اما در شرایط مانند خرابی آسانسور، قطعی برق و … باز هم می تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

 

مزایای زندگی در طبقه آخر آپارتمان

  • یکی از مهمترین مزایایی که زندگی در طبقه آخر آپارتمان های بلند دارد، دوری از سرو صداها و شلوغی ها می باشد. تصور کنید بعد از اتمام یک روز کاری سخت و دشوار نیاز به استراخت و آرامش دارید این موضوع بیشتر برای افرادی که وسط شهرهای کلان خانه دارند صدق می کند زمانی که به خانه باز میگردید شلوغی ها باعث می شود ذهن شما هیچگونه استراختی نداشته باشد در نتیجه همیشه کلافه هستید. بنابراین خرید خانه در طبقات آخر یک آپارتمان می تواند بهترین گزینه باشد.
  • نورگیر بودن یک خانه می تواند انرژی بالایی به افراد ساکن بدهد بنابراین خانه هایی که در طبقه آخر ساختمان ها هستند نورگیری خوبی دارند زیرا در میان ساختمان ها محصور نیستند و نور خوبی از اطراف، وارد خانه می شود. این موضوع نه تنها موجب روشن بودن خانه می شود بلکه در مصرف برق صرفه جویی می شود و در فصل های سرد نیز خانه ای گرم خواهید داشت.
  • چشم انداز یکی از مهمترین مزایا برای خرید خانه می باشد مخصوصا برای افرادی که ساعات زیادی را در خانه سپری می کنند. زندگی در طبقه آخر آپارتمان این امکان را به شما می دهد تا ویو و چشم انداز خوبی داشته باشید مخصوصا اگر ساختمان شما نزدیک به یک فضای سبز و پارک باشد.

مزایای زندگی در طبقه آخر آپارتمان

  • یکی دیگر از مزایای زندگی در طبقه آخر آپارتمان این است که رفت و آمد در طبقه شما به ندرت اتفاق می افتد و اگر افراد بخواهند جا به جا شوند و یا اسبابی را بالا و پایین کنند شما اذیت نخواهید شد همچنین دزدی از این طبقات سخت بوده و کمتر اتفاق می افتد به همین دلیل امنیت بالاتری نسبت به طبقات پایین تر دارند.
  • افراد زیادی هستند که با این موضوع که یک نفر بالای سرشان زندگی کند مشکل دارند حالا تصور کنید خانواده طبقه ی بالای شما فرزند خردسالی هم داشته باشد. این روزها که اکثر خانه ها، متریال و ساخت درستی ندارند شما حتی با باز و بسته شدن در هم آزار خواهید دید.
  • یکی دیگراز مزایای زندگی در طبقه آخر آپارتمان دور بودن از حشرات و جانوران موذی می باشد. این روزها حشرات موذی آنقدری زیاد شده اند که دیگر خانه ی نوساز و قدمی نمی شناسند و از راه فاضلاب وارد خانه ها می شوند. اما اگر در طبقه آخر یک آپارتمان خانه خریده اید دیگر نباید نگران آن ها باشید زیرا قادر به بالا رفتن از طبقات نیستند.
  • اینکه برخی تصور می کنند خانه هر چه در طبقات بالاتر باشد سردتر است کاملا اشتباه می کنند. همان طور که می دانید گرما همیشه به سمت بالا در حرکت است به همین دلیل هر چه در طبقات بالاتر خانه ی خود را خریداری کنید در فصل های سرد سال، خانه ای گرم خواهید داشت و هزینه های گرمایشی شما نیز کاهش بالایی خواهند داشت.

معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمان

  • همان طور که گفته شد طبقات بالای ساختمان همیشه گرم تر هستند در نتیجه در فصل تابستان گرمای بیشتری دارند و یکی از معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمان همین موضوع می باشد همچنین آفتاب به صورت مستقیم بر پشت بام و اطراف ساختمان و پنجره ها می تابد. در این واحد ها بهتر است از کولرهای گازی و داکت کولر استفاده شود.
  • امروزه که شاهد ساختمان های بلند هستیم و ساخت و سازها بسیار شده است و در ساختمان ها همچنان طبقات بیشتری جای داده می شود در این میان یکی از معایب برخی ساختمان ها نبود امکانات کافی اطفای خریق می باشد. به همین دلیل به هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید و اگر سیستم آتشنشانی در آن ها نبود بهتر است از کپسول های آتشنشانی به صورت مستقیم استفاده شود.

معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمان

  • اگر قصد خرید آپارتمان و زندگی در طبقه آخر آپارتمان را دارید به این نکته توجه داشته باشید که امکان خرابی آسانسور و یا قطعی برق در ایران بسیار است و سختی در رفت و آمد به وجود خواهد آمد همچنین به هنگام اسباب کشی، بالا و پایین کردن اسباب ها دشوار می شود.
  • یکی از مسائلی که امکان دارد برای افرادی که در طبقه های بالای سک ساختمان زندگی می کنند پیش بیایید کمبود و فشار آب می باشد البته که امروزه بیشتر آپارتمان ها دارای پمپ فشار قوی آب هستند اما باز هم فشار آب کاهش پیدا می کند اللخصوص زمانی که یک ساختمان واحد های بالایی داشته باشد.
  • یکی از معایب زندگی در طبقه آخر آپارتمان امکان نفوذ رطوبت به داخل و سقف واحد می باشد در نتیجه اگر اصرار به خرید خانه در واحدهای بالا را دارید بهتر است از ساخت و ایزوگام پشت بام اطمینان حاصل فرمایید.
  • اگر قصد خریدتان از آپارتمان در طبقه بالا آرامش و سکوت می باشد، پس باید خودتان نیز اخترم افراد ساکن در طبقه پایین را نگهدارید. دویدن، سرو صدا، کوبیدن درها، جابه جایی وسایل و … می تواند برای همسایه ی پایینی تان آزاردهنده باشد.
مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *