ملکاژان
زیبایی شهر رودهن

شهر رودهن و سفری خاطره انگیز

موضوعات این مطلب

شهر رودهن یکی از توابع استان تهران است که در شهرستان دماوند واقع شده است. این شهر به سبب برخورداری از طبیعت‌های سرسبز، بکر و خیره کننده به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای تهرانی‌ها به شمار می‌رود.

این شهر با در بر داشتن مرز مشترک با استان مازندران، از آب و هوای بسیار دلنشین و پاکیزه‌ای برخوردار است. قدمت این شهر به 300 سال پیش باز می‌گردد. بنابراین دور از ذهن نیست که در این شهر شاهد برخی از بناهای تاریخی نیز بود. بسیاری از بازدیدکنندگان از این شهر، شیفته‌ی جذابیت‌های طبیعی آن خواهند شد.

این شهر در فاصله‌ی 67 کیلومتری از شرق استان تهران، قرار گرفته است. در این شهر می‌توان شاهد برخی از امکانات مختلف مانند: دانشگاه آزاد اسلامی نیز بود. همین امر سبب شده است که این شهر با محبوبیت و استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبین مواجه گردد. برای دسترسی به این شهر می‌توانید از راههای مختلفی استفاده کنید.

از شهر رودهن بیشتر بدانید:

در دسته بندی شهر رودهن می‌توان به بخشی از شهرستان دماوند اشاره نمود. این شهر به واسطه‌ی برخورداری از مناطق ییلاقی و همچنین دسترسی ساده به رودخانه و کوه‌ها، از هوای بسیار مطبوع و خنکی در فصل تابستان برخوردار است.

نزدیک بودن فاصله‌ی این شهر به تهران و پردیس سبب شده است که همواره با گردشگران بسیار زیادی در طول سال مواجه باشد. به طوری که بسیاری از افراد برای دسترسی ساده به این شهر، اقدام به خرید ملک در پردیس می‌نمایند.

این شهر از روستاهای جذاب و بی نظیری نیز برخوردار است که محبوبیت آن را دوچندان نموده‌اند. در اطراف این شهر می‌توان شاهد دهستان‌هایی نظیر: مهرآباد و آبعلی بود که هر کدام از آنها نیز گزینه مناسبی برای گردشگری و تفریح به شمار می‌روند.

این منطقه دربردارنده‌ی بسیاری از روستاها نیز می‌باشد که هر کدام از آنها جاذبه‌های گردشگری فوق العاده‌ای را در دل خود جای داده‌اند. بنابراین در فصل‌های مختلف می‌توان شاهد جذابیت‌های چشم نواز و تکرارنشدنی آنها نیز بود.

اگر قصد دارید خانه خود را بازسازی کنید باید به نکات کلیدی توجه داشته باشید در نتیجه می توانید مقاله مهم و کاربردی بازسازی خانه را مطالعه کنید.

جاهای دیدنی رودهن

امکانات و شرایط دسترسی شهر رودهن

یکی از موارد قابل توجه در شهر رودهن، امکانات و دسترسی‌های این شهر است. این شهر از امکانات مناسبی نیز برخوردار است اما اگر به دنبال امکانات رفاهی مناسب برای زندگی هستید، خرید قسطی آپارتمان در پردیس بسی هوشمندانه‌تر خواهد بود.

این شهر از امکانات ساده‌ای برای زندگی برخوردار می‌باشد. یکی از امکانات قابل توجه در این شهر، برخوردار از دانشگاه آزاد اسلامی در درون آن است. این امر سبب شده است که شاهد افزایش میزان رفت و آمد به این شهر نیز باشیم. بسیاری از افراد که این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، اقدام به خرید آپارتمان در پردیس نیز خواهند نمود.

این موضوع سهولت در رفت و آمد و همچنین بهره برداری از امکانات فوق العاده را برای آنها در بر دارد. در این شهر می‌توان شاهد امکانات مختلف دیگری نیز بود. این شهر به سبب برخورداری از شرایط جوی ایده‌آل، کشاورزی پررونق و قابل توجهی را در بر دارد.

همچنین ورود گردشگران مختلف به این شهر، چرخه‌ی اقتصادی این شهر را به گردش درآورده‌اند. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از محصولات کشاورزی ارگانیک و مرغوب بود. این محصولات عبارتند از:

  • گندم
  • جو
  • گیلاس
  • گردو
  • زردآلو

سفر به رودهن

جاهای دیدنی شهر رودهن:

همانطور که ذکر شد، یکی از موارد قابل توجه برای ورود گردشگران مختلف به شهر رودهن، بازدید از جاهای دیدنی این شهر است. با وجود آب و هوای بسیار مطلوب و ایده‌آل در این شهر، می‌توان شاهد بسیاری از جاهای دیدنی و بکر و سرسبز در این شهر نیز بود.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از روستاها بود که هر کدام از آنها، در بر دارنده‌ی جاذبه‌های گردشگری فوق العاده‌ای نیز هستند. بنابراین سالانه می‌توان شاهد ورود بسیاری از گردشگران از سمت: پردیس، تهران و … به این شهر، بود. از جاهای دیدنی این شهر، می‌توان به:

  • دشت سیاه پالاس (دشت لار)
  • پیست اسکی آبعلی
  • بام رودهن (کمپ محمد داغی)
  • پارک سردار جنگل (پارک مرکزی رودهن)
  • حمام و خانه‌های تاریخی
  • پل نمیر

و مواردی از این قبیل اشاره کرد. رودخانه‌ها و بسیاری از طبیعت‌های بک و دست نخورده از جمله محبوب‌ترین جاهای دیدنی در این شهر به شمار می‌روند. بسیاری از گردشگران با مراجعه به این شهر، لحظات دل انگیز و فراموش نشدنی را برای خود به ثبت می‌رسانند.

همانطور که ذکر شد، بسیاری از جاهای دیدنی این شهر، در دل روستاهای آن واقع شده‌اند. بنابراین با شناخت روستاها، می‌توانید از این جاهای خیره کننده و شگفت انگیز نیز دیدن نمایید. بسیاری از این روستاها با ایده‌های ناب، پذیرای مهمانان و گردشگران مختلف نیز بوده‌اند. از این روستاهای جذاب و دیدنی می‌توان به:

  • روستای آردینه
  • روستای وسکاره
  • روستای جورد
  • تجرک پایین
  • تجرک بالا

و غیره اشاره نمود. این روستاها در شهر رودهن، علاوه بر برخورداری از جاهای سرسبز و بکر، دارای بسیاری از مکان‌های تاریخی نیز هستند. بنابراین بازدید از آنها به یادماندنی و خاطره انگیز نیز خواهد بود.

اگر قصد دارید در پردیس آپارتمان خریداری کنید حتما جاذبه های گردشگری پردیس را مطالعه کنید تا در هر زمانی که تمایل داشتید به راحتی سفری لذت بخش داشته باشید.

مسیر پردیس به رودهن

شرایط دسترسی به شهر رودهن:

یکی از موارد قابل توجه در زمینه‌ی بازدید از شهر رودهن، توجه به راههای دسترسی به آن است. همانطور که ذکر شد این شهر در شرق تهران واقع شده است. برای رسیدن به این شهر از استان تهران، باید 67 کیلومتر راه را بپیمایید.

البته در صورتی می‌توانید این مسیر را بپیمایید که آزاد راه تهران پردیس را برای این سفر انتخاب کنید. لازم است بدانید که این شهر از سمت غرب به پردیس می‌رسد. بنابراین با اقامت در پردیس می‌توانید به راحتی به این شهر دسترسی داشته باشید.

با یک تخمین بسیار ساده می‌توان به این امر پی برد که برای دسترسی به رودهن از تهران، زمان بسیار زیادی را باید در ترافیک سپری کنید. در صورتی که با اقامت در شهر پردیس، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رودهن برسید.

در مسیر پردیس به رودهن نیز با مشاهده‌ی مسیر چشم نواز، خاطرات فراموش نشدنی را برای خود به ثبت می‌رسانید. این مسیر از جمله مسیرهای کوتاه برای رسیدن به رودهن است.

در این مسیر از: بومهن و گلدره و … نیز عبور خواهید کرد. اگر در مسیرهای مختلف تهران تا رودهن زمانی برابر با 1 ساعت و 12 دقیقه را باید سپری کنید، با انتخاب مسیر پردیس به رودهن، زمان بسیار کمی را سپری خواهید کرد.

 

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *