ملکاژان
انواع دیوار برای خانه

لیست انواع دیوار برای خانه ها

دیوارها پایه و اساس هر خانه ای هستند و نه تنها به عنوان وسیله ای برای تعیین مرزهای خانه شما عمل می کنند، بلکه ساختار محوری را نیز به آن اضافه می کنند. بدون دیوارهای محکم، ساختمان ها استحکام اصلی خود را از دست می دهند و مستعد تخریب می شوند. برای اطمینان از حفظ استحکام خانه ها، ترکیبی از انواع مختلف دیوار برای خانه ها استفاده می شود.
موضوعات این مطلب

دیوارها پایه و اساس هر خانه ای هستند و نه تنها به عنوان وسیله ای برای تعیین مرزهای خانه شما عمل می کنند، بلکه ساختار محوری را نیز به آن اضافه می کنند. بدون دیوارهای محکم، ساختمان ها استحکام اصلی خود را از دست می دهند و مستعد تخریب می شوند. برای اطمینان از حفظ استحکام خانه ها، ترکیبی از انواع مختلف دیوار برای خانه ها استفاده می شود.

اگر در بازار ساخت و ساز هستید یا اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید، دانستن برخی از انواع دیوار برای خانه ها ضروری است.

انواع دیوار برای خانه ها بر اساس کارکرد

برای اهداف ساخت و ساز، دیوارها به دو دسته کلی تقسیم می شوند. این تقسیم بندی بر اساس عملکرد و قابلیت های ساختاری آنها است.

  • دیوارهای باربر

دیوارهای باربر

 

همانطور که از نام آن پیداست، دیوارهای باربر طوری طراحی شده اند که وزن کل خانه را تحمل کنند. این دیوارها ساختار ساختمان را نگه می دارند و وزن را به فونداسیون هدایت می کنند و ثبات کلی را تضمین می کنند. دیوارهای داخلی باربر وظیفه تامین سکو برای طبقات بالا شامل سقف، کف را بر عهده دارند.

دیوارهای باربر با استفاده از ناودانی، با تکیه گاه های عمودی تعبیه شده در سراسر دیوارها، تقریباً 60سانتی متر از هم قاب بندی می شوند. این بیشتر توسط یک لایه دیوار خشک احاطه شده است و فضای بین آن شامل لوله کشی، سیم کشی و عایق است. این روش تضمین می کند که دیوارها پایه محکمی برای حمایت از کل خانه دارند.

ویژگی بارز دیوارهای باربر این است که این دیوارها در حین بازسازی، قابل جدا شدن نیستند. این دیوارها به دلیل ضرورت یکپارچگی سازه قابل برداشتن نیستند. با این حال، می توان تیرها و پایه های نگهدارنده را برای حمایت از سازه قرار داد.

  • دیوارهای غیر باربر

دیوارهای غیر باربر

 

دیوارهای غیر باربر به سادگی به عنوان پارتیشن بین اتاق ها عمل می کنند یا در برخی موارد برای اهداف تزئینی استفاده می شوند. این دیوارها وزن طبقات بالایی را تحمل نمی کنند و نقشی در حفظ نیروهای عمودی ندارند. علاوه بر این، این دیوارها را می توان به راحتی هنگام بازسازی یک پلان طبقه بندی کرد.

فضای داخلی این دیوارها تقریباً شبیه به دیوارهای باربر است که از قاب های میخ دار و یک لایه دیوار خشک ساخته شده است. قبل از کوبیدن هر دیواری باید یک ارزیابی کامل انجام شود، زیرا هر دو نوع دیوار به طور قابل توجهی مشابه هستند. ایده های طراحی دیوار به طور کلی در داخل دیوارهای غیر باربر گنجانده می شوند.

انواع دیوار برای خانه ها بر اساس طراحی

طرح های دیوار هیچ کارکردی در حمایت از فونداسیون خانه شما ندارند. با این حال، آنها مطمئناً می توانند با طراحی مناسب رنگ خانه شما را تنظیم کنند. طرح های زیر را می توان تقریباً در انواع دیوارهای خانه گنجاند.

انواع دیوار برای خانه ها بر اساس طراحی

 

دیوارهای جزئی با افزودن حسی معاصر به خانه شما زیبایی منحصر به فردی ارائه می دهند. این دیوارها با گذاشتن فضای باز یا در وسط دیوار یا از بالا ساخته می شوند. این باعث ایجاد نمای فضای باز و روشن می شود. دیوارهای جزئی معمولاً بین اتاق نشیمن و آشپزخانه استفاده می شود.

  • دیوارهای گچی تزئینی

دیوارهای گچی تزئینی

 

دیوارهای گچی تزئینی شامل یک پوشش گچی است که سپس برای حک کردن طرح های شیک و پیچیده در سراسر دیوار استفاده می شود. طرح ها می توانند بر اساس یک نقاشی یا شاید یک طرح انتزاعی ساده باشند. در هر صورت، طرح گچ بری شده همیشه برجسته خواهد بود. علاوه بر این، گچ یک ماده سازگار با محیط زیست است که می تواند به پایدارتر کردن خانه شما کمک کند.

  • دیوارهای سنگی

دیوارهای سنگی

 

دیوارهای سنگی عموماً برای دیوارهای بیرونی منازل استفاده می شود. این طراحی به خانه شما رنگی پایدار می بخشد و دیوارهای شما را در کنار سازگاری با محیط زیست، آوانگارد جلوه می دهد. دیوارهای سنگی ساخته شده از سنگ آهک و گرانیت علیرغم استفاده به عنوان دیوار خارجی، می توانند در حمام شما کاملاً خیره کننده به نظر برسند.

  • دیوارهای کاشی کاری شده

دیوارهای کاشی کاری شده

 

دیوارهای کاشی شده بیشتر در دیوارهای آشپزخانه و حمام دیده می شود. با این حال، با کاشی های مناسب، می توان از این دیوارها در هر مکانی استفاده کرد. می توان سبک های مختلفی مانند نقاشی انتزاعی یا طرح موزاییک را گنجاند.

  • دیوارهای پانل شده

دیوارهای پانل شده

 

دیوارهای پانل شده جذابیت معماری منحصر به فردی را به خانه شما ارائه می دهند. این دیوارها از نوارها و صفحات چوبی تشکیل شده است که به دیوار متصل شده و سپس روی آن رنگ می شوند. این طرح به دیوارهای شما حجم می دهد و حس وسیع تری به اتاق شما می دهد.

از بین انواع دیوارهای خانه، دیوارهای پانل شده منحصر به فرد هستند زیرا می توانید خودتان آنها را بسازید. کافی است چند نوار چوب بردارید و به شکل دلخواه خود به دیوار بچسبانید. می توانید آنها را روی دیوار خود بچسبانید یا با چکش محکم کنید. پس از اتمام کار، نوارها را به رنگ دیوار خود رنگ کنید و دیوارهای پانل شده خود را خواهید داشت.

  • دیوارهای نقاشی شده

 

دیوارهای نقاشی شده

 

دیوارهای رنگ شده از رایج ترین انواع دیوارها هستند. شما می توانید دیوارهای خود را با رنگ ها و سبک های مختلف رنگ آمیزی کنید، از رنگ های یکنواخت گرفته تا یک گرادیان رنگ همپوشانی. با رنگ مناسب، رنگ آمیزی دیوارها مطمئناً فضایی سرزنده به اتاق شما می بخشد.

  • دیوارهای شیشه ای

دیوارهای شیشه ای

 

دیوارهای شیشه ای به طور کلی در ادارات و محل کار استفاده می شود. با این حال، آنها همچنین می توانند در خانه شما گنجانده شوند تا حس پیچیده تری به آن ببخشند. دیوارهای شیشه ای از چندین قاب شیشه ای و انواع پنجره خانه تشکیل شده اند که از طریق گیره ها و ناودانی های فلزی در کنار هم قرار می گیرند. همچنین می‌توانید طیف وسیعی از وضوح اپتیکال را انتخاب کنید، از شیشه شفاف تا قاب‌های کاملاً مات.

دیوارها به عنوان پایه و اساس خانه شما عمل می کنند و اگر قصد بازسازی، ساخت خانه و یا خرید آپارتمان را دارید توجه به نکات ضروری را فراموش نکنید. داشتن دانش در مورد انواع مختلف دیوار خانه ها ضروری است.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

2 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر باشه
    واقعا از مقالتون خوشم آمد ما مشغول بازسازی خانه خودمان هستیم و زمانی که به دنبال مدل دیوار برای خانه مان بودم این مقاله را خواندم و تصمیم گرفتم از دیوار شیشه ای استفاده کنم چرا که هم مناسب هست و هم به دیزاین منزل ما کاملا سازگاری داره
    خیلی سپاس گذارم از مطالب مفیدتون

    1. سلام خانم رحمانی عزیز:
      واقعا خوشحال شدم که تونستم با این مقاله بهتون کمکی کرده باشم .خونه ی جدید مبارک بهترین انتخاب رو هم داشتید. صد در صد بسیار زیبا شده😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *