ملکاژان
پیش خرید ملک

نکات مهمی که در پیش خرید ملک باید به آن ها توجه کنید!

این روزها که با افزایش قیمت بسیار بالای ملک روبه رو هستیم، خرید خانه نوساز برای بسیاری از افراد به رویا تبدیل شده است به همین دلیل متقاضیان بسیاری به سمت پیش خرید ملک روی آورده اند. با این راه می توان قیمتی که به طور کامل و یکجا باید برای خرید خانه پرداخت کرد را به طور اقساط انجام داد به همین دلیل پیش فروش ملک از رونق بسیار بالایی برخوردار شده است.
موضوعات این مطلب

این روزها که با افزایش قیمت بسیار بالای ملک روبه رو هستیم، خرید خانه نوساز برای بسیاری از افراد به رویا تبدیل شده است به همین دلیل متقاضیان بسیاری به سمت پیش خرید ملک روی آورده اند. با این راه می توان قیمتی که به طور کامل و یکجا باید برای خرید خانه پرداخت کرد را به طور اقساط انجام داد به همین دلیل پیش فروش ملک از رونق بسیار بالایی برخوردار شده است.

با این حال پیش خرید ملک یکی از دردسر سازترین ها برای افرادی که سرمایه خود را برای نوساز کردن خانه و یا رسیدن به خانه ی دلخواه هزینه کرده اند شده است. یکی از کلاهبرداری هایی که این روزها بسیار اتفاق می افتد نوشتن قراردادهای پیش خرید ملک می باشد که خریدار با پرداخت سرمایه ی زندگی خود برای خرید آپارتمان اقدام می کند که در نهایت پس از گذشت زمان با کلاهبرداری افراد سودجو مواجه می شود.

اما نترسید، شما می توانید با کسب اطلاعات کامل و آگاهی از قوانین پیش خرید ملک، به بهترین شکل ممکن این مسیر را طی کرده و به آپارتمان دلخواه و نوساز خود برسید.

 پیش خرید ملک

پیش خرید ملک یعنی چه؟

پیش خرید کردن در واقع یعنی خرید آنچه هنوز آماده نیست. پیش خرید ملک نیز به همین معنا است یعنی شما قبل از اینکه آپاتمانی در زمین مورد نظر ساخته شود آن را خریداری می کنید. تنها باید زمین مشخص باشد.

به طور کل قراردادی است که میان مالک زمین و خریدار منعقد می گردد. در این قرارداد مالک زمین متعهد می گردد در طول زمان مشخص شده در قرارداد، خانه ای به متراژ مشخص را به خریدار بدهد و خریدار مطابق آنچه در قرارداد ذکر شده است هزینه ی آن را پرداخت کند.

پیش خرید ملک یعنی چه؟

اگر شما هم قصد پیش خرید آپارتمان، خرید قسطی آپارتمان و یا خرید امتیاز یک آپارتمان را دارید می توانید با متخصصان ملکاژان مشورت کرده تا بهترین راه را پیش رویتان بگذارند. ملکاژان تمام نکات حقوقی را در روند خرید شما نکته به نکته توضیح خواهد داد و بهترین گزینه را برای شما انتخاب خواهد کرد.

مهترین مناطقی که این روزها در حال پیشرفت می باشند و گزینه ای درست و هوشمندانه برای سرمایه گذاری با پول کم و خرید آپارتمان می باشند؛ پردیس تهران، شهر پرند، چیتگر و … هستند.

این مناطق روز به روز در حال گسترش هستند و زمانی که شما خانه ای پیش خرید کنید در اصل با هر آجری که در ساخت ساختمان روی هم قرار می گیرد شما سود بالایی خواهید داشت.

مزایا و معایب پیش خرید ملک

پیش خرید ملک مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

  • مزایای پیش خرید ملک:

1_ یکی از مهمترین مزایایی که پیش خرید آپارتمان دارد این است که با توجه به عدم تکمیل شدن ملک، قیمت آن از قیمت یک آپارتمان ساخته شده و در حال تحویل بسیار ارزان تر می باشد. اما این ارزانی تا زمانی که خانه را تحویل بگیرید تنها به نفع شما می باشد زیرا پس از تکمیل و تحویل آن می توانید مطابق نرخ روز آن را قیمت گذاری کنید و سود بالایی را کسب کنید.

2_ زمانی که شما یک خانه ی ساخته شده و آماده را پسند می کنید و آن را خریداری می کنید باید مبلغ قرارداد را مطابق با توافق طرفین پرداخت کنید یعنی نهایتا 2 ماه فرصت دارید که تسویه کنید اما در پیش خرید ملک شا مبلغ قرارداد را مرحله به مرحله و در طی ساخت پرداخت می کنید در نتیجه هم سود می برید و هم قدرت خریدتان افزایش می یابد.

مزایای پیش خرید ملک

3_ زمانی که اقدام به پیش خرید ملک را می کنید می توانید نقشه مورد نظر خود را ارائه دهید تا آنچه را که طراح می تواند مطابق با میل شما تغییر دهد.

4_ زمانی که شما یک ساختمان آماده را خریداری می کنید در نهایت می توانید از کیفیت نمای ساختمان مطلع شوید اما در پیش خرید ملک شما می توانید در تمام مراحل اجرای ساختمان حضور داشته باشید و از کیفیت مصالح داخلی توسط خریدار اطلاعات زیادی را کسب کنید.

  • معایب پیش خرید ملک:

1_ یکی از معایبی که پیش خرید ملک دارد این است که امکان دارد به موقع ملک تحویل خریدار داده نشود.

2_ از مصالح بی کیفیت به جای مصالح نوین استفاده شود و از آنچه که در قرارداد توسط سازنده ذکر شده است سر پیچی شود.

3_ کلاهبرداری و امکان فروش ملک به نفرات مختلف

4_ کلاهبرداری توسط شرکت های نامعتبر

5_ امکان ناتمام ماندن ساختمان هنگام رکود بازار

6_ وام های زیادی برای ساخت یک ساختمان می توان دریافت کرد که بر روی سند مادر آن ها را می توان دریافت کرد و زمانی که سازنده آن ها را پرداخت نکند، اشخاصی که ملک ها را خریداری کرده اند باید اقساط را پرداخت کنند.

7_ عدم اخذ مجوز پایانکار و عدم پرداخت خلافی به شهرداری که این هزینه به گردن خریدار می‌افتد.

معایب پیش خرید ملک

نکات مهم و ضروری که در قرارداد پیش خرید ملک الزامی است

  • مشخصات کامل طرفین قرارداد اعم از حقوقی و یا حقیقی
  • نشانی دقیق وقوع ملک و پلاک و مشخصات ثبتی
  • امکاناتی که از خرید واحد مورد نظر به شما تعلق می گیرد مانند: تعداد اتاق ها، متراژ، طبقه واحد، شماره واحد، پارکینگ، انباری و …
  • مشخصات معماری و فنی ساختمانی که واحد در آن احداث می‌شود؛ مانند موقعیت، کاربری و مساحت کل عرصه و زیربنا، تعداد طبقات و کل واحدها، نما، نوع مصالح مصرفی ساختمان، سیستم گرمایش و سرمایش و قسمت‌های مشترک و سایر مواردی که در پروانه ساخت و شناسنامه فنی هر واحد قید شده یا عرفا در قیمت موثر است.
  • بهای مورد معامله و نحوه پرداخت و تعداد قسط ها
  • زمان دقیق برای تحویل ساختمان پیش فروش شده و تنظیم تند رسمی انتقال قطعی
  • شماره قبوض اقساطی برای بها، تحویل و انتقال قطعی
  • تعیین تکلیف راجع به خسارات، تضمین‌ها و قرارداد بیمه‌ای، تغییر قیمت و تغییر مشخصات مورد معامله
  • تعهدات پیش‌فروشنده به مرجع صادرکننده پروانه و سایر مراجع قانونی
  •  معرفی داوران

قرارداد پیش خرید ملک

هنگام تنظیم قرارداد پیش خرید ملک به این نکات توجه کنید

  • مشخصات دقیق طرفین قرارداد
  • مورد معامله و مشخصات دقیق ملک
  • مشخصات فنی و معماری ملک
  • قیمت ملک
  • سند رسمی و یا سند وکالتنامه ای
  • تاریخ دقیق تحویل و آماده سازی ملک
  • متراژ دقیق ملک
  • بیمه
  • معرفی مرجع داوری
  • انتقال سند

تنظیم قرارداد پیش خرید ملک

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *