ملکاژان
بازسازی خانه

نکات مهم و کلیدی در بازسازی خانه

موضوعات این مطلب

بازسازی خانه یکی از محبوب ترین کارهایی است که می توانید برای خانه های مسکونی خود انجام داد. در واقع این کار می تواند طرحی از خانه ای جدید و نوساز باشد. امروزه که فشار اقتصادی بسیاری بر مردم حاکم شده است بسیاری از افراد خانه دار به جای طی کردن پرسه ی خرید و فروش آپارتمان، بازسازی منزل مسکونی خود را انتخاب می کنند تا بتوانند خانه های قدیمی خود را به صورتی زیبا بازسازی کنند.

زمانی که تصمیم بر این دارید که با صرفه جویی و هزینه ای کمتر خانه ای زیبا و شیک برای خود بسازید صد در صد به فکر بازسازی خانه ی خود می افتید برای انجام این کار می توانید از معماران خبره کمک بگیرید تا با تجربه ای که دارند خانه ی بزرگ و یا کوچک شما را به بهترین شکل بازسازی کنند با این کار می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید حتی می توانید ایده های خود را بدهید تا به بهترین شکل ممکن برای شما انجام داده شود.

امروزه که اکثر خانه ها با متراژ بسیار پایین ساخته می شود شاید آنچه که شما به دنبالش بوده اید نباشد و تنها به دلیل بودجه ی پایینی که داشته اید مجبور به خرید آپارتمان با این متراژ شده اید اما نگران نباشید می توانید با کمی هزینه و تغییر دکوراسیون خانه ای داشته باشید که بزرگتر از آنچه است نشان داده شود.

بازسازی خانه های نقلی

نکات مهم بازسازی خانه

خانه ها نیز مانند موجودات زنده می مانند که به مرور زمان عمر خود را از دست می دهند و نیاز به درمان و تعمییرات دارند تا دوباره سرپاشوند و جایی برای سکونت باشند به همین دلیل هیچ کس خراب کردن خانه و از دوباره ساختن آن را انتخاب نمی کند بلکه می توانید با کمی هزینه آن را به خانه نوساز تبدیل کنید و باز هم تا مدت ها از آن استفاده کنید.

بازسازی خانه با هزینه ای کم بهترین و هوشمندانه ترین فکر است تا بخواهید خانه ی خود را عوض کنید حتی اینگونه می توانید تمام آنچه در خانه نیاز به تغییر دارد را به سلیقه ی خود و نیاز خودتان تغییر دهید. برای این کار لازم است به نکاتی توجه داشته باشید:

  • بودجه خود را برای بازسازی خانه مشخص کنید:

همه ی ما برای انجام هر کاری اول به بودجه و به اصطلاح به جیب خودمان نگاه می کنیم برای این کار نیز بهتر است اول از هر چیزی بودجه ای برای بازسازی خانه در نظر بگیرید تا طبق آن هر آنچه را که می خواهید تغییر دهید اینگونه می توانید از برخی تغییراتی که خیلی مهم هم نیستند چشم پوشی کنید و آن هایی که نیاز شدید به تغییر دارند را عملی کنید. طی تحقیقات و پرس و جوهایی که باید انجام دهید می توانید هزینه ی ابزار مورد نیاز، وسایلی که باید تعویض شوند، حق الزحمه تیمی که این کار را برای شما انجام می دهند را تعیین کنید.

بودجه مورد نیاز برای بازسازی خانه

  • تحقیق و پرس و جو کنید:

زمانی که بودجه ی خود را مشخص کردید حتما از چندین تیم مختلف هزینه ها را سوال کنید، قیمت کابینت ها، کفپوش و سرامیک ، شیرآلات، رنگ دیوارها و یا کاغذدیواری و…. را انتخاب و سپس از چند جای مختلف قیمت آن ها را در بیاورید.

نیست به جنس متریالی که می خواهید در خانه ی خود استفاده کنید اطلاعات کاملی کسب کنید زیرا شما هر ساله نمی توانید برای خانه خود هزینه های بازسازی خانه را پرداخت کنید و می خواهید با خیالی راحت چندین سال از آن ها استفاده کنید.

تا جایی که می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید مثلا اگر دیوارها سالم هستند و تنها با یک رنگ نوسازی می شوند می توانید این کار را خودتان انجام دهید. تمام این قدم هایی که می خواهید بردارید به زمان و بودجه ی شما بستگی دارد.

بهترین تیم ها برای بازسازی خانه

  • تعویض درب های منزل مسکونی:

بازسازی فضای داخلی خانه یکی از مهمترین قدم ها می باشد چرا که افراد بعد از گذراندن تایم کاری سخت باید در خانه ی خود احساس آرامش داشته باشند در نتیجه زیباسازی خانه می تواند چنین حسی را به شما منتقل کند.

یکی از مهمترین عناصری که در خانه بسیار جلب توجه می کند درها می باشند. حتی اگر بودجه ی کافی برای تعویض درها ندارید می توانید آن ها را رنگ کنید تا نو شوند. درب ها می توانند تاثیرگذارترین بعد از دیوارها بر روی نور خانه باشند در نتیجه می توانید آن ها را مطابق با سلیقه ی خود روشن و یا تیره کنید.

رنگ ها می توانند بر فضا غلبه داشته باشند در نتیجه اگر اتاق خواب شما زیادی تاریک می باشد می توانید دیوارها و درب ها را رنگی روشن بزنید بنابراین برای انتخاب مدل و رنگ آن ها دقت بالایی داشته باشید. حتی زمانی که دیوارها را رنگ های روشن زده اید می توانید با انتخاب یک رنگ چشمگیر آن ها را زیبا و شیک کنید تا کاملا به چشم بیایند. استفاده از درب ضد سرقت برای قسمت ورودی خانه را فراموش نکنید.

تعویض درب های منزل مسکونی

  • رنگ ها و تاثیر آن ها در نور خانه:

همان طور که به این نکته اشاره کرده ایم رنگ ها در نورپردازی خانه می توانند تاثیربسزایی داشته باشند و یکی از اولین انتخاب هایی که باید انجام دهید تغییر رنگ دیوارها می باشد. افراد بسیاری هستند که رنگ ها روشن را انتخاب می کنند و در بیشتر خانه ها رنگ های سفید، استخوانی، کرم به چشم می خورد.

خوب این رنگ ها خانه را بازنر از آنچه هست نشان می دهد. می توانید اتاق ها با رنگ های شاد زیباتر کنید. حتی اگر بودجه شما برای رنگ دیوارها محدود است می توانید از دکوراسیون کلاسیک استفاده کنید سفید و سیاه تا همه چیز را با هم هماهنگ کنید.

رنگ ها و تاثیر آن ها در نور خانه

  • استفاده از آیینه برای باسازی خانه:

آیا می دانید استفاده از آیینه می تواند خانه شما را بزرگ تر نشان دهد؟ البته جایی که باید آیینه را نصب کنید بسیار مهم است. بیشتر افراد برای بزرگ تر کردن اتاق خواب ها از آینه استفاده می کنند. این روزها آیینه های دیواری بسیار شیکی را می توان در رنگ های متنوع و جذاب در بازار خریداری کرد البته دقت داشته باشید که دست روی چه متریالی می کذارید. آیینه نور فضا را منعکس کرده و با تصویری که در آن تکرا می شوند خانه و اتاق ها را بزرگتر نشان می دهند.

استفاده از آیینه برای باسازی خانه

  • نقش آشپزخانه در بازسازی خانه:

یکی از مهمترین فضاهایی که در بازسازی خانه تاثیر گذار می باشد آشپزخانه است که تشکیل شده از دیوارهای بین کابینت ها، کفپوش، کابینت ها و تعداد آن ها، سینگ ظرف شویی، شیرآلات و… می باشد. بخش عظیمی از بودجه ای که برای بازسازی خانه در نظر گرفته اید مختص به آشپزخانه می باشد. فضا و وسایل آشپزخانه را می توان به گونه ای طراحی کرد که دیگر شبیه به قبلش نباشد.

اولین قدم نیاز شما به فضای آشپزخانه می باشد و وسایلی که می خواهید در آن قرار دهید زیرا هر کدام فضای مشخصی نیاز دارند مانند: یخچال، ماشین لباسشویی و ظرف شویی و…. بهتر است برای هر کدام فضایی را مشخص کنید تا همه چیز مرتب باشد. تغییراتی که در آشپزخانه به وجود می آید می تواند تاثیر بسزایی بر زیبایی خانه شما بگذارد. قبل از اقدام به هر چیزی نظر خانم خانه را بپرسید چرا که تایم بیشتر زندگی خود را در این محیط سپری می کند و باید در ان احساس خوبی داشته باشد.

نقش آشپزخانه در بازسازی خانه

  • بازسازی سرویس های بهداشتی:

در سرویس های بهداشتی باید بهترین متریال را استفاده کنید از کفپوش ها گرفته که نقش مهمی دارند تا شیرآلات و دوش و وان و …. در این فضاها می خواهید به مدت طولانی استفاده کنید و می دانید که آب زیاد می تتواند رطوبت ایجاد کند.

در نتیجه قبل از هر چیزی عایق بندی سرویس ها را محکم کنید، سپس زنگ هاتی کاشی ها را به گونه ای انتخاب کنید که هم فضا را بزرگ تر و روشن تر نمایان کنند و هم آلودگی ها را مشخص کنند. هزینه کردن برای این قسمت های خانه صد در صد کار درستی است و این موضوع را در سال های طولانی مدت به شما نشان خواهد داد.

بازسازی سرویس های بهداشتی

  • بهترین کفپوش خانه را انتخاب کنید:

این روزها می توانید مدل های مختلفی از کفپوش ها را در بازار مشاهده کنید البته توجه به متریال به کار رفته در تولید آن ها بسیار مهم می باشد. تمامی کفپوش ها را می توانید با درجه 1، 2، 3 در بازار پیدا کنید اما آیا در نظر شما استفاده از کفپوش درچه 3 درست است؟ خوب در جواب این سوال باید بگوییم خیر.

تصور کنید کفپوش شما پس از بازسازی خانه به سرعت و یا در زمان یکساله تغییر رنگ دهد و یا با یک ضربه کوچک بشکند آیا باز هم باید برای ان ها هزینه کنید؟؟؟ در نتیجه بهتر است در انتخاب اولیه آن ها دقت داشته باشید.

برای انتخاب کفپوش خانه به آب و هوایی که در آن زندگی می کنید، بزرگی و کوچکی خانه، رفت و آمدی که دارید و … توجه داشته باشید تا راخت تر بتوانید کفپوش مورد نظر خود را پیدا کنید.

بهترین کفپوش خانه را انتخاب کنی

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *