ملکاژان
ساخت استخر

ساخت استخر | نکات اصولی و مهم برای ساخت استخر

از استخر می توان برای ورزش، تفریح ​​و یا زیبایی استفاده کرد. استخر سرپوشیده به شما کمک می کند آرامش داشته باشید و سلامت خود را نیز حفظ کنید. چند فاکتور برای ساخت استخر وجود دارد که در این مقاله ما آن را فهرست کرده ایم که باید قبل از ساخت به آنها توجه کنید.
موضوعات این مطلب

از استخر می توان برای ورزش، تفریح ​​و یا زیبایی استفاده کرد. استخر سرپوشیده به شما کمک می کند آرامش داشته باشید و سلامت خود را نیز حفظ کنید. چند فاکتور برای ساخت استخر وجود دارد که در این مقاله ما آن را فهرست کرده ایم که باید قبل از ساخت به آنها توجه کنید.

هنگامی که درجه حرارت بالا می رود، ساخت یک استخر شنا می تواند فوق العاده وسوسه انگیز به نظر برسد. داشتن استخر شنای شخصی در ملک شما خنک شدن را آسان تر می کند و حتی می تواند ارزش ملک شما را افزایش دهد. اجازه دهید از آن برایتان بگوییم، وقتی رویای داشتن خانه شخصی خود را در زیر نور آفتاب دارید، برای اکثر ما یک استخر بخش بزرگی از این رویا است!

اما فکر کردن به ساخت استخر در ایران آن هم در این گرانی ها کمی کار را دشوار کرده است و همچنین مجموعه سوالات خاص خود را دارد: هزینه ساخت یک استخر شنا چقدر است؟ و ساخت استخر چقدر طول می کشد؟ برای پاسخ به این سؤالات و خیلی چیزهای دیگر، در اینجا همه چیزهایی است که باید در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا ساخت استخر شنای شخصی انتخاب مناسبی برای شما است یا خیر:

ساخت استخر در ویلا

کاربردهای ساخت استخر

خانه ها و ویلاهای دارای استخر به طور باورنکردنی مورد توجه قرار می گیرند. در این روزها که قیمت ملک در ایران و به خصوص در شهرهایی که زیبایی های خاص خود را دارند سر به فلک کشیده است حال تصور کنید خانه و یا ویلایی هم دارای استخر باشد، همین یک گزینه کافی است تا قیمت یک ملکی که دارای استخر می باشد بسیار بالاتر باشد و همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی به فکر ساخت استخر در ویلا و خانه های خودشان باشند.

و این خبر خوبی برای فروش مجدد ملک با استخر است، اما شما باید بدانید که این فرآیند کاری نیست که خودتان بتوانید انجام دهید، و به آسانی حفر یک سوراخ نیست. برای ساخت استخر باید یک معمار استخدام کنید، برای مجوز برنامه ریزی درخواست دهید، استخر خود را ثبت کنید تا از قانونی بودن آن اطمینان حاصل کنید و سپس هزینه نگهداری ماهانه آن را بپردازید.

اگر قصد ساخت و یا خرید ویلاهای استخر دار را دارید شهر پردیس می تواند گزینه ای بسیار درست برای شما باشد چرا که آب و هوای پردیس بسیار مطلوب و سرسبز می باشد و هم جاذبه های گردشگری شهر پردیس آنقدر هست که شما را آخر هفته ها سرگرم و به آرامش برساند.

سوال بسیاری از افراد از مشاور املاک ملکاژان معرفی محله های بسیار خوب برای خرید آپارتمان ارزان می باشد. باید بگوییم در اطراف تهران می توانید آپارتمان های شیک و مدرن را با بهترین قیمت خریداری کنید تنها کافی است برای مشاوره رایگان با متخصصان ملکاژان در تماس باشید تا در بهترین نقاط تهران مانند: چیتگر، شهر پردیس، پرند و … بهترین خانه ها را با بهترین قیمت ها دریافت کنید.

همچنین می توانید از مزایای خرید امتیاز آپارتمان نیز بهره مند شوید و سرمایه گذاری با سود بسیار بالا را تجربه کنید. هر سوالی در این زمینه داشتید می توانید از مشاوران و متخصصان ملکاژان کمک بگیرید تا شما را کاملا راهنمایی کنند و به هدفتان نزدیک شوید.

کاربردهای ساخت استخر

انتخاب نقطه ایده آل برای ساخت استخر

اگر متعهد به اضافه کردن و ساخت استخر به خانه خود هستید، انتخاب مکان مناسب برای استخر مهم خواهد بود. مکان باید کاملاً صاف باشد تا اطمینان حاصل شود که استخر شما به راحتی قابل اطمینان است: همچنین باید از قرار دادن استخر خود در زیر درختان خودداری کنید تا روزانه یک استخر پر از برگ را تجربه نکنید: درختان نیز سایه زیادی ایجاد می کنند. و برای گرم کردن طبیعی استخر و با حداقل هزینه به نور مستقیم خورشید نیاز دارید.

هنگامی که مکان مورد نظر خود را برای ساخت استخر شناسایی کردید، باید در مورد نوع استخری که می خواهید انتخاب کنید فکر کنید. هنگام ساخت استخر، متریالی که انتخاب می‌کنید بر اندازه و هزینه پروژه تأثیر می‌گذارد: آیا یک استخر روی زمین می‌خواهید یا استخری که باید در زمین باشد؟ آیا از یک قاب فایبرگلاس پیش ساخته راضی هستید یا استخر ریخته شده بتن جامد تری را ترجیح می دهید؟

این گران ترین گزینه است، اما همچنین بادوام ترین گزینه می باشد. نظر ما این است اگر قصد ساخت استخر را دارید بهتر است از بهترین متریال و مصالح نوین برای ساخت آن اقدام و استفاده کنید.

فاکتورهای مهم برای ساخت استخر

مجوز ساخت استخر

مهم نیست که چه نوع استخری را می خواهید در ملک خود نصب کنید، قبل از شروع پروژه شما باید برای مجوز ساخت استخر اقدام کنید. به این معنی که هزینه‌هایی برای تضمین مجوز مورد نیاز شما وجود دارد، و این روند می‌تواند کمی طولانی باشد و یا ماه ها زمان ببرد.

شما همچنین باید قبل از شروع فرآیند درخواست مجوز برنامه ریزی، نقشه های خود را تنظیم کنید و معمار خود را تعیین کنید. مشاوره معمار شما در طول فرآیند ارزشمند خواهد بود، اما هنگام تعیین بودجه برای پروژه خود باید به یاد داشته باشید که هزینه های معمار به تنهایی بالا خواهد بود و این موضوع به مقیاس و اندازه پروژه شما بستگی دارد.

علاوه بر کسب مجوز ساخت استخر از شهرداری، اگر دوست دارید در یک محله دردار یا بلوک آپارتمانی باشید،باید تمام جوانب را بسنجید اگر این خطر وجود داشته باشد که پروژه شما می تواند باعث ایجاد مشکلات ساختاری در سایر املاک شود، یا خطر مشکلات زهکشی و سیل را افزایش دهد نمی توانید مجوزی برای ساخت دریافت کنید.

جنبه های قانونی ساخت استخر

فاکتورهای مهم برای ساخت استخر

1. هدف: ابتدا استفاده از استخر را مشخص کنید که برای ورزش است یا تفریح. اگر قرار است کودکان از استخر استفاده کنند، فضای بازی را نیز در نظر بگیرید و در نظر داشته باشید که عمق آن بیش از 45 سانت نیست. برای بزرگسالان، عمق 1.5 سانت خوب است. سیستم حباب هوا به عنصر سرگرم کننده می افزاید. برای افرادی که از آرتروز رنج می برند، استخر آب گرم همیشه جایگزین بهتری است.

2. فضای مورد نیاز: کوچکترین استخری که می توان احداث کرد می تواند 45-60 متر (مساحت آب) داشته باشد.

3. انواع ساخت استخر: دو نوع استخر وجود دارد که عبارتند از: آماده و ساخت. هزینه ساخت یک استخر شنا  اصولا بیشتر از یک استخر آماده خواهد بود اما خوب کبفبت و دوام آن بسیار بالا می باشد. استخر را می توان به سه شکل ساخت، استخر سرریز، استخر بدون سرریز/کیمر و استخر بی پایان.

4. دسته بندی استخرها: تفریح ​​و ورزش دو دسته از استخرها هستند. همچنین می‌توانید گزینه‌های مختلفی را در استخر ایجاد کنید، از جمله استخر شنای ضد جریان، استخر آب گرم، طراحی دوش باران و آبنما در سراسر استخر.

5. لوازم جانبی برای ساخت استخر: انواع مختلفی از لوازم جانبی در بازار موجود است. انواع مختلف پله ها به شما امکان می دهد به راحتی در استخر پایین بروید و بالا بیایید. گزینه دیگر چراغ های LED رنگارنگ است. این به روشن شدن آب استخر کمک می کند. همچنین در طول شب احساس خوشایندی در استخر می دهد.

6. کاشی برای ساخت استخر: کاشی ها به آب بندی استخر کمک می کنند. در حالی که کاشی ها در رنگ های مختلف موجود هستند، آبی گزینه ارجح است. کاشی های موزاییک شیشه ای برای این منظور عالی هستند. برای جلوگیری از هر نوع نشتی، قبل از نصب کاشی، عایق رطوبتی را انجام دهید.

ساخت و بازسازی استخر شنا

بازسازی و ترمیم استخرهای قدیمی برای بسیاری از افراد، به دلایل فنی و مالی، چالش برانگیز است. استخرهای شنا به مرور زمان نیازمند سرویس‌های دوره‌ای، ماهانه و در نهایت سرویس‌های اساسی می‌باشند. بازسازی استخر در بخش‌های مختلف می‌تواند شامل رفع نقص آب‌بندی استخر، تعویض سرامیک‌های قدیمی، بازطراحی استخر با توجه به وضعیت موجود و مدرنیته، اضافه‌کردن آپشن‌های جدید مانند تونل مه و آبنما، تعویض لوله‌های پوسیده و معیوب و جایگزینی آنها با لوله‌های یو پی وی سی با عمر بالا، تعمیر و تعویض تجهیزات مستعمل مانند پمپ، فیلتر شنی و مبدل و تغییر سیستم گرمایشی و خنک کننده به صورت کامل و تعویض لوله‌های پوسیده یا معیوب با لوله‌های جدید و با عمر بالاتر. همچنین، بازسازی استخر می‌تواند شامل تغییر رنگ و ظاهر استخر و اضافه کردن ویژگی‌های جذاب و تفریحی باشد.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

2 پاسخ

  1. برای ساخت استخر نیاز به طراحی هست و ما چگونه می توانیم یک استخر را طراحی می کنیم؟

    1. سلام پوریای عزیز:
      برای پاسخ به سوالت قبل از هر چیزی باید بگم بهترین کار اینه که از یک متخصص کمک بگیری چون هزینه ی زیادی رو برای ساخت و طراحی باید پرداخت کنی پس بهتره این کار و اصولی انجام بدی.
      اما طراحی استخر شامل چند مرحله است مثل: انتخاب مکان، انتخاب اندازه و عمق، انتخاب نوع استخر، طراحی و اجرای ساختمان، تهیه لوازم و تجهیزات، نصب و راه‌اندازی تمام این موارد باید اصولی و با ایمنی بالا انجام بشه .
      موفق باشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *