ملکاژان
مدل های پنجره خانه

مواردی که باید برای پنجره خانه خود در نظر بگیرید

پنجره خانه به ما دید و ویویی از اطراف ارائه می دهند. در واقع، سبک های مختلف پنجره مزایا و معایب متفاوتی دارند. از شکل گرفته تا میزان تهویه ای که آنها ارائه می دهند تا فاکتور هزینه بسیار مهم، هنگام انتخاب سبک پنجره باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید.
موضوعات این مطلب

پنجره خانه به ما دید و ویویی از اطراف ارائه می دهند. در واقع، سبک های مختلف پنجره مزایا و معایب متفاوتی دارند. از شکل گرفته تا میزان تهویه ای که آنها ارائه می دهند تا فاکتور هزینه بسیار مهم، هنگام انتخاب سبک پنجره باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید.

نور طبیعی یک ویژگی فروش محبوب برای خانه ها است، بنابراین انتخاب عاقلانه با انتخاب پنجره می تواند یک بازگشت سرمایه عالی باشد. چه در حال ساخت و ساز آپارتمان هستید و یا بازسازی خانه، انواع پنجره هایی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برای روشنایی، عملکرد و قیمت برآورده می کند.

پنجره خانه

انواع سبک پنجره خانه را بشناسید

اگر در حال ساختن یک خانه جدید هستید و یا قصد خرید آپارتمان را دارید، فرصت بسیار خوبی برای خلاقیت دارید و چیزی بسازید که هم ماندگار و هم از نظر زیبایی‌ شناختی خوشایند باشد – چیزی که شما (و خانواده‌تان) برای سال‌های آتی از زندگی در آن راحت خواهید بود.

هنگام ساخت یک خانه جدید، یکی از مواردی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید، پنجره ها هستند. روزهایی که چیزی شبیه پنجره «استاندارد» وجود داشت، خیلی گذشته است. این روزها، مردم از طیف گسترده ای از طرح های جالب و پر جنب و جوش استفاده می کنند تا نه تنها اجازه دهند تهویه و نور وارد اتاق شود، بلکه اتاق را به مکانی دلپذیر برای زندگی تبدیل کنند.

بنابراین، چه نوع پنجره خانه ای برای نیازهای شما مناسب است؟ انتخاب های زیادی برای شما وجود دارد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند که در مواردی می توان از آنها به بهترین نحو استفاده کرد.

خرید و یا ساخت خانه بسیار مهم است و باید به موارد ریزی که هر کسی به آن ها توجه ندارد توجه بسیاری داشته باشید. مانند: دستگیره درب، درب های ضد سرقت، متریال و استفاده مصالح نوین در ساخت و …

پنجره های قاب دار

1. پنجره های قاب دار

این نوع پنجره های خانه به عنوان پنجره های میل لنگ برای باز کردن آنها شناخته می شود. مهر و موم قوی اطراف این پنجره ها به این معنی است که آنها به طور کلی ضد آب هستند. عملکرد چرخش همچنین اجازه می دهد تا در صورت تمایل مقدار زیادی جریان هوا داشته باشید.

صفحه های نمایش پنجره ها به طور ایمن در داخل پنجره قرار بگیرند، که می تواند برای اهداف تمیز کردن مفید باشد.

با استفاده از پنجره های بزرگ، باید طراحی خانه خود را در نظر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که پنجره های باز با یکدیگر و کناره های خانه مطابقت دارند. پنجره های محفظه ای برای ایمن سازی واحدهای تهویه مطبوع پنجره ایده آل نیستند، بنابراین اگر به آن روش خنک کننده وابسته هستید مراقب باشید.

مزایا:

  • به راحتی باز و بسته می شود
  • مهر و موم ضد آب و کم مصرف
  • جریان هوای عالی را ترویج دهید

معایب:

  • قطعات مکانیکی ممکن است فرسوده یا شکسته شوند
  • در صورت باز ماندن در عناصر مستعد آسیب است
  • برای واحدهای تهویه مطبوع پنجره ای مناسب نیستند.

پنجره دو آویز یا تک آویز

2. پنجره دو آویز یا تک آویز

رایج ترین سبک پنجره خانه، پنجره های دو آویز یا تک آویزان برای باز شدن در امتداد یک مسیر عمودی می لغزند. اگرچه این دو نوع پنجره تقریباً یکسان به نظر می رسند، اما وجه تمایز بین آنها این است که پنجره های تک آویزان فقط از نیمه پایین باز می شوند.

برخلاف پنجره‌های بزرگ که به سمت بیرون می‌چرخند، لازم نیست نگران برخورد پنجره‌های دوتایی یا تک آویزان با یکدیگر یا هر چیز دیگری در بیرون یا خانه باشید.

این پنجره‌های کلاسیک تهویه خوبی را ارائه می‌کنند، دسترسی برای تمیز کردن را فراهم می‌کنند و نسبت به سبک‌های منحصربه‌فرد پنجره‌ها راحت‌تر جایگزین می‌شوند. از آنجایی که در برابر گرانش کار می کنند، پنجره های دوتایی یا تک آویزان ممکن است در صورت عدم نگهداری مناسب، باز نمانند.

مزایا:

  • تهویه عالی ارائه دهید
  • عرضه گسترده خرده فروشی
  • مقرون به صرفه

معایب:

  • ممکن است مشکلات لغزش ایجاد کند
  • برای باز کردن یا بستن به تلاش فیزیکی بیشتری نیاز دارید
  • مهر و موم مقاوم به آب و هوا نیست

پنجره خانه تک صفحه ای بزرگ

3. پنجره خانه تک صفحه ای بزرگ

پنجره‌های تصویری که در جای خود قفل شده‌اند و حرکت نمی‌کنند، جلوی دید بیرونی را نمی‌گیرند، که می‌تواند یک عامل شگفت‌انگیز واقعی ایجاد کند. با این پنجره ها جریان هوا وجود ندارد در واقع هیچ مکانیزم باز کردن در آن ها وجود ندارد، نگهداری ساده است و مهر و موم ضد آب خواهد بود.

از جنبه منفی، پنجره خانه در این سبک باسد گفت، حداقل در مقایسه با دیوارهای جامد، از نظر انرژی کارآمد نیستند. گرمای داخل خانه ممکن است در ماه‌های سردتر خارج شود، در حالی که نور خورشید که از پنجره وارد می شود ممکن است فضای داخلی را در ماه‌های گرم‌تر بیش از حد گرم کند.

از آنجایی که هیچ عنصر مکانیکی وجود ندارد که آن ها را باز و بست کنید، هنگامی که شما نور طبیعی زیادی می‌خواهید، پنجره‌های تصویری می توانند تنها برای این خواسته مفید و کارآمد باشند.

مزایا:

  • منظره ای بدون مانع ارائه دهید
  • ارزانتر از پنجره های مکانیکی
  • مهر و موم ضد آب و هوا

معایب:

  • تمیز کردن بیرون پنجره خانه را برایتان سخت می کند.
  • ممکن است تخلیه انرژی باشد.
  • بدون جریان هوا یا تهویه

پنجره های کشویی

4. پنجره های کشویی

یکی از کلاسیک ترین طرح های پنجره خانه، همه می دانند که یک پنجره کشویی چگونه به نظر می رسد و چگونه کار می کند. تطبیق پذیری محض و طراحی جاودانه آن به این معنی است که یک انتخاب محبوب باقی می ماند. پنجره‌های کشویی این مزیت را دارند که اجازه می‌دهند منافذ بسیار بزرگی ایجاد شوند و به حداکثر میزان هوای تازه و نور اجازه ورود به خانه شما را می‌دهند.

پنجره های بدون ارسی

5. پنجره های بدون ارسی

پنجره‌های بدون ارسی برای افرادی است که می‌خواهند نسخه‌ای شیک از ظاهر کلاسیک دوبل آویزان داشته باشند. پنجره‌های بدون ارسی دقیقاً به همان روشی عمل می‌کنند که پنجره‌های دوبل آویزان دارند، به این ترتیب که شیشه‌های شیشه را می‌توان بالا و پایین برد. تفاوت این است که پنجره بدون ارسی دارای مانع آلومینیومی نیست، که در غیر این صورت به عنوان “ارسی” بین دو صفحه شیشه شناخته می شود. به عبارت دیگر، پنجره بدون ارسی حس یک شیشه پیوسته را ایجاد می کند.

پنجره دو تاشو

6. پنجره دو تاشو

پنجره های دو تاشو برای هر زمانی که به یک پنجره باز و گسترده به فضای فراتر نیاز دارید ایده آل هستند. برای مثال، آشپزخانه‌ای که رو به یک مکان تفریحی یا باربیکیو است – با پنجره‌های دو تا شده، می‌توانید بشقاب‌های غذا، نوشیدنی‌ها و هر چیز دیگری را که نیاز دارید مستقیماً از پنجره سرور عبور دهید این نوع پنجره ها برای ویلاها بسیار مناسب می باشند.

ارزش یک پنجره دو برابر این است که کاملاً باز می شود و خود پنجره هنگام باز شدن فضای زیادی را اشغال نمی کند. شما یک پیوند یکپارچه بین دو اتاق خواهید داشت، بدون خطر اینکه کسی تصادفی به قاب پنجره برخورد کند.

پنجره خانه خود را با دقت انتخاب کنید

بنابراین همانطور که می بینید گزینه های پنجره زیادی در اختیار شما قرار دارد و می توانید با در نظر گرفتن تمام گزینه های پنجره و تفکر دقیق در مورد انتخاب خود خلاقیت زیادی در طراحی خانه خود داشته باشید.

 

مطالب دیگر مجله ملکاژان

2 پاسخ

  1. پنجره خانه باید سرتا سر باشه هم زیبایی داره و هم نور کافی به خانه می ده
    پنجره های گرد هم خیلی شیکه

    1. سلام نورای عزیز:
      کاملا با نظر شما در رابطه با پنجره خانه موافق هستم منم از کودکی عاشق پنجره های بلند و سرتاسری بودم 😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *