ملکاژان
رشد جمعیت پردیس

نرخ رشد جمعیت پردیس چقدر است؟

موضوعات این مطلب

اگر بخواهیم یکی نگاه کوتاه به تفاوت شهر پردیس با بقیه شهرها بیندازیم، می توان به نرخ رشد جمعیت پردیس اشاره کرد. این شهر از جمله شهرهای نوساز در کشور به شمار می‌رود که با توجه به عمر شکل گرفتن آن، شاهد رشد چشمگیر و قابل توجه جمعیت در آن خواهیم بود.

بر طبق سرشماری‌های انجام شده می‌توان به راحتی شاهد رشد چشمگیر جمعیت در این شهر بود. این موضوع امری قابل توجه برای بسیاری از سرمایه گذاران و همچنین اقتصاددانان تلقی می‌گردد.

رشد جمعیت در شهرها و کشورها، می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی موارد مختلف داشته باشد. دلایل بسیار زیادی می‌توانند سبب رشد جمعیت در یک منطقه شده و مزایای بسیار زیادی را به همراه داشته باشند.

تجربه ثابت کرده است که: اغلب شهرهایی که دارای رشد چشمگیر و قابل توجه جمعیت هستند، شرایط ایده آلی را برای ساکنین در بر دارند. بنابراین این شهرها با برخورداری از ویژگی‌های برتر، گزینه بسیار مناسبی برای سکونت و سرمایه گذاری بسیاری از افراد به شمار می‌روند.

میزان نرخ رشد جمعیت پردیس

 رشد جمعیت پردیس و عوامل موثر در آن:

 رشد جمعیت پردیس یکی از موارد مهم و حائز اهمیتی است که توجه بسیاری از مسئولین را به سمت خود جلب نموده است. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم عوامل مختلفی می‌توانند سبب ایجاد رشد جمعیت در یک منطقه گردند.

این شهر (شهر پردیس) با برخورداری از نرخ رشد جمعیت قابل توجه، توانسته است که در استان تهران، رتبه اول را  از آن خود نماید. از جمله دلایلی که این شهر، رشد جمعیت را در بر داشته است، عبارتند از:

 قیمت ملک در پردیس:

یکی از عوامل تاثیر گذار بر روی رشد جمعیت پردیس، برخورداری از تفاوت قیمت چشمگیر ملک نسبت به شهرهای دیگر می‌باشد. قیمت آپارتمان و ملک در این منطقه بسیار مناسب تر از مناطق مختلف در تهران می‌باشد.

طرح‌ها و پروژه‌های مسکونی بسیار زیادی در این شهر اجرا شده است که تفاوت قیمت را در این منطقه بسیار مشهودتر نموده‌اند. طرح مسکن مهر از جمله طرح‌هایی است که پدید آورنده‌ی افزایش نرخ رشد جمعیت در این منطقه بوده است.

قیمت مناسب ملک در این منطقه سبب شده است که بسیاری از افراد اقدام به خرید آپارتمان در پردیس نمایند. این تفاوت قیمت چشمگیر در تهران و پردیس، رشد جمعیت در این منطقه را به همراه داشته است.

به طوری که بسیاری از افراد که توانایی خرید آپارتمان در تهران را ندارند با یک سرمایه‌گذاری مناسب و مقرون به صرفه، شهر پردیس را برای سکونت انتخاب می‌کنند. لازم به ذکر است که در این شهر، می‌توان شاهد بسیاری از شرایط مختلف برای خرید آپارتمان ارزان نیز بود.

برخی از افراد با خرید قسطی و برخی دیگر با پیش خرید (با پرداخت کمترین میزان سرمایه) خانه دار می‌شوند.

شهر پردیس برای سکونت

 نزدیکی به شهر تهران از دلایل رشد جمعیت پردیس:

از دیگر دلایل مهم رشد جمعیت پردیس، نزدیک بودن این شهر به استان تهران است. با یک بررسی کوتاه می‌توان شاهد بهره برداری از پروژه‌های مختلفی بود که هر کدام از آنها با هدف رشد جمعیت طراحی و ساخته شده‌اند.

نکته قابل توجهی که رشد جمعیت در این شهر را در بر داشته است، نزدیکی آن به شهر تهران می‌باشد. اغلب افرادی که در این شهر سکونت دارند در استان تهران شاغل هستند. آنها روزانه مسیر ایده آل و کم ترافیکی را برای رسیدن به مقصد سپری کرده و در نهایت زندگی آرام و لذت بخشی را تجربه خواهند کرد.

در ضمن در شهر پردیس از شرایط دسترسی بسیار ایده‌آل و مطلوبی نیز بهره برداری شده است که سهولت در رفت و آمد را در بر داشته است. راه اندازی مترو پردیس و بسیاری از وسایل نقلیه عمومی ایده‌آل برای سهولت در رفت و آمد بین تهران و پردیس، این شهر را به یک منطقه‌ی ایده‌آل مبدل نموده است.

 آب و هوای ایده آل و مناسب:

از دیگر دلایل مهم و و ارزشمند برای رشد جمعیت پردیس برخورداری این منطقه از آب و هوای بسیار مطلوب و دلنشین است. با وجود ماشین‌ها، کارخانجات، صنایع مختلف و غیره، دور از ذهن نیست که شهر تهران با آلودگی بسیار زیاد مواجه باشد.

این آلودگی سلامت گروه‌های مختلف سنی در استان تهران را به خطر انداخته است. این موضوع موجب شده است که بسیاری از ساکنین تهران به دنبال خرید ملک در مناطق مختلف باشند.

شهر پردیس به سبب برخورداری از آب و هوای بسیار دلنشین، پاک و تمیز، گزینه‌ی بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار می‌رود. اغلب افرادی که به دلایل مختلف از آلودگی هوا رنج می‌برند و ناچار به زندگی در استان تهران هستند، این شهر را برای سکونت انتخاب می‌کنند.

امکانات مختلف در شهر پردیس

امکانات مناسب و شرایط زندگی ایده آل:

یکی دیگر از عوامل مهم که رشد جمعیت پردیس را نیز در بر داشته است، ایجاد امکانات فوق العاده شهر پردیس است. در شهر پردیس می‌توانید شاهد بسیاری از امکانات ایده آل باشید که همین امر موجب افزایش 50 درصدی رشد جمعیت در شهر پردیس شده است. از جمله امکانات تعبیه شده در این منطقه عبارتند از:

این شرایط ایده آل و منحصر به فرد موجب شده است که بسیاری از افراد اقدام پیش خرید آپارتمان در پردیس نمایند. با شرایط ایده آل و مطلوب پیش خرید آپارتمان در این منطقه علاوه بر یک سرمایه گذاری مفید و ارزشمند، می‌توان از امکانات منحصر به فرد در این منطقه نیز بهره مند شد.

بنابراین دور از ذهن نیست که بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ، این منطقه را برای سرمایه گذاری‌های ارزشمند خود انتخاب کنند. یکی از مهمترین دلایل سرمایه گذاری و خرید آپارتمان در این شهر وجود وام خرید مسکن برای واحدهای آپارتمانی می باشد.

اگر قصد خرید آپارتمان در فاز 8 پردیس را دارید می توانید مقاله کامل معرفی فاز 8 پردیس و امکانات آن را در مجله ملکاژان مطالعه کنید.

جمعیت پردیس

اهداف مهم برای افزایش نرخ رشد جمعیت پردیس:

گاهی این سوال پیش می‌آید که: هدف از افزایش نرخ رشد جمعیت پردیس چیست؟! با وجود ایجاد شرایط بسیار مطلوب در شهر پردیس، می‌توان شاهد سرریز شدن خیل گسترده‌ای از جمعیت کلانشهر تهران به این شهر بود.

این امر فواید قابل توجهی را برای استان تهران و شهر پردیس در بر دارد. از جمله مزایایی که استان تهران را در بر می‌گیرد، عبارتند از:

  • کاهش استفاده از منابع مختلف
  • کاهش بار فعالیت اقتصادی
  • توزیع بهینه جمعیت
  • کنترل نرخ جمعیت
  • کاهش میزان آلودگی هوا

و بسیاری از موارد دیگر. در کنار این عوامل رشد جمعیت در شهر پردیس نیز می‌تواند فواید قابل توجهی را به همراه داشته باشد. همچنین می توانید برای پیش خرید آپارتمان در شهر ری نیز اقدام کنید با اینکه این شهر بافت قدیمی دارد اما دارای امکانات کاملی می باشد و اکثر خانه های آن نوساز شده اند.

مطالب دیگر مجله ملکاژان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *